Vil gerne have lidt kommentar til og jeg er helt ude i hegnet med de her stats på nl 0,50 vil jo gerne op ad i lvl på et tidspunkt når jeg har de rigtige stats så er ved at kigge det hele igennem for at finde alle mine leaks.
VP$IP PFR
But 24,24 16,32
1 18,71 15,05
2 14,94 12,89
3 13,6 11,04
BB 11,97 4,58
SB 22,68 15,07
Steal blinds ligger på ca 25 pct.
Men umiddelbart synes jeg mine BB og SB ser mærkelig ud. Men hvis der er nogle der har lidt input angående stats ville jeg gerne høre det. Min BB/100 ligger 7,0 ligenu men umiddelabrt tror jeg nemt den kunne være højere hvis jeg forbedrede mit spil.
NL 0,25/0,5 PT3 stats positions
Lad være med at limpe first in!
Forskellen mellem VP$IP og PFR skal generelt være mindre fra alle positioner.
PTBB/100 på 7,0 er rigtig godt. Over hvor mange hænder er det? Hvis det er over mange hænder, så skal du slet ikke tænke på om du kan få den højere op, så er det bedre at rykke et limit op.
Jeg ville helt klart lede efter flere steal spots. Steal-% skal minimum være 30% IMO. Det ser ud som om, at du caller en hel del på knappen. Mine stats OTB er 27,2/24,7.....mener helt sikker at 8% forskel er for meget. 3bet mere med dine små pp's og SC imod CO r og måske imod MP og UTG afhængigt af villains.
@ Yarx
"PTBB/100 på 7,0 er rigtig godt. Over hvor mange hænder er det? Hvis det er over mange hænder, så skal du slet ikke tænke på om du kan få den højere op, så er det bedre at rykke et limit op."
NEJNEJNEJ.... Din win-rate er LANGT FRA det eneste der har betydning for, om du skal rykke op i limit.
Din "win-rate" er i princippet ligegyldig, med mindre den er blevet jernet fast på 200K hænder, men ellers er den ikke definitiv. Det er langt vigtigere, om man har den fornødne Bankroll, og om man finder sig tilpas med de øgede beløb (risiko), der er på et højere limit.
@Shoppen
Som udgangspunkt vil det nok foretrækkes, at din vp$ip kommer tættere på hinanden. I hvert fald hvis du spiller readless, eller robot-agtigt.
Nevertheless, så mener jeg ikke der findes "rigtige" eller "forkerte" stats, da man IMO for at opnå den størst mulige win-rate skal spille alle villains forskelligt. Derfor kan det være en fordel mod nogle villains at holde potten lille pre-flop (Oftest i position), mens det mod andre villains forholder sig omvendt.
Som Yarx dog siger så hører det til sjældenhederne, at det er profitaelt at limpe ind first, ISÆR out of position, og derfor bør din vp$ip være magen til din PFR UTG, og næsten magen til UTG+1. CO og Button kan diskuteres, og kommer IMO meget an på hvordan du, og dine modstandere spiller postflop.
Og husk nu. En PT3-database er skøn, men før du virkelig kan bruge den, så skal du altså op på min. 50K hænder, og gerne mere.
MVH Skod
@skod
Slap dog af mand. Selvfølgelig er de faktorer du nævner også vigtige.
Jeg siger jo netop også at hvis det er en win-rate på 7,0 over mange hænder, altså sådan at usikkerheden på den er meget lille, at man skal overveje at rykke op i stedet for at fokusere på hvordan man får den op på 9.
Hvis man har slået et limit ved 7,0 PTBB/100 over 25-30K hænder, så har man jo netop også bankroll til at spille på det næste limit.
Så bruger man selvfølgelig bare hvad man synes er den bedste måde at rykke op på. Personligt for mig er det at sætte en grænse på 5 buy-ins. Hvis jeg taber mere end det, så rykker jeg ned igen.
Hvis man slet ikke er komfortabel med at spille et limit højere, så kan ma bare sætte grænsen ved 2 buy-ins, så risikerer man ikke så store udsving. Man skal jo rykke op på et eller andet tidspunkt, og når man først har vundet de første par buy-ins på det nye limit, så bliver man så småt mere komfortabel ved at spille om flere penge.
@yarx
OP siger BB/100 og du skriver ptbb/100, ved ikke om OP mener ptbb/100, men ellers er 7bb/100 = 3,5ptbb/100
Spiller selv NL50 og ligger på ca 5ptbb/100 over 65k hænder og multitabler 4-6 borde. Kan sagtens forbedres da jeg ikke har helt tilt kontrol(slet ikke), og jeg spiller også alt for mange hænder OOP, dog limper jeg aldrig oop. Jeg har tendes til at raise QJ, KJ, A8s osv i alle pos selvom jeg godt ved bedre :)..
Kunne godt tænke mig at hører noget mere om CCPF(cold call preflop), went to showdown og fold SB og BB to steal, altså hvordan de helst skal se ud hvis man spiller 5max :)
@tonyG-ftw
Ja det er rigtigt, men går ud fra at OP har tallene fra PokerTracker, og så vil det være lidt mærkeligt at skrive det som Big Blinds i stedet for Big Bets. Men kan selvfølgelig være at jeg tager fejl.
Well i min pt står der 6,55 Big bets won pr 100 hand. Det er for 11,616 hands.
Hmm kunne godt være jeg er lidt callish/limpish fra nogle positioner
@ shoppen
Det er for få hænder til at konkludere noget.
Jeg mener at man kan sætte PT3's win rate både til ptbb/100 og bb/100.
Uanset om den er 7 ptbb eller 7 bb, så er det jo et ok overskud.
Personligt ville jeg vente med at rykke op i limit indtil du har boosted din bankroll (gennem spil på dit nuværende limit) til MINIMUM 20 BI's og helst 30-40. Og husk. Hvisdet ikke går, så er der ingen skam i at rykke ned igen. Ting tager tid, men du skal nok komme op.
MVH Skod