Hey Svende,
Jeg kunne godt tænke mig at høre om der noget der har oplevet det samme, og hvor tålmodig man skal være i sådan en situation.
Her i Onsdags indsatte jeg $1000 på mit netellerkort, checkede saldoen, som var ca. $1500, Hvorefter jeg traskede ned til Nordeas automat på Kgs. Nytorv og prøvede på at hæve 6.000 kr til noget tøj, så jeg kunne ta mig pænt ud til min fætters konfirmation.
Automaten sagde "forbindelse afbrudt", og der kom hverken penge eller kvittering ud????
Jeg prøvede sgu igen, og denne gang sagde den "afvist fra kortudsteder"?? Hen til den næste automat som hed sydbank, og her kom den også med "afvist fra kortudsteder"!
Da jeg kom til internettet og checkede min saldo igen sagde den ca $470.
Jeg kontaktede med det samme neteller som gav mig følgende svar:
_____________________________________
Dear Kim Andersen,
I have attached the statement for your NETeller Debit card. Please be advised that it is in Canadian Dollars (CAD) as that is the currency of our card provider.
As you claim that a transaction on this statement did not occur, please review the attached statement. Please highlight or cut the transaction in question and return it to [email protected] and we will contact our card provider directly.
Our card provider will run a funds trace on the withdrawal(s) in question as soon as possible. Please be assure that the funds trace will be completed in a timely manner. Funds traces can be as quick as a few hours or can take several weeks to complete. The time that a funds trace takes to complete varies depending on many variables.
Once the funds are loaded to your card, the funds are managed by the ATM network, and we must also wait for the ATM network to complete the funds trace. We will be in contact with you as soon as we have any information as to the result of the Funds trace in Question.
Thank you for Choosing NETeller,
Carol
_______________________________
Da jeg om fredagen fortalte Nordea om sagen, så sagde de at når transaktionen ikke var gennemført, så ville pengene blive sat tilbage på kortet.
Men [et par timer;flere uger] det sgu da lang tid!
I weekenden fik jeg forresten stjålet min cykel. Så det har været en rekord latterlig uge.
Nåh, men er der nogen der har prøvet det samme, og er der måske nogen af de juridiske eksperter herinde der kan foreslå hvad jeg ydeligere kan gøre?
Pft. KimPVA
Neteller flop
Jeg har ikke selv været ude for det; jeg har faktisk ikke selv et neteller kort, men jeg vil alligevel pointere at Neteller plejer at have styr på tingene.
Det er naturligvis ikke sjovt at have $1000 hængende i limbo, men det du måske skal bide mærke i er, at deres svar faktisk ser meget reelt ud.
* De giver en dokumentation for hvordan status er set fra deres side.
* De skriver hvad de har gjort og hvad de vil gøre for at undersøge sagen nærmere.
* De giver et estimat på hvor lang tid denne undersøgelse kan vare
* Og de giver en forklaring på hvorfor det kan tage så lang tid at lave denne undersøgelse.
Alt i alt har jeg svært ved at forestille mig hvad mere de kunne gøre, og derfor mener jeg også det [på nuværende tidspunkt] er irelevant at tale om "juridiske eksperter".
Men held og lykke - hold os endelig opdateret når der sker nyt i sagen.
Neteller er og bliver et fupforetagende. Der er så mange rædselshistorier-Bgood du må nok som så mange andre se frem til at kæmpe for DINE penge et godt stykke tid. Og lykkes det for dig at få dine penge kan du jo håbe det er tidsnok til din egen søns konfirmation.
Anyway selv når Neteller virker fatter jeg ikke hvad der er godt ved deres service, dyrt og langsomt.
P.s i deres markedsføring er Neteller meget opmærksomme på at fortælle om deres hurtige service, men som det fremgår af svaret til Bgood kan du tage "mange uger" før han muligvis kan få hvad der retsmæssigt er hans, svineri intet mindre.
Jeg er helt enig med Mukke. Det er pisse surt, men prøv at se det fra deres side, hvad kan de gøre? De kan ikke bare slaske $1000 op og få det overstået, de bliver naturligvis nødt til at se hvad der er sket med pengene.
Og det kan naturligvis tage sin tid - og være svært at forudsige hvor lang tid - når de er afhængige af at flere andre firmaer skal stå for procedurerne.
Alt de kan - og som de gør i mailen - er at love at de kigger på det, at de sætter de nødvendige procedurer i gang.
Giv dem en chance for at udføre deres undersøgelse og vend så tilbage med deres svar.
Hvad er det for nogle andre rædselshistorier? Synes jeg da aldrig, jeg har hørt noget om?
Ja Bgood giv dem en chance, og tag din plads i køen når det går op for dig at heller ikke du får dine penge igen.
@ Xantier: Slå bag skipper.... Hvad er det for negative historier du har om Neteller?
Jeg ved godt deres gebyrer er heftige, men jeg finder deres service formidabel. Jeg synes de er superprofessionelle. De er en forretning som så mange andre... De er der for at tjene penge, det må man acceptere. Og i forhold til hvad man ligger i rake for pokersitesne er netellers gebyrer jo marginale.
Klaphat, så må vi jo konkluderer at din mening er den rigtige-------------LEVE Neteller.
Jeg synes nu også deres produkt og service er rigtig godt ifht. omkostningerne. Hvis du synes de er for dyre eller at de tager røven på dig, så ignorer dem dog og lad andre udnytte dem uden at du skal blåstemple os som idioter.
tJA, ALMÆGTIGE ORCA, prøv at løse Bgood`s startindlæg, endnu et eksempel på at din opfattelse af produkt og service måske er forkert. Eller er det sådan at fordi DU har gode erfaringer med Neteller så er din opfattelse SANDHEDEN
Har jeg ikke kommet med mit forslag? Accepter at de har gjort alt de kan indtil videre. Vent på at deres underleverandører kommer med en status til Neteller, og tag den derfra.
@Xartier
I stedet for at spille dum, kan du jo fortælle lidt om de historier du har hørt, jeg har ikke hørt noget før og har aldrig selv haft problemer med Neteller, så giv os lige lidt mere info i stedet for at opføre dig som en trold.
Hvis de var et fup fortagende med mange uheldige historier så tvivler jeg på de stadig var børsnoteret i London.
Og ydermere steget gevaldigt de sidste 12 måneder.
Jeg har aldrig hørt om en dårlig oplevelse med neteller.
For god ordens skyld vil jeg lige pointere at der tidligere var nogle vældige rædselshistorier. Vil tro man kan finde noget på google, men man kan sikkert finde rædselshistorier om alle firmaer der har nok kunder.
I de unge casino bonus dage ved jeg der var flere der havde problemer, men jeg ved også at de på det tidspunkt selv arbejdede på at gøre tingene bedre, f.eks. havde vi på et lukket bonus hunter board faktisk en uofficiel kontakt til een hos Neteller. Når der var noget der ikke lige var helt tip top, så var han normalt i stand til at trække i de rette tråde.
Anyways, det er min opfattelse at Neteller gennem de seneste år har formået at gå fra at være et halvskummel internetforetagende til at være en topprofessionel forretning. At deres gebyrer kan være høje (alt efter øjnene der ser) er et naturligt resultat af at firmaet er komercielt.
Men for at komme tilbage on topic, så er der ikke så meget andet at gøre end at vente. hvis man begynder at råbe ulven kommer på baggrund af ting som disse, er det netop at "diverse skræmmehistorier" ikke er noget værd.
Husk på, at det er ikke om der er problemer, men hvordan disse problemer efterfølgende håndteres, der adskiller et godt firma fra et dårligt.
@Xartier
Man bliver sgu helt bange af at læse dine indlæg =)
Nåh men jeg har nu stadig troen på at jeg nok skal få mine penge. Ellers skal jeg nok kommentere det ydeligere her.
@Orca & pantherdk
Indtil nu har jeg været tilfreds med neteller. Dvs. jeg har ikke haft nogle transaktions problemer.
Men jeg går ind for vidensdeling og det undrer mig da at der ikke andre der har haft samme oplevelse som mig =(
Mht. det juridiske, så var jeg egentlig bare nysgerrig om hvem der har ansvaret, hvis en automat transaktion slår fejl. Banken, mig eller Neteller.
Indtil dette mysterium er opklaret vil jeg opfordre til at man hæver mindre beløb. 6000 kr er sgu mange penge at have hængende rundt i Limpo, som mukke skriver
/KimPVA
@Xantier: Hvad sker der med den attitude? Jeg bad dig blot komme med eksempler på at Neteller skulle være så utroværdige som du siger. Derudover gav jeg min mening til kende. Hvis du ikke kan tåle at der er mennesker med andre meninger end dig vil jeg foreslå at du finder noget andet at lave end at befinde dig på et DEBATforum.
Bgood, ingen grund til at være bange - der er stadig gode potodds for at du får dine penge.
Nu er der tale om et mindre beløb, men eftersom der her konstant sker hos Neteller for tusinder af kunder er det ikke svært at forstå hvor mange millioner i renteindtægter vi taler om. Neteller forsøger at forklarer deres kunder at div. underleveradører bærer ansvaret.
Javel, næste gang der er mug i brødet hos supermarkedet er det altså bagerens skyld.
Sandheden er at Neteller lider af en anløben forretningsmoral, er det rimeligt at du,som de skriver til dig,måske skal vente flere uger,på at få dine penge ?
Nej selvfølgelig ikke, problemet er at Neteller hverken kan eller vil rette op på deres problemer.
Søg på Google, så vil du opdage at Neteller estimeret tjente 20-25 millioner dollars ekstra i 2002 fordi kundernes penge ofte "svæver" et sted ude på eletronikkens landevej.
Virkelig et firma man ønsker at støtte.
Har endnu ikke haft problemer med Neteller...
Anders, der hvor kulturberigerne udøver deres kulturberigende kultur.
Hmm, mærkeligt..... I alle de 25 år jeg har boet i Odense, har jeg sjovt nok aldrig hørt om noget der hedder voldsmose.
Hvis du derimod mener Vollsmose er sagen en helt anden.
Dette er et glimrende sted, hvor jeg tilbragte de første 13 år af mit liv. Og jo, jeg er kulturberigende -hvis jeg selv skal sige det.
At det så senere har udviklet sig til noget andet, er vist en snak der hører et andet forum til.
Lyder mærkeligt med 2 (tilsyneladende) ens fejl inden for denne uge. Dankort og VISA virker jo som regel altid(så længe automaten kan læse kortet ihvertfald).
Neteller har åbenbart et yderligere point-of-failure.
har du prøvet at snakke med dem på deres livechat? de er generelt meget hjælpsomme.
Hej Anders, hvis du er fra VOLDSMOSE er du så også overrepræsenteret i kriminalregistrene ?
@Xartier
Drop nu dine latterlige indlaeg. Du har endnu ikke kommet med nogen referencer til hvor vi kan laese mere om hvorfor neteller snyder, men derimod kun kommet med beskyldninger. Meget svaert at tage serioest. Og dine udtalelser om Vollsmose goer det heller ikke ligefrem lettere at tage dig serioest.
briedel,hvad angår VOLDSMOSE må vi antage du er radikal (virkelighedsfjern fantast), VOLDSMOSE er så inficeret at ikke engang politiet vover sig derind.
Men til sagens kerne.
Gå til GOOGLE og søg under Neteller scam, ikke sandt nu er selv briedel oplyst om virkeligheden.
bo_b, at både Tune og Bgood har oplevet Netellers yndlingsscam på samme uge er ikke mærkeligt, Neteller er notorisk kendt for at fuppe folk.
Hvad der er mærkeligt er at folk forsvarer Neteller med begrundelsen ; jeg er da ikke blevet snydt det virker for mig.
Besynderlig tankegang, men sådanne ulogiske mennesker er nu engang som flertallet er, de er kun i stand til at tage stilling ud fra egne erfaringer, med andre ord er skyklapper deres foretrukne beklædning.
@Xartier
Har lige soegt paa paa google men har ikke kunne finde noget. Maaske du kan give mig en direkte addresse til hvor jeg kan finde noget. For alt der kommer frem er anbefalinger af neteller og det kan jo ikke passe saa meget som de fusker.
Ps nej jeg er ikke radikal.
@Bgood
Jeg har ikke oplevet det samme (måske fordi jeg ikke har netellekort!), men det kan nok være nødvendigt, at lade Neteller arbejde.
Men de skal naturligvis reagere inden rimelig tid. Hvor lang tid det er, afhænger naturligvis af sagens omstændigheder. Hvis du bliver utålmodig, må du jo igen gøre opmærksom på dig selv.
Jeg vil dog, som gældende ved al kommunikation, opfordre til høflig "forretningsmæssig" tone. Udelad evt. meningsytringer om deres forretning(smetoder) i kommende mails. Blot bed om en status på din sag med "regards" og alt det gejl. Så har du opnået deres opmærksomhed, hvilket pt. er hvad der ønskes. (Du virker nu ikke som typen, der kunne finde på at tilsvine folk, men blot for alle tilfældes skyld :-) )
Hvis problemet ikke løses til din tilfredsstillelse, må du endelig gøre opmærksom herpå. Så må vi tage den derfra.
Onkel Spage
@Bgood
Ansvaret ligger Hos kortudstederen/Banken..
Du vil aldrig selv kunne komme til at stå til ansvar i det.
Kun hvis automaten påstår den har spyttet pengene ud.
@Tune
Suveræn information. Tak! Jeg venter lige en uges tid så ringer jeg og rykker dem.
vh Kim
Så gik pengene pludselig tilbage på kortet. Dvs. de lige pludselig stod der, og at jeg ingen mail fik om at de var "traced"
Jeg ikke videre tilfreds med forløbet, men det vigtigste er at det gik i orden.
Diverse fees for afviste transaktioner samt check af saldo på kort er på min regning. Så de har vist fået deres bid af kagen her.
vh Kim
Godt at høre du har fået pengene igen!
Siger du at Neteller har taget deres % som de normalt tager ved en hævning? I så fald ville jeg uden tvivl klage, det kan simpelthen ikke passe. Omend det ikke er Netellers fejl at der gik kage i hævningen, så bør de ikke lukrere på det.
Tillykke. Så blev det ikke et bad beat.
Havde selv en Neteller konto for nogle år siden, men kan ikke logge ind længere. Det er nu tre dage siden at jeg sendte en mail, efter at have snakket med dem på live-chatten først, og der er endnu ikke kommet svar. Man skulle tro at der var hurtig ekspedition når der var "nye" kunder i butikken.
Men ok. Hvis husker ikke de gode bonus dage, hvor casinoerne ligeså stille lukkede os danskere ude. Der gik diskussionen også på om man var lukket ude eller ej, og ret mange forskellige meninger om det, indtil man selv erfarede at det var sandt.
Mht Neteller håber jeg dog at dette var en enlig svale. Kunne problemet ikke relateres til beløbet på 6000, da man på Visa heller ikke kan hæve mere end ca 2000 når man er i udlandet, og bruger en automat?