NL 100 - AA i problemer?

#1| 0

Har tabt en 8-9 buyins de sidste 4 dage hvilket ikke er standard for mig, så vil lige høre om nogle standard hænder og de tanker jeg gør mig er ok.

NL 100 - ladbrokes - SH.

Jeg sidder med 150$ i bb, villian er ny ved bordet og sidder med 100$ rent.

Hånd: A A

Villian limper fra MP, sb completer og jeg raiser til 5$.

Villian kalder som eneste.

Flop: Q 10 2 (11$)

Jeg better 10 ud i den grundet flush og straight træk.

Villian flatkalder.

Turn: 3 (31$)

Jeg er sikker på at jeg er foran, det eneste jeg frygter er vel par 2 da par ti og QQ havde raiset preflop. Vælger her at gå efter et C/R ai.

Jeg checker.

Villian siger nu fuld pot 31$ - jeg renakker AI.

* Er det rigtig skidt at CR AI når der er de draws derude? better for det meste bare igen. Skal der bettes 100/100?, og folder i så til et renakke AI eller kalder i 100/100?

* Muligt at lægge sig på turn og tro man er bagud?

Nok lidt standard hånd, men de toppar/overpar giver mig stadig nogle problemer.

Allan H

18-10-2007 17:03 #2| 0

jeg synes det ser fint ud. Evt. kan du check-calle ham ned til river på any non-

Julle

18-10-2007 17:32 #3| 0

Synes det er fint at mixe sit spil op, med den linje du vælger. Men Vil bare helst have et read på modstanderen og en historie, som kan gøre det profitabelt. Her er villian ny og vi har et scaryboard, hvilket ikke taler for et turn check.
Men som spillet går jeg også AI.

18-10-2007 18:53 #4| 0

Jeg synes at et check-raise all-in er lige friskt nok mod en unknown. Med et read på modstanderen som en aggro-donk er det godt.

Julianes forslag om at checke og calle resten af vejen er godt hvis modstanderen godt kan lide at bluffe og angribe svaghed.

Jeg ville selv byde ud på turn, omkring 2/3 pot. Jeg folder nok til et raise. Villain er en unknown der har sat sig med fuldt buyin, man bør måske give ham lidt credit. Jeg er selv ofte lidt nysgerrig her og vil gerne se hvilken slags modstander man har fat i her. Man føler sig så dum når man folder et overpar, til en der senere viser sig at være en total maniac. Det kan gå begge veje, men vi har desværre ingen reads til at hjælpe os.

Forudsat vi better turn og han caller, checker jeg river ofte (better igen på de fleste A,3 og 2) og afhængig af bordet og bet-størrelse caller eller folder jeg.

Det er en irriterende situation at være OOP i, især hvis du checker turn. Du giver et gratis kort til et muligt træk. Desuden vil du ofte spille en stor pot når du er bagud (villain better turn og river) og en lille pot når du er foran (villan checker tilbage og der er muligvis ikke meget value at hente på river).

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar