NETeller - "limit" forvirring

#1| 0

Jeg har modtaget nedenstående email fra NETeller. Jeg får at vide et beløb er nægtet sat ind hos en "merchant". Beløbet er nu alligevel sat ind, hvilket naturligvis forvirre mig. Er der andre der har haft samme erfaring? Jeg har haft ringet til NETeller. De vil have jeg registerer min bank konto hos dem. Pigen var meget undskyldende i telefonen og sagde at det var de nødt til i disse tider. Jeg fik beskeden, at indtil min bank konto er registeret, så kan jeg kun lave transfers, altså ingen deposits eller withdrawals til og fra poker sider. Mine penge er på en måde låst, så de IKKE kan flyttes rundt fra poker side til poker side. Dette er sket på trods af jeg er certificeret premium member. Det virker som om, alle nu skal ind og registere deres bank konto hos NETeller. Dette skriver de kan tage op til 5 bank dage, for man skal ind og indtaste det overførte beløb på NETeller.

Dear NETELLER Member:

Recently you attempted to transfer an amount from your NETELLER Account to an online merchant site. Unfortunately, this transaction exceeded the transfer limit for your account level. In accordance with our Account Limits Policy, this transaction has been denied.

To ensure the success of future transfer transactions, please upgrade your Account. Simply sign in to your NETELLER Account at www.neteller.com and click the "Upgrade your Account" link in the QuickLinks section of the Accounts page.

After you have updated your Account you can initiate another transfer transaction on the merchant site.

Thank you.

NETELLER Customer Service Team

09-06-2005 15:38 #2| 0

Jeg er i samme situation som du: Er premier, certified member og har modtaget nøjagtig den samme mail idag. Og som i dit tilfælde - er pengene sat ind alligevel.

Det lyder besynderligt, hvis man SKAL registrere sin bankkonto, som lader til at være beskeden, som du har fået. -Og hvorfor er ordren så effektueret alligevel?!
Jeg har ikke selv haft ringet til dem, men jeg prøver at skrive en mail, da jeg er ligeså forvirret som du.

09-06-2005 15:42 #3| 0

Har fået nøjagtig den samme mail, efter jeg forleden dag satte penge ind ved gamesgrid. Men pengene står der alligevel.
Jeg har lige registreret min bankkonto.

09-06-2005 15:48 #4| 0

Min registrering af bankkonto er på vej gennem systemet, men og altså endnu ikke oprettet.

Jeg har dog i den mellem læggende periode overført 600$ fra PokerStars til Neteller helt uden problemer (ud over det tog en dag ekstra i forhold til hvad det plejer = 2 dage i alt)

09-06-2005 15:54 #6| 0

Jeg får den samme besked men pengene går ind alligevel og så længe de gør det gider jeg ikke at registrere min bankkonto...

09-06-2005 15:54 #5| 0

Jeg har også fået mailen, ingen problemer ellers, jeg har bare ignoreret den.

09-06-2005 16:08 #7| 0

Det går att använda Neteller kontot som tidigare utan att registrera bankkonto, men för att öka limiten på kontot och kunna få ett debitkort måste bankkonto registreras.
Jag gjorde det och fick några ören isatta på mitt bankkonto efter 3 dagar, sedan var verifieringen klar.
Men man BEHÖVER som sagt inte registrera sig om man inte omsätter väldigt stora summor på kontot

09-06-2005 16:13 #8| 0

Fik samme email. Jeg ringede til dem og de beklagede fejlen, idet transaktionen var gået igennem uden problemer.

09-06-2005 16:26 #9| 0

Jeg har fået den samme mail 4-5 gange

De har forklaret mig at det er en bug i deres system, som opstod da de opdaterede for et par dage siden.

Hvis du logger ind og ikke ser nogen transaktioner der er "declined" så skal du blot ignorere mailen og bruge NETeller som hidtil.

09-06-2005 16:52 #10| 0

jeg har lige afsluttet registreringen af min bankkonto, så jeg skal nok sige til hvis skattevæsnet kommer og banker på min dør indenfor de næste par dage :-)

09-06-2005 17:03 #11| 0

Neteller har hidtil, utilsigtet, fungeret som "storvaskeri" for diverse mafiaer, narkobaroner og andre multinationale foretagener med lyssky baggrund.

Nu har kontrollerende myndigheder worldwide lagt pres på dem for at få alle konti registreret behørigt og derved dæmme op for disse transaktioner - samt skattesnyd.

De første spæde skridt er taget mod den endelige løsning: at registrere ALLE!

09-06-2005 18:47 #12| 0

Sådan måtte det jo ende.

Jeg har derfor valgt at sætte alle mine $ i spil og kun bruge Neteller som transfer til og fra de forskellige sites.
I følge min revisor (Deloitte) kan man ikke beskattes så længe pengene er i spil, da de jo teoretisk set er tabte. Det er først når beløbene hober sig op på en konto, udenlandsk eller indenlandsk, at der vil finde en beskatning sted.
Jeg kan for så vidt være ligeglad, for de småpenge jeg tjener på poker går, i hvert fald endnu, udelukkende til at bygge min roll op så jeg kan stige i limit. Der kommer til at gå LAAAAAng tid før jeg casher ud.

09-06-2005 18:59 #13| 0
OP

Hvis man ser bort fra deres forvirrende email, så fungerer NETeller normalt. Jeg har modtaget 2 overførsler siden jeg postede mit indlæg.

11-06-2005 13:08 #14| 0

Jeg har fået samme mail, men min Neteller fungere helt normalt og pengene kommer frem.

11-06-2005 13:18 #15| 0

Jeg fik svar fra Neteller, der bekræfter det MortenD skriver: At det blot er en bug.

11-06-2005 15:37 #16| 0

Har også modtaget underlige skrivelser lig de nævnte, men pengene drøner heldigvis rundt i pokeruniverset på sædvanlig gammelkendt vis. No problems.

Bortset fra evt vederlag til skattefar, tror jeg ikke, som almindelig small time winner, at vi har noget særligt at frygte.

Du har først et problem, når du gentagne gange hæver $48.000 - uden at kunne afgive forklaring!

12-06-2005 20:16 #17| 0

Jeg har fået haft samme forløb som alle andre. Bare lige for at nævne det.

- Asger

13-06-2005 04:03 #18| 0

beløbet som de sætter ind på ens konto og som de vil have man skal verificere skal det være i danske kroner eller dollars ?

19-06-2005 03:09 #19| 0
OP

Nu har endelig langt om længe modtaget beløbet. Tidligere var jeg premium medlem. Jeg har nu modtaget en email bekræftigelse, at jeg nu er premium medlem! (Ja, der er skrevet rigtigt). Det bliver spændende om jeg fortsat vil modtage den mærkelige email jeg allerede har modtaget en del gange nu.

I mit tilfælde fik jeg overført til en dollar konto. Om man kan benytte en konto i anden valuta end dollars skal i spørge NETeller om. Jeg vil ikke tro andet, end at det kan man da godt... problemet kommer så bare, når der er overført 1,57 kroner til kontoen. Hvor mange dollars er det nu lige det er?

19-06-2005 11:34 #20| 0

Hvis du vælger valuta DKK, så indsætter de et øre beløb, f.eks. 37 øre - og så skal du bare fortælle dem det. Det virker ganske fint og hurtigt så ingen problemer der.

Med hensyn til den berømte mail, så har jeg stadig modtaget den efter jeg er blevet premium, men det tager jeg nu ikke så tungt. Bare synd for regnskoven...

19-06-2005 11:41 #21| 0

@doom.

Lad din revisor tænke sig om en gang til.

Det er da det værste nonsense.

20-06-2005 13:03 #22| 0
OP

Også jeg modtager stadig den samme email. Den kom igår 2 gange. Jeg kan hermed konkludere at NETeller ikke har styr på deres forretning og at registere min bank konto har været ganske unødvendigt. Men helt spildt har det ikke været. Jeg takker NETeller for de 25 cent de har sendt mig!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar