Jeg aner ikke helt hvad der er hvad og hvad jeg skal gå efter.
Det jeg har behov for er til et lille firma, hvor vi skal kunne have alle vores filer på et eller andet drev, hvor vi begge kan tilgå filerne fra hver vores computer i hvert vores hjem.
Jeg ville gerne kunne åbne filerne, arbejde med dem, gemme dem igen, og helst uden der er forsinkelser af den ene af den anden art.
Hvad skal jeg bruge af hardware/software for at få det til at fungere?
Håber det giver nogen mening og der er nogen der har nogle råd.
Netværk, dropbox, server eller noget?
Jeg bruger dropbox det er super dejligt.
Det er let at give andre rettigheder til at bruge ens dropbox, og man kan bruge det overalt, min mobil kan komme på dropbox.
Mht. ved jeg ikke hvis man skal op og opgrader hvis i skal have meget plads.
Dropbox virker oplagt - specielt med kommende facebook integration.
Et alternativ kunne være Google Drev, hvis i allerede bruger Googles Docs. Der findes yderligere et par customized løsninger derude...
I kan også købe en NAS og opsætte den med offentlig IP. Det er en dyrere og sværere teknisk løsning, men så er i sikre på jeres data befinder sig på dansk grund (jura aspekt).
Dropbox virker super
Det nye Skydrive virker næsten ligeså godt og bruger du MS Office kan i arbejde på dokumenter på et Skydrive samtidig
Dropbox er awesome. Bruger det i skolen.
Skifter nemlig mellem min kærestes bærbar og min egen.
Har installeret programmet på begge pc´er, så gemmer bare i Dropbox mappen, og næste gang jeg åbner hvilken som helst pc, er opgaverne tilgængelig.
Samt, hvis jeg logger på 3parts pc, kan jeg hapse det på online hjemmesiden.
Jeg er faktisk osse begyndt at bruge det på iPhone, skriver lektier, noter osv. ind i et word dok. og kan tilgå det nemt fra iphone som kan åbne de forskellige filtyper.
Jeg har fået den op fra de 2gb man har fra starten op til 4.4gb ved at følge deres egen guide til forøgelse af gb. (plus jeg snu at refer den til mange i min klasse.. det måtte de jo bare have :) lol )
good luck
NanoQ skrev:
overvej Office 365.
Fantastisk salgstale!! :)
Hvis det er til et firma, er det der står med småt så i orden med gratis tjenester?
Jeg tænker juridiske fiksfakserier man siger ja til uden at læse det, og så ejer man pludseligt ikke rettighederne til sine firmahemmeligheder fordi man har uploadet dem eller lignende.
drhoho skrev:
Hvis det er til et firma, er det der står med småt så i orden med gratis tjenester?
Jeg tænker juridiske fiksfakserier man siger ja til uden at læse det, og så ejer man pludseligt ikke rettighederne til sine firmahemmeligheder fordi man har uploadet dem eller lignende.
Derfor skal man ikke vælge google drev til denne løsning. I deres betingelser står der at man ved at bruge Google Drev giver dem rettigheder til, til enhver tid at bruge indholdet eller lukke for tjenesten som de finder det nødvendigt.
Hvis vi snakker følsomt materiale der skal ligge i skyen, vil jeg anbefale at få et IT firma til at lave en enkel løsning til jer, med enten en hostet server, eller en NAS.
Det burde ikke koste det vilde og det sikrer at ingen andre end jer (og dem I nu mener skal) har adgang til de data der ligger i jeres sky.
Mange tak for svarene.
Jeg vil lige kigge lidt nærmere på de løsninger der er blevet nævnt. Det ser ud til mange er glade for dropbox.
Der er ikke noget følsomt materiale der skal ligge på drevet, så jeg er nu ikke så nervøs for at bruge gratis tjenester.