NL 100 6-Max: TPGK - Kommentarer ønskes

#1| 0

Har spillet 50 hænder og villain er Stor NL 100 reg, og kan spille ret kreativt.

Kommentarer ønskes til mit shove:

PokerStars Game #48810207549: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00 USD) - 2010/08/29 1:14:28 CET [2010/08/28 19:14:28 ET]
Table 'Sisyphus IV' 6-max Seat #5 is the button
Seat 1: Only11 ($129.10 in chips)
Seat 2: zloiGIGA ($46.40 in chips)
Seat 3: OJAN38 ($93.30 in chips)
Seat 4: dset ($106 in chips)
Seat 5: jannik_pro ($55.95 in chips)
Seat 6: bambam16 ($100.50 in chips)
bambam16: posts small blind $0.50
Only11: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to jannik_pro [Jh Ks]
zloiGIGA: folds
OJAN38: folds
dset: folds
jannik_pro: raises $2 to $3
bambam16: folds
Only11: raises $7 to $10
jannik_pro: calls $7
*** FLOP *** [Qh 5h Kd]
Only11: bets $15
jannik_pro: raises $30.95 to $45.95 and is all-in
Only11: calls $30.95

29-08-2010 02:54 #2| 0

Det er super du poster for at blive bedre - der er dog et par grundlaeggende ting jeg vil raade dig til at taenke over.

Du sidder med lidt over halv stack. Af det konkluderer jeg at du sandsynligvis ikke har den bank-roll (s0g under bank roll management herinde for mere info) der skal til for at spille det niveau du spiller paa. Resultatet heraf bliver at du, selv hvis du altid tog de rigtige beslutninger, ender med at gaa bust pga den naturlige varians der er i poker. Et godt eksempel er Phil Ivey som efter de flestes (efter hvad jeg har laest mig til) mening er verdens bedste pokerspiller. Han har lige haft et downswing paa flere millioner danske kroner. Varians er en del af poker.

Hvis du har en fornuftig bank-roll ignorer du selvf0lelig bare hele min sm0re.

Aktuelt synes jeg dit pre-flop call er skidt. Problemet med at calle med KJ er at du reelt skal haabe paa villain er ude i at 3-bette dig med QJ/TJ/KT type haender for at du ikke er domineret. Det er ikke helt usandsynligt, men uden et bedre read end det du har tvivler jeg paa han 3-better den type haender.

Naar du nu har callet preflop har du to muligheder paa floppet - push indover hans flop-bet eller call for selvf0lelig at calle ethvert bet paa turn/river. Jeg foretraekker personligt et call for at haabe villain skubber turn med air (ret usandsynligt). Du folder ihvertfald aldrig.

29-08-2010 03:07 #3| 0

@Uffeh

Nej spiller ikke på stars da jeg synes det er noget hø generelt(pga. ingen rakeback)

Mht. BRM er jeg helt inde i at jeg sidder med halv stack osv. men har ingen BR på stars så shortstackede - bad i know :/

Ville egentlig også bare vide om mit pre call er helt i vejret, når vi har set villain raise MEGET mystiske hænder. Er jeg ikk mere eller mindre bundet da vi rammer Kongen på floppet ?

29-08-2010 03:12 #4| 0

Jo, naar f0rst du har callet preflop "skal" du gaa bust paa et flop som det her (eller ende AI), det eneste sp0rsgmaaal er hvordan.

Hvis du har set villain 3-bette haender ala 93o kan et call preflop vaere ok, men hvis du caller fordi du har set ham 3-bette 75s tidligere har du et leak. Det er ganske ok poker at mixe sin 3-betting range op netop for at faa folk til at calle med semi-marginale haender i situationer hvor man enten selv har nuts-haender eller spekulative haender.

29-08-2010 03:20 #5| 0

Ok takker for kommentarer uffeh.

Ja musen fik også lige en ordentlig omgang da jeg analyserede hånden bagefter :/ Damn it!

Må hellere ramme sengen inden tilt djævlen tager over :O)

29-08-2010 03:48 #6| 0

Hvis han er en bandit så vil jeg da hellere jamme preflop, tror jeg du får mere ud af, også får du formentlig mere action når du endelig sidder med THA NUTS.

29-08-2010 03:58 #7| 0

Du maa altsaa ikke jamme preflop nogensinde, det er meget skidt - du er milevidt bagud til den range du far action af.

29-08-2010 04:45 #8| 0

At du kan spørge så dumt skriger langt væk af tudetråd. Havde han AA eller hvad?

Det relevante er om det er profitabelt at calle preflop. Det kan jeg ikke hjælpe dig med, da der nærmest ingen brugbar info er i din post.

29-08-2010 09:12 #9| 0

Alligevel imponerende du caller et 3-bet med KJ som halv stack, og stadig i tvivl om hvorvidt det er godt at komme ind, når du flopper noget af det bedste du kan håbe på ;)

29-08-2010 11:23 #10| 0

1. Lad være med at spille cash på Stars.
2. Køb dig ind for fuldt buy-in (100 bbs).
3. Undlad at calle 3bets med KJo mod en ukendt reg, hvis range har dig beat big time her 99% af tiden.
4. Når du så har gjort ovenstående, må du ikke være i tvivl, når du rammer TPGK med SPR på lidt over 2 i en 3bettet pot.

29-08-2010 14:12 #11| 0

Ikke jamme pre? wtf....

Call pre er ikke super, men hvis han er kreativ og 3better en del: go for it!

Jam er obv fint med døde penge, især da alt for mange spillere, slet ikke kan justere korrekt ift shortstacks og stort set konsekvent folder når de skal calle og caller når de skal folde. Men prøv evt pokerstove, du kommer obv i en del 60/40 spots når du er called, men folder med stor sandsynlighed en decent del af hans range ud, som spiller fint mod KJs.

Flop er bare std

29-08-2010 16:06 #12| 0

@ pow9199

For det f0rste sidder hero med KJo og ikke KJs. Ikke alverden, men alligevel et par procents forskel.

Dernaest har jeg opsat en calling-range for villain der hedder 99+ og AJo+. Imod den range har vi 30% equity.

30% af en pot paa $111.90 er $33.57, saa naar vi pusher og faar et call taber vi i gennemsnit $19.4. Eftersom vi vinder $13.50 hver gang vi pusher og villain folder skal villain folde ca 60% af gangene til vores push.

Den range jeg har sat er lig 6.3% af alle haender hvorfor han skal vaere oppe og 3-bette mere end 15% for at et push er +EV. Det er der intet der tyder paa villain g0r bare fordi han kan spille kreativt.

Og btw, selv hvis villain 3-better 15% er det kun EV neutralt hvorfor et push altid, selv i best case, er extremt varianss0gende.

29-08-2010 16:14 #13| 0

hvis man spiller shortstack poker er det så ikke med henblik på at være varianssøgende?

Nu har jeg ikke lige lavet nogle udregninger på det, men der er vel en ret stor del af hans 3-betting range som han ikke kalder os med, plus jeg heller ikke altid tror han kalder med AJo og muligvis heller ikke AQo.

Så det er altså kun JJ+ og AJ,AK vi er crushed til, så kan jeg sgu godt lide min chancer :)

29-08-2010 16:36 #14| 0

@ michaelS

Ja saadan var mine spekulationer ogsaa og derfor blev det til et shove. Ret sikker paa han folder JJ, AQ, KJ,

Til min aergelse bliver der smidt AK op i hovedet paa mig, hvilket holder hjem. :( kommer kun ind fordi jeg synes han har en ret bred 3-bet range, bare surt naar han endelig har handsken.

29-08-2010 16:46 #15| 0

@ MichaelS

Nej, man spiller ikke shortstack for at ops0ge varians. Man accepterer maaske varians er en naturlig del af spillet, men det er trods alt lidt noget andet. Principielt er vi dog enige om at selv hvis vi mente vi havde den mindste smule +EV burde vi skubbe.

Hvis villain ikke caller med AJo eller AQo eter at have 3-bettet har han et kaempe leak og min erfaring med NL100 spillere er at de bedre af dem altsaa har nogenlunde styr paa hvad de laver.

29-08-2010 22:48 #16| 0

@uffe

op: når vi har set villain raise MEGET mystiske hænder

Vi ved jo netop at han 3better meget, omend vi ikke har et fuldt overblik over hans stats. Og en af grundene til shove er godt her, er at villain stort set skal calle med hele sin 3bet range, men formentlig ikke er klar over det, og folder for ofte...

Når det så er sagt, er shove ikke nødvendigvis min egen foretrukne linje her, men det er absolut ikke noget der skal udelukket qua OPs beskrivelse af spottet... (men igen, OP er inde for 50bbs, han er nok en fisk anyway ;)

30-08-2010 21:46 #17| 0

Synes den er spillet fint, havde dog nok bettet lidt mere på floppet

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar