Jeg har nu spillet NL400 fast et stykke tid og bidt mig pænt fast som vindende. Jeg spiller primært ongame og synes der som regel er fin action (har et arbejde så spiller normalt kun aften og weekend hvis jeg er ædru :-)).
Jeg står nu overfor at have en fin roll til at skyde på NL600. Hvad skal jeg forvente? Er der væsentlig forskel på NL400 og NL600? Hvad med NL1000 (selvom jeg lige nu tror det vil rykke mig lidt udenfor min comfort zone)?
Eks.
- generelt mere action/agg spil?
- generelt mere 3. bet uden KK-AA (AK)?
- generelt mere spil "på manden"?
- færre virkelige donks? (ja de er der stadig på NL400)
- færre ellers gode spillere som tilt'er?
- andet?
Niveauforskel? (NL400->600)
Står i præcis samme situation som dig så jeg vil egentlig også gerne have lidt input.. Spiller dog primært boss..
Jeg har prøvet lidt på de 2 niveauer, men ikke nok til at komme med kvalificerede svar, på dine første spørgsmål.
Noget der skal med i overvejelserne og grunden til at jeg holder mig på nl400, hører vel under din sidste pind -andet?.
I den periode jeg prøvede mig af på nl600, væltede det rundt med mennesker der købte ind med minimum buy in - ofte helt op til 3 pers. på et 6 mandsbord.
Da jeg som OP er 'hygge' spiller, vil jeg helst ud i nogle egentlige poker overvejelser, de få timer om ugen jeg får spillet.
Min erfaring var at bordets dynamik bliver helt anderledes når der er så mange der spiller low stack strategi ved bordet.
Spillet var altså i mine øjne ofte, noget helt andet end det poker jeg elsker!
I må derfor afgøre om den spillestil er noget for jer?!
Jeg uddyber gerne hvis ovenstående er uforståeligt.
@Vennekilde
Interessant. Sendte dig lige PM
@Erode
Jo - det giver mening.
Ingen tvivl om at det har kæmpe betydning om bordet er fyldt med bevidst short stack TAGs, der udnytter den typiske short handed LAG stil.
Det sker også på NL400 men jeg plejer at udelukke borde, hvor der er mere end 1 af den slags og undgår at den ene sidder i BB, når jeg kommer flyvende fra knappen (noget værre gris jeg ellers kan blive commited med derfra :-))
Men du siger altså, at det er meget mere udbredt på netop NL600? Måske fordi det mentalt er en slags mellemstation til NL1000, hvor mange spillere måske mere er på noget limit rush lir' end egentlige regulars - eller?
Paa Boss er niveauforskellen rimelig markant. Meget groft sagt tror jeg oftere NL1K spillere spiller NL600 end NL400 spillere g0r det. Dvs modstanden kan vaere temmelig haard hvis man er for daarlig/doven til at ud0ve ordentlig table selection.
@Andreasen
Jeg ved ikke hvorfor.
Måsker er der lige så mange som på nl400, men bare færre borde at vælge.
Øhh, måske skulle jeg lige for god ordens skyld nævne at mine observationer er foretaget på party, hvordan det forholder sig andetsteds, har jeg ikke den fjerneste idé om!
Jeg synes der er pæn forskel fra NL 600 til NL1000. Til gengæld er springetf ra 400 til 600 ikke specielt stor imo.
Du vil som vindende på NL600 sikkert komme ud i nogle overvejelser omkring at blive på NL600 - som du sikkert vil kunne slå stabilt - eller at hoppe på NL1000 og se din PTBB/100 ryge noget nedad.
Uffe nævner det meget godt i forhold til bossen.
Der er ikke pakket med aktion højere oppe end 400nl og derfor er der mange af bossens high rollers der springer meget i limit. Har dog ikke prøvet 600nl der, men har bare lagt lidt mærke til folkene som hopper :)
På party har jeg dog fået at vide forskellen fra 400nl til 600nl er ikke er særlig stor.
@OP
Synes folk 3-better meget lyst på 400nl. Lyder som om du ikke synes det :)