Er lidt i tvivl om jeg har spillet følgende hånd korrekt og om jeg kunne have spillet den på en anden måde så jeg fik mere ud af den??
Jeg har ingen info om villian, har spillet meget få hænder mod ham og har altså intet read. Dog har jeg set ham i flere rr pots, virker som en CL der gerne vil styrer bordet :)
Hånden bliver spillet således:
Seat 1: brynte5 ($89.65 in chips)
Seat 7: cheddarfin ($144.60 in chips)
Seat 10: HERO ($101.30 in chips)
Dealt to Hero: AA
PRE-FLOP
cheddarfin bets $3,50
HERO bets $7
brynte5 folds
cheddarfin calls $4.
FLOP - Pot: $15 [board cards: 8S,7C,4D ]
HERO bets $10,
cheddarfin bets $25,
HERO bets $83.80 and is all-in,
cheddarfin folds.
TURN [board cards: 8S,7C,4D ]
HERO wins $132.80.
Spiller jeg den korrekt PF, eller skulle jeg have 3-bettet den til 10-12 stykker?
Kunne flop spillet have været spillet på andre måde, synes egentlig selv at mit c-bet er fint, da jeg tidligere altid har skudt efter flop.
Men hans re-raise, skulle jeg bare have callet det? Derefter checke turn, håbe på et bet fra villian også egentlig bare all in uanset hvad turn var ?
Alt er velkomment !
(Beklager manglende farvekoder osv.)
NL 100 - AA i hulen
helt seriøst, stil det lort ordentligt op hvis du vil have nogen seriøs respons, det der er helt uoverskueligt... Mangler farvekoder, potstørrelser og hvem pokker er hero??
Hmm, Hero må jo næsten være xxxxxxxx. Dit preflopspil er simpelthen helt horribelt. Jeg raiser til 12 preflop og får derfor en helt anden hånd ud af det. Som spillet preflop kan han have alt. Skubber dog aldrig floppet her da du sandsynligvis kun får action af straight/set/2 par combos og af dem har du tilladt sådan ca. alle at komme ind.
I cashgame er der ingen CL.
Og så stil dog den HH ordentligt op. Der er tre forskellige spillere på floppet, men hvis du er Mr Hardrock(?) så skal den have meget mere preflop, gerne 14. Floppet spiller sig selv hvis du har set ham i flere reraised pots.
Så vidt jeg kan se, har stillet det op på samme måde som i andre analyse tråde, mangler dog farvekoder, men det er egentlig fuldstændig underordnet, da der ikke er nogle farvetræd at tage hensyn til.
Men er egentlig mest interreseret i mit spil på floppet, som jeg skrev var jeg godt klar over mit for lille rr PF.
Så hvordan skulle man spille floppet optimalt hvis jeg havde givet den til lade os sige $12 PF, så samlet pot på flop vil være $25 ??
Lav nu din opstilling ordentlig, det er sgu da det mindste du kan gøre, hvis du forventer seriøse svar. Det tager fucking 30 sekunder.
Hvorfor gider du brokke dig over at vi pointere at din HH er komplet mangelfuld? Hvad den i øvrigt var, og stadig er.
Imo er der to linjer at tage på floppet, givet dine reads. Spil den som du gør, eller call hans rr og c/r AI på any safe turn.
@JoeLOL
Kan seriøst ikk se hvad der mangler, udover farvekoder, efter at have læst andre analysetråder igennem på 1 side af trådene.
Men kan vel lige så godt lære det først som sidst :)
Så måske kunne du evt. copy/paste mit indlæg og lave det som det åbenbart SKAL laves, så kan jeg bruge det til noget.
Og tak for responsen på det, som det egentlig handlede om !
den er bedre nu... Men altså hvor svært kan det være lige at knalde [] rundt om de forskellige tegn så f.eks c bliver til ♣... og så lige fyre pot størrelsen på, på de forskellige streets.. og hvilken position er hero i??
Men anyway:
Nej du spiller den helt i skoven imo, preflop skal du minimum sige en 14 stykke, så vidt jeg kan se er du i bb(???) og ja du skal derfor spille hånden oop... Som spillet så caller jeg hans raise og CRAI på de blanke turns.. Du får intet til at calle som du har slået her.
@ djoffer
Nej det er kun svært hvis man ikke er klar over det !
Og potsize er på nu :)
Og ud fra hvem der actor først under "Pre-FLOP" er det da rimelig indlysende at jeg er SB !!
Okay fint nok, nej det eneste som måske kunne calle og jeg har slået er vel overpar som 99, 1010, JJ, QQ og KK.
Men ja en typisk nybegynder fejl jeg laver, raiser eller klikker vel egentlig kun PF, vil bare gerne have lidt action når man endelig får "the hand".
Men kan da trøste mig med at jeg ikke bare callede PF.
Men ja har tendens til at panikke fuldstændigt, selv om jeg givet vis er okay inde !
Men konklusion er simpelthen:
PRE-FLOP:
- RR PF til $12-13
FLOP:
C-bet 2/3 pot, dvs. et bet på $17-18
Villian rr, jeg caller
TURN:
Checker turn
Villian better også er han jo egentlig pot commited, når jeg rr ham og er all in.
Men er vi ikke enige om at jeg ender all in på TURN uanset farve og str. ?
Som tidligere nævnt skal et re-raise pf-have mere gas...
Pump den til 14-16 stk.
Preflop synes jeg du gør en klar fejl med dit re-raise AI, med mindre du har en dynamik med fjenden
Hvis han bare er lidt tænkende, caller han kun med hænder, der er foran dig (undtagen QQ el. KK måske)
Evt. check-raise el. skyd på turn er langt bedre
Det er også smag og behag, men nogle (mig selv inklusiv) 3-better kun sjældent floppet SH HU... Du definerer din hånd utroligt kraftigt med dit pf-clickraise og dit raise, re-raise...
På sigt er det sådan noget, der leder til, at man vinder en del små puljer med AA, men taber fulde BI.
[ ] potsize er kommet på.
[ ]Farvekoder er kommet på....
[x]Jeg giver op!
lol djoffer du er da helt væk, ja undskyld !
Tak flodslag giver meget mening og kan godt følge dig, især med at du vinder mange små og taber en del små.
Jeg siger også 12-13 stykker pre, så får du i hvert fald sjældent 56 med (som villain sad med, ikke sandt?). Så kan du skyde 22 på floppet og kalde hans skub (med det read du har).
Forresten: Fra PNs nye reklamefilm: "Det tager kun 2 sekunder at copy/paste en HH i et forum, men vi vil så gerne have, at du bruger til længere (tid)" --> www.pokernet.dk/forum/forumFAQ.asp
Husk på, at folk gør DIG en tjeneste ved at dele tanker om hånden, ofte vokser velviljen, hvis der også går lidt den anden vej :)
Djoffer - snak ordentligt - manden prøver jo tydeligvis. Post en AA vs. KK hånd evt.
OP (No Limit): Du skal korrekt raise ordentligt preflop - det duer ikke at give villain mulighed for med korrekte odds at vinde en stor pot over dig. Du skal raise større for at få ham til at lave en fejl undervejs i hånden.
Hvis du stikker ud på floppet (17-18 stykker), og han raiser, skal du skubbe. Et raise er committende for ham.
- AB
Og der fik Asger_B så lige owned Djoffer :-)
@Fibonnacci
"Husk på, at folk gør DIG en tjeneste ved at dele tanker om hånden, ofte vokser velviljen, hvis der også går lidt den anden vej :)"
Du kunne så gøre ham en tjeneste ved rent faktisk at læse hånden... For når du siger:
"Jeg siger også 12-13 stykker pre, så får du i hvert fald sjældent 56 med (som villain sad med, ikke sandt?). "
så har du ihvertfald ikke læst HH og forstået OP´s spørgsmål korrekt....
Ellers enig med AB og Flodslag
Mvh Mika
@ Miwala
Ouch! Du har ret... Det gik vist for hurtigt. No Limit gjorde opmærksom på, at han ikke var klar over, hvordan man poster hænder = derfor link. No diss intended. Vi må vel hjælpe hinanden :)
@ OP
Undskyld for misread. Problemet med at kalde flop, og checke turn er, at du kun får action, når du er slået. Ved at raise mere pre, og skyde 3/4-4/5 pot på floppet, får 1) et nemt call all in, hvis villain skubber, eller 2) et nemt all in på turn (ca. et pot bet).
@No Limit
Du prøver tydeligvis, så lige for god ordens og din skyld: En lille lektion i brug af farvekoder:
Forkert brug: [board cards: 8S,7C,4D ]
Rigtigt brug: 8♠ 7♣ 4♦
Det skal indtastes således - fjern alle " så virker det:
8"["s"]" 7"["c"]" 4"["d"]"
og husk at bruge små bogstaver
@No Limit
Hvilke andre hænder raiser du preflop på samme måde?
Du laver en klassisk fejl: du fortæller villain at du har en rigtig god hånd og giver ham samtidig odds til at ramme et godt flop og stacke dig.
Hvis du i stedet raiser til $12-$14 stykker, så giver du villain dårligere odds. Potten vil så være $24-$28 på floppet og med ca. $88 tilbage i stakken så kan du committe på stort set any flop.
Jørn
@AB
Hvis den er spillet korrekt fra start af, vil potten på floppet være ca. $30.
HERO sidder med en stack på $85 og Villian med $130 ca.
Jeg better så 2/3 pot dvs. ca $19, så jeg har $68 tilbage.
Villian raiser formentlig de $19 til $45, altså 2,5 gange (det samme som egentlig skete hvor han raisede mit bet på $10 til $25)
Villians effektive stack vil så være $80 og har altså investeret $50 i potten, som altså nu vil være på på $94.
På dette niveau er det langt fra sikker at villian selv mener han er potcommitted !!
Så mener egentlig det er lidt forkert at skubbe all in på floppet efter hans raise, i og med at jeg giver giver ham chancen for at bluffe sig til potten på turn, i så fald han ikke har noget. Men ret mig gerne hvis det er forkert set?
Og hvis villian skulle side med toppar noget ala A8, så tror jeg næppe han vil calle mit all in på floppet. Men vil derimod hellere forsøge sig igen på turn.
@No Limit
Pointen er at potten er blevet så stor i forhold til din stack at du kan comitte dig betingelsesløs mod de fleste modstandere.
Nogle gange har villain ramt set og andre gange stacker han af 99-KK, men samlet set forventer vi at det er profitabelt at ende allin her hvis potten på floppet er $25-$30.
Edit: hvis du better $20 på floppet og han raiser til $50, så har du kun $35 tilbage og potten er nu på $130. Der er sgu ingen der forsøger at bluffe dig ud af en $130 pot med et $35 bet. Tilsvarende kan villain ikke folde hvis du raiser all-in: så skal han kalde $35 i en pot på $165
Jørn
@ab
hvis du ligger mærke til det så prøver jeg i mine første 3 poster at vejlede ham i hvordan hånden skal sættes op så den bliver bare minimalt overskueligt, han reaktion til dette er at være små aggresiv og udenlade at følge vejledningen(udover lige at trykke enter et par gange i den...) Og ja jeg vælger derfor at sige fuck it, men hey beklager da meget hvis jeg har såret dine sarte føelser...
@miwala
hardly...
@NoLimit
Sæt i øvrigt de farvekoder på.
Du skriver at du ikke vil sætte dem på fordi der ingen farvetræk er. Men det er jo vigtigt for os at se om det er farvetræk, og det ser vi nemmest hvis der er farvekoder på...
Alternativt kan man skrive
Flop: 478 rainbow (pot $15)
Jørn