NL 100 - 2 hænder jeg kom i tvivl

#1| 0

Hej,

Lige et par hænder hvor jeg vil høre hvad jeres linie vil være.

Hånd 1:

Gnisteren TAG multiple borde, PFR på ca 7-8%
Wejner Tight passiv/slowspiller, PFR ca 2-3%
BigFatMamma dansker, TAG multiple borde PRF ca 11-12%

** Game ID 878819471 starting - 2007-11-27 17:11:45
** Seminole [Hold em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money
- wombat23 sitting in seat 1 with $43.34
- Sugarbeat sitting in seat 2 with $42.41
- Gnisteren sitting in seat 3 with $247.65
- wejner sitting in seat 4 with $147.72
- BigFatMamma sitting in seat 5 with $93.26 [Dealer]
- Nautilous sitting in seat 6 with $98.50
Nautilous posted the small blind - $0.50
wombat23 posted the big blind - $1.00
** Dealing card to Nautilous: Queen, Queen
Sugarbeat folded
Gnisteren raised - $4.00
wejner called - $4.00
BigFatMamma raised - $14.00
Nautilius - ????

Det er 3 tighte spillere jeg har foran mig her, jeg havde renakket den 100/100 hvis ingen anden havde men nu bliver den reraiset af en TAG som har en hånd.

Hvilken linie tager i hvis i kalder og flop er blankt? Vi er ude af position.

Hånd 2.

Grrr kan ikke finde den i PO så bliver efter hukommelse.

Jeg sidder i bb med AK off.

Utg tight person raiser til 4$ der er 3 callers før den kommer til mig.

HERO - ???

Renakker i altid 100% her ude af position? Jeg ved det er skidt at spille AK off i en 5 mands pot.

Hvis vi reraiser og får en caller og blank flop stikker i ud? Check/folder vi?

Måske lidt standard men synes ikke min linie er optimal så vil gerne have nogle input.

Tak
Allan

27-11-2007 21:02 #2| 0

Hejsa,

Hånd 1: Jeg veksler nok mellem call/reraise til 40$.... Det som snakker imod et call er at de andre har odds til at calle med alt muligt, prob med at raise er du næsten commiter dig til potten.

Tror det er meget read dependent hvad jeg gør. Hvis vi caller og floppet er blankts, så må vi vurdere situationen der. Men hvis jeg har renakke preflop så er det auto all in på blankt flop. Hvis jeg flatcaller så er jeg meget mere påpasselig.

Hånd 2: Raiser den 100 ud af 100 gange. Jeg raiser til 20 - 24$ og hvis UTG skubber så folder jeg..... Hvis nogle af de andre skubber caller jeg.

Hvis vi får en caller så er potten på omkring 50$ og vi sidder tilbage med 75-80. Så siger jeg nok 30$ på floppet som CB. Depends også hvem der caller preflop er det UTG eller en af de andre. Men skyder nok CB afsted altid.

28-11-2007 00:40 #3| 0

Awwww kom nu venner, ikke lige et par der hurtigt kan sige deres line i sådanne hænder?

Tak Tak

Allan

PS.Skyd mig hvis de er vildt uinteressante =)

28-11-2007 10:28 #4| 0

Den første flatcaller jeg. Hans range må alt andet lige være AA-KK-JJ-AKs-AKo-AQs-AQo

Jeg tror simpelthen ikke på at han folder et reraise med AKs og alt andet lige har din hånd showdown value så hvis du kan holde potten lille ville det være fint. Kommer der en Q på boardet så kan du jo bare skifte tempo, men som udgangspunkt vil jeg ikke bygge potten op.

Den anden raiser jeg anyday. Du repper en meget stærk holding og selv med et blankt flop vil du kunne tage den ned med et c-bet da de andre må formode at din range er AA-QQ

28-11-2007 13:56 #5| 0

Hånd 1: caller jeg som standard, for ikke at vise for stærk hånd. På en god dag raiser jeg til en 35 stykker, for er få flere vejs pot.

28-11-2007 14:02 #6| 0

Hånd 1,
4-bet stort.

edit: men det er godt nok nogle nits du har fundet dig der.

Hånd 2,

Re-raise. Floppet kommer lidt an på hvem der caller og hvordan det ser ud.

28-11-2007 14:09 #7| 0

Nu har jeg spillet lidt mod dig inde på Ladbrokes, og hvis du flatcaller i hånd 1 spiller du din hånd næsten face-up - 4-bet og hvis han skubber har du et rimelig let fold IMO

Hånd 2 er også er rimelig standard 3-bet IMO - fint spot - re-raise og c-bet ofte

28-11-2007 14:29 #8| 0

@Mazter81

Hvis du har spillet mod nautilous på Lads så ved du også han er Ladbrokes største NIT !!

Man er så tør, at det støver hver gang han bevæger sig =)

28-11-2007 14:42 #9| 0

Lol ku er jeg da ej...

Hånd 1: Ser ud som om konsensus er vi flatkalder, problemet som skrevet er bare at vi spiller den faceup...

Men bryder mig ikke om at reraise til 40ish$ for derefter at folde... så har jeg jo lagt halvt buyin!

Hånd 2:

Yup burde naturligvis have raiset den - hvilket jeg ikke gjorde som den amatør jeg er. Floppet var blankt med heavy action og jeg check/foldede bare.

Er stadig lidt i tvivl om hånd 1, hvis vi flat kalder får resten gode odds til at kalde - hvis vi raiser og får et rest i nakken er vi jo næsten nødsaget til at kalde ikke?

28-11-2007 15:03 #10| 0

@Sugeren
Du mener Tight/passiv preflop ;)

Problemet med at flatcalle preflop i hånd 1 er du selv inde på. Hvad gør vi på et 8-høj flop? Stacker af eller folder?
Hvis vi caller et bet og folder til yderligere action kan vi lige så godt sige 40ish preflop og folde til skub da det vel egentlig er en lidt mindre udgift.

Som du også nævner så er det sgu noget lort at fp 4 med til floppet med et overpar selvom det er en re-raised pot.

Jeg synes det er en raise/fold beslutning preflop - Hvis han kun 3-better AA/KK preflop så fold - ellers raise

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar