Niveau nl50 vs nl 400

#1| 0

Noget jeg har tænkt lidt over er hvor stor niveau forskellen er mellem fx nl50 vs nl400??

Jeg spiller selv på nl100 og jeg mener der er en del spillere dér der SAGTENS kan slå nl400 - men simpelthen ikke har "Bank Roll" fordi man hæver lidt hen af vejen!

Grunden til jeg gerne vi høre jeres meninger er, at den fremragende blogskriver og DK-mester i skak lavet et forsøg hvor han skulle prøve at slå nl50... læs her

sunespoker.weblog.dk/2007/09/

Kig ca. i midten overskrift: 'Giv fiskene bank'

En anden grund er at den fremragende danske spiller 'Iwould'nfold' eller noget i den stil... som har spillet på party's aller dyreste borde gik på tilt og tabte ALT...vist lidt over 2miokr - men han beviste da at han kunne spille på nl5000 - han spillede hvertfald deroppe i godt stykke tid!

Efter lidt tid vil han bygge rullen op igen - men har her for et par dage siden opgivet projektet. Han nåede til nl100...lavede raketterne og tabte de 1500$ han havde tilbage - tror ikke det var så nemt at 'grinde' sig op igen

Er der flere 'easy money' på de højere borde??
Vil gerne høre jeres mening om dette?? Håber der kommer lidt debat om emnet...!?

02-11-2007 15:38 #2| 0

"Er der flere 'easy money' på de højere borde??"

Nej. Der er selvfølgelig også dårlige spillere på de højere niveauer, men der er langt, langt flere donks på de mindre niveauer.
Derudover mener jeg ikke man beviser at man kan klare NL5000 hvis man spiller der i nogle måneder, og derefter taber det hele på tilt.

02-11-2007 15:40 #3| 0

Man skal huske at tage i betragtning, at den relative rake er langt lavere på de højere limits, end den er på de lavere limits.

Blomme

02-11-2007 20:22 #4| 0

Niveauet er (selvfølgelig) højere på midstakes. Der er heldigvis fisk begge steder, men også flere gode spillere på de højere borde. Det samme gælder, hvis du sammenligner midstakes med highstakes osv - jo højere indsatser jo bedre spillere.

2000 hænder er ikke helt nok til at lave en fornuftig test. Men jeg var alligevel overrasket over, at niveauet (på partypoker) på 50 NL var så (relativt) højt. I gamle dage gav folk nærmest deres penge væk, men det oplevede jeg forbavsende sjældent under eksperimentet.

I det hele taget virker niveauet stigende på nettets pokerborde - undtagen i PLO, hvor det er unødvendigt at anvende table selection ca. til og med 5/10!

Angående spilleren, du nævner, som gik broke på 5000NL, så må vi håbe han læser Zorglubs artikel i det nyeste MPN :) BRM er en stor del af at være en god pokerspiller.

02-11-2007 21:30 #5| 0
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar