Hey
Villain spiller 21/16/3, 3-better 7% efter 100 hænder. Vi har ingen dynamik. Jeg er pænt meget i tvivl om, hvad der er det optimale er at gøre i dette spot.
Table Table TH 5622 (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 1: CobraVenom ( $101.50 USD )
Seat 2: Garland7 ( $215.00 USD )
Seat 3: ozankie ( $130.77 USD )
Seat 5: Hero ( $106.00 USD )
ozankie posts big blind [$1.00 USD].
Garland7 posts small blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero Q♣ A♠
Hero raises [$4.00 USD]
CobraVenom calls [$4.00 USD]
Garland7 folds
ozankie folds
** Dealing Flop ** 6♠ 9♥ A♥
Hero bets [$7.00 USD]
CobraVenom raises [$21.00 USD]
Har prøvet at sætte Villains range ind i pokerstove, og skulle gerne mene vi har omkring 36% equity imod hans calling-range hvis vi shover, bestående af, to par, sets, combodraws og høje FDs.
Så han skal ikke bluffe særlig mange gange, før det er neutral EV at få det ind. Jeg mener heller ikke rigtigt vi kan kalde hans raise, og evaluere turn, da vores hånd så er ret faceup, for vi burde jo shippe to par, sets osv på det drawy flop. Synes det er et marginalt og varianspræget spot
Men hvad siger i? får i det ind på flop, folder i eller kalder i bare hans raise og evaluerer turn? vil meget gerne se bort fra oneliners :)
NL 100 - Flop spot
Jeg hader det spot, og det er så pisse standard. Glæder mig til at høre respons.
Så er det heller ikke mere drawy end man gør det til synes jeg. Jeg flatter tæt på 100% af min range på det her flop, uden dynamik for at gøre andet. Som udgangspunkt har jeg svært ved at se logikken i at ville shove ind mod en 65% favorit calling range, og lukke ned for alle bluffs? Ja vores hånd er faceup nogen gange når vi caller her, men han repper heller ikke det store.
Selv OOP synes jeg ikke det er noget problem at calle, og checke til ham på turnovichen. Den caller jeg tæt på hver gang, og check caller sikkert de fleste rivers også, med mindre boardet går i psycho.
@OP
Hvilke høje fds er det du forventer at villain kalder et skub med? Og jeg kan ikk rigtigt finde en call-range som giver 36%
Jeg kalder også og evaluerer turn - caller oftest ned, men jeg sidder og tænker om det måske er for passivt og jeg valuetowner mig selv i det spot så.
Kan man evt CRAI på kort som ikke completer OE, fd eller AJo - selvom det godt nok er en stor del af de kort der lander, for villain better vel sine draws igen 60-70% af gangene?
altså, han kalder vel skub med KQs, QJs, JTs? ellers er det da meget skidt hvis han raiser disse hænder, og folder til ydeligere action :)
Alt efter hvad type spiller villain er, og hans eventuelle turnbet, kunne jeg sagtens se mig selv CRAI en blank turn.
Ville trods alt hade at kalde et bet på like 30 på turn, og så måske skulle folde min TP2nut-kicker til odds lidt over 2-1 med halvdelen af min stack investeret når hjerter 10 sejler ind på river.
Hvis villain er aggresiv og i stand til at lave moves, er der er trods alt en del flere kombos af semi-bluffs eller stærke kombo-draws i hans range end sets, som har os crushed:)
Mod nogle modstandere, får man det bare ind mod A8. Mod andre folder du bare. Mod tredje, caller du og checker turn og afventer kort/action. Mod fjerde caller du, caller any turn og caller any river, mod femte clicker du den tilbage. Mod sjette, caller du flop og leader turn. Mod syvende 3better du lavt inducende. Mod ottende caller du flop, og check/folder alle turns. Mod niende caller du flop, og cr alle turn.
Var det svar nok?
Disse spots er utroligt read baserede (læs evt. ABs kommentar), så det er rimelig svært at svare på.. Jeg er dog ikke glad for at folde TPGK på twotone boards, til en gut som ikke virker gigant nittet, så jeg caller nok og CRAI'er blanke turns.
De eneste gange du skal få det ind på floppet, skal være når villain er en gigant spewy 50+vpip tosse :)