Spillet er FR NL 100 på Bet24. Der bliver spillet frisk til med en del 3/4-bets ... og specielt på knappen bliver der re-raiset en hel del.
Har desværre ikke nogen stats på Villian, men han virker sane og tænkende - har ikke set ham være ude i noget snavs. Hero (hvis nogen har stats på ham) har spillet TAGish og alle pots er taget ned enten preflop eller efter 1st/2nd barrel efter flop.
Hero (117$) sidder UTG+1 og har ♥K♣K og åbner til 4. X der er UTG+3 kalder. Foldet rundt til Villian i SB(180$), der raiser til 12. Jeg siger 30 - er det for lidt/for meget? X folder og Villian kalder.
Flop (65$): ♥Q♣5♠2
Villian tænker kort og skubber så all in.
Hvad gætter vi på en sane villians range er her? Og kalder Hero?
Edit D->Q ... OMFG godt set <3imo :-)
NL 100 - call eller fold?
Fkin danske HH, lol. Q52 flop eh? Jeg snapper. Skal han åbenskubbe AA/QQ? Det er vel det eneste du taber til.
Jeg 4-better i øvrigt lidt mindre, 30 er lige i overkanten imo. Som spillet kan jeg seriøst ikke se hvordan det ikke kan være et snapcall?
Jeg kan faktisk godt lide 4bettet, da hvis villian skal spille en pot mod os fra floppet af (i position) skal han betale mere for at gøre det.
Vel også derfor at du raiser 4x pre.
Men snapcall den, og ram turn imod hans QQ
@PTP
Jeg forstår ikke. Hvad sætter du hans range til siden du skriver "ram turn mod hans QQ"?
Jeg folder aldrig her, selvom det er svært at sige hvilken hånd villain skal gøre dette med. Der er cirka ingen sets udover QQQ i hans range - og giver ingen mening hvis han åbenshover AA eller topset her, og hvis han gør, så tillykke og en note.
snapcall.. hvis han har AA eller QQ så tillykke, men så er det virkeligt retarderet spillet, og så får han lige en note.. faktisk er det retarderet lige meget hvad han har =)
PtP
Du er klar over at skurk er SB? han kan jo aldrig få den IP imod os :P
Problemet med hånden er jo at han repper utrolig tyndt, han repper at han har ramt et set eller komplet air, da jeg tvivler på han openshover AQ KQ, samt så tvivler jeg på at han betaler med dem PF.
Hans range er set eller luft, så jeg snapper det og brækker mig hvis han har ramt sit set.
Er uenig med <3imo omkring 4b, jeg ville have sagt 34-36 ca, dette ville ved et call give os en pot på 35+35+4+1 = 75$ og vi har så 82$ bag, dette er langt bedre stacksize til et shove.
Problemet i et 28$ bet er at vi så får en pot på 28+28+4+1 = 61$ med 89$ bag, så stacksize er pludselig utrolig besværligt.
Problemet med at 4bet til 30bbs pre, det kommer meget tæt på det område hvor vi
ikke kan have en 4bet bluff range.
Hvis betsizing nærmere sig det område er det bedre at shove.
Postflop er der ikke nogen analyse til denne hånd, Men hvis du virkelig vil level
digselv frem til en, så er det da mærkeligt villain skulle shove et set, før du har
chance for at lave dit c-bet right?
ellers som Xnuu
@Suffer Well
Hvor tit vil du selv tro nogen 4 bet bluffer i FR når de i første omgang åbner fra UTG +1? Ville give dig ret, havde vi åbnet fra Knap / Cutoff / Cutoff +1, så fortrækker jeg et 26-28$ 4bet da vi dermed åbner op for et 5b shove, samt giver lidt luft for at vi kunne være ude i et 4b bluff.
Men givet den position vi raiser og 4 better fra, så kan jeg i forvejen aldrg sætte os på et bluff, derved er et større raise at fortrække da man netop åbner op for at floppet kan shovs, frem for at man skal halv potte for at have 1/6 pot tilbage på turn.
@Some1 (glemt nick)
Ja sizer bluffs på samme måde, men som ovenstående, så tror jeg aldrig at skurk har os på et bluff når vi gør det fra den position vi gør.
Grunden til jeg ikke sizer bluffs anerledes er jo netop fordi vi har en klam stack size, hvad gør vi på et flop ? cbetter vi i en 60$ pot med ~35-40 har vi allerede 75ish inde, så er vi pludselig comitted med en utrolig bred range, så vores bluffs skal vi sidde og betale hans stærke hænder med ved den size, omvend kan vi heller ikke shove for max pres, da vi så overbetter med 50% ca.
Problemet jeg ser i et 25$ bet er at han allerede har 12 inde, så han skal betale 13$ ind i en pot på 25+12+4+1 = 42$ så han får pludselig odds til at betale med alt som har 24%+, du giver ham dermed et +ev spil til at calle med Ax.
Eh, hvad sker der lige ang. 4-bet størrelser ITT? Synes at 34-36 er ret horrible tbh. Hvorfor er det du vil 4-bette så stort at der kun er ét pot bet tilbage på floppet? Sizer du bluffs i samme størrelse?
Jeg ville nok gå 4-12-25. Det giver en $51 pot på floppet med $92 effektive stakcs. $22 bet på flop, så er det sizet op til et 3/4 skub på turn. Passer langt bedre ift balance ect.
40 ind i 60 er jo fuldstændig unødvendigt i en 4-bet pot. Hvorfor er det at der skal sizes så der kun er ét pot bet tilbage? Jeg vil mene at der er langt større chance for spasseri hvis vi sizer 4-bettet så tilpas småt så villain føler at han har FE til at lave noget sjovt. Det giver også langt flere mulig postflop muligheder.
Altså...hvis jeg ikke har en bluff range preflop...så 4bet shover jeg sku bare :P...det ser også sådan lidt random ud. Hvis jeg har en bluff range, så gør jeg det en 25$, som jeg også gør det med air.
Call flop.
<3imo
Igen så antager du at vi kan bluffe fra UTG+1, der er her i vores problem ligger, jeg mener ikke vi har en bluff range her, medmindre vi kender skurk ret godt. Og siden vi ikke gør det, så burde han jo heller ikke kende os godt nok til at tro vi 4b bluffer fra UTG+1.
Fair'n'square, vi tilføjer 1% Spas til vores range, men hvordan kan i nogensinde spille FR og tro at vi readless går ud i et 4 bet bluff?
Hej alle sammen
Første og vigtigste lektion til undertegnede: RYK NED I LIMIT! Er du gal, der er mange ting jeg slet ikke overvejer ... NL100 har virkelig udviklet sig siden jeg rensede på det niveau ... for 5 år siden :-)
Jeg tænkte næsten i bund, og havde nærmest trykket på fold flere gange undervejs, da jeg havde på fornemmelsen, at han havde QQ ... jeg afskrev hurtigt AA. Men QQ gav bare ingen mening, idet han havde set mig skyde 2nd barrel like 75%, så jeg endte med et call ... dog med en dårlig smag i munden.
Han viste AQ op og han fik heldigvis ikke hjælp på hverken turn eller river.
Troede faktisk det var et halvskidt call, men det var det så ikke ifølge PN.
@Incrazy
Nu spiller jeg ikke FR - men en lille tanke. Hvis villian ikke kender noget til os, tror du så vores 4Bet får større eller mindre respekt?
Og såfremt det får større respekt - burde vi så 4bet skumle mere eller mindre vs ukendt?
Bare nogle tanker fra 6max - ved ikke om de er direkte brugbare på FR.
@OP
Med hensyn til hånden så er det snap-fist-pump autobetalt på floppet.
Folder aldrig nogensinde overpair i 4bettet pot - not happening. Har han ramt set tillykke eller slowspillet AA så note.
Sugeren
@Sugeren
Vs unknown vil jeg ikke til at tænke i levels, man ender tit og ofte med at outlevele sig selv på det.