Hero (22$)
Villian(61$)
Dealing cards
Hero A♦ A♣
Villian Raises UTG 0,80$
Hero raises 1,80$
SB fold
BB fold
Villian call
Flop:
K♦ 7♦ 10♣
Villian bets 3$
Hero reraises 10$
Villian moves all in
Hvad gør jeg her? skal jeg folde har intet read på ham umiddelbart han spiller lidt aggresive, men det kan også skyldes han store stack. Har set omkring 10 hænder med ham. Jeg er formentlig slået her men hvad gør i? Skal jeg raise mere preflop? Har 7$ dollars tilbage.
NL 0,10/0,20 4-handed AA utg+1
Raise mere preflop
Du skal calle 7 for at vinde 44!(-rake)
Dont even think about folding
Jaja det er korrekt, det eneste jeg kunne slå var reelt set et semibluff flushdraw eller AK
du kan godt kalde den 2,20 ish pre imo...
og nej obv. folder du ikke de sidste 7.. han kan sagtens spasse ud med hænder du slår, eller være på draw, og har han kk (næppe) eller 2 par, har du stadig bagdørs nødde str8 og flushtræk, samt a som outs..
Edit: eller tt 77
CALL
taber du, reload.
Altså du er kun bagud til KT, T7, K7, 77, TT og KK.
Du har allerede smidt langt over 50% af din stack ind og du overvejer et fold?
Du er langt foran og skal bare få pengene hurtigst muligt ind.
Og som Peter_kv11 er inde på så reraise lidt mere PF. Jeg siger nok 2,2-2,5$.
Ps. Hvis du ikke ønsker at komme ind på dette flop så lad være med at raise hans donkbet. (Men du vil meget gerne ind på dette flop).
Insta call... Du kan sagtens forvente at se AK og måske endda KQ her. 2 par er usandsynligt imo, men du skulle måske have givet den en lille tand mere preflop.
89♦ eller jq♦ er en mulighed og har han settet er det bare ærgeligt.
Okay, tak for rådene, den får lidt mere næste gang! så håber jeg den donk folder.
Han havde k♥ 10♥. og han rammer full house på turn. og river var blank.
jeg synes dit bet pre er ganske fint.. i længden vil du jo vinde på han call.. så er det bare ærgeligt at han denne gang rammer.. imo har han spillet den hånd ret mærkeligt, og forstår fuldt ud at du kommer AI.
Grunden til at gøre det større er at vi får mere value og får langt nemmere ved at bygge potten op postflop når der fra start af er mere i potten.
Hvis en spiller på dette niveau caller et reraise til 1,8 så caller han også et til 2,2 fx.
Lad mig lige forstå det ret: Næste gang vil du raise meeeeeeget større preflop , så du kan få ham til at folde hænder, der altid er bagude til AA PF? Det giver ingen mening, hvilket jeg håber, du selv kan se.
Lad mig dog skynde mig at sige, at jeg også mener, du bør raise langt større PF. Gør det til $2.4. Sidder du i øvrigt på knappen? Jeg synes, din HH lader en del tilbage at ønske for at sige det mildt.
Som spillet på floppet må du aldrig nogensinde overveje at folde - endnu mindre med de odds, du tilbydes, in mente. Snap it og vær glad for livet.
rigtigt som de andre skriver, dont even think about it... du siger selv han er lidt agro, jamen kan ikke se hvorfor du ikke vil ind på et KT7 bord. Og ja du skal nok raise mere pre flop jeg kan endda også sige 3-3,7$ pre flop og måske komme ind allerede der....
raise til 2,4-2,6$ og få mere value.. :)
Som spillet skal du calle pga. odds.