Jeg har siddet ved bordet ca. 50 hænder, jeg har spillet (meget) tight, både pga. at jeg generelt er tight, men også pga kortene.
Bigstacken i hånden har også spillet tight, og virker fornuftig. Han har bygget det meste af sin stack ved at ramme set mod en maniacs toppar.
Smallstacken virker som lidt fisket, caller for meget etc.
Nu til hånden :
***** Hand History for Game 5854563297 *****
0/0 Texas Hold'em Game Table (NL) - Sun Apr 08 16:51:31 EDT 2007
Table Table 125996 (Real Money) -- Seat 5 is the button
Total number of players : 10
Seat 1: BossmanTO ( $28)
Seat 2: happym3 ( $41.70)
Seat 3: yoda972 ( $250.68)
Seat 4: Majaline ( $103.10)
Seat 5: MvB_Show ( $16)
Seat 6: adipoeser_homunculus ( $14)
Seat 7: JurassicMJ ( $68.68)
Seat 8: Lunixx ( $88)
Seat 9: swann73 ( $110.70)
Seat 10: TheAnswer183 ( $98.50)
adipoeser_homunculus posts small blind (0.50)
JurassicMJ posts big blind (1)
** Dealing down cards **
Dealt to Majaline [ J♥, T♥ ]
Lunixx folds.
swann73 folds.
TheAnswer183 folds.
BossmanTO calls (1)
happym3 folds.
yoda972 calls (1)
Majaline calls (1)
MvB_Show folds.
adipoeser_homunculus folds.
JurassicMJ checks.
** Dealing Flop ** : [ A♠, Q♥, 8♥ ]
JurassicMJ checks.
BossmanTO checks.
yoda972 checks.
Majaline bets (3.50)
JurassicMJ raises (7) to 7
BossmanTO folds.
yoda972 calls (7)
Majaline calls (3.50)
** Dealing Turn ** : [ 4♥ ]
JurassicMJ checks.
yoda972 bets (18)
Majaline calls (18)
JurassicMJ calls (18)
** Dealing River ** : [ J♦ ]
JurassicMJ checks.
yoda972 bets (25)
Majaline calls (25)
JurassicMJ folds.
** Summary **
Main Pot: $126.50 | Rake: $3
Board: [ A♠ Q♥ 8♥ 4♥ J♦ ]
Floppet rammer jeg jo lige i r.... OEDS samt FD, og det better jeg selvfølgelig da der bliver checket til mig.
Fiskens raise kan betyde hvad som helst, men jeg synes at bigstackens call lugter fælt af træk ?
Jeg caller bare, men skulle jeg tre-bette her ?
Turn giver mig så en flush, bigstack better hvilket ikke bare lugter, men stinker af at han også har ramt.
Herfra ønsker jeg bare at se et showdown så billigt som muligt, er det for svagt eller kan jeg sætte ham på andet end en flush og så bare håbe den er lavere end min ?
NL 100 FR, for passivt ??
Jeg smider gerne 100bbs i den pot
Du har et perfekt spot til et 3-bet på floppet.
som de andre 3-bet altid floppet, hvis du siger bigstackens call lugter af et draw så er det sgu svært at se hvad han kan drawe til som du kan slå, bet derfor hårdt og skræm ham væk så du kan komme HU imod shortstacken...
Nå ja og ender gerne all in på det der flop...
Ja, All in er fristende og det ville jeg nok også gøre i farten.
@ Djoffer
Det bliver meget svært at komme HU mod shortstack da Bigstack nemt kan blive fristet til også at kalde bagved hvis han er på draw.
@ Majaline
Hvis Bigstack er på draw har han enten JT eller hjerter draw.
Ved All in(eller et stort raise) kan der ske følgende:
- Et stort reraise(All in) vil ofte tage potten her og nu.
- Hvis du raiser og potten bliver 3way, vil Bigstack oftest kalde og redusere dine outs med noget der ligner ca 15 %(4 outs) i gennemsnit tror jeg, forudsat at han er på draw. Det vil stadigvæk være en ok forretning for dig.
- Ender du i en stor pot mod shortstack, ja så er du nok lidt foran.
- Ender du i en stor pot mod Bigstack ja så har han sansynligvis Axs(han folder JT hvis dit raise er stort nok) og så er du bagud.
Hvis du bliver kaldt er du altså sjellent storfavorit. Så meget afhænger af om de kan folde deres hænder.
Hvis man følger din linie får du rigtig god betaling når du rammer straiten, flushen kan dog være farlig ved modstand.
Jeg har meget svært ved at se hvilken linie der er bedst - hvis du er i tvivl, Raise.
Sys den er svær at spille når du ikke raiser preflop. Jeg tror sgu bare jeg caller i baghånden på floppet i en 5way med mine 7 nut outs...
Du får et CR her 9 ud af 10 gange og det er du ikke interesseret i medmindre stacks er til et 3bet-push... Kald det weak, men hvis du ikke har dit preflopraise image med så får du for meget action... Og egentlig er du jo på skideren de gange AhXh sidder derude og der tilmed eks. 88 har du kun ca. 20% på floppet...
Well... Måske er jeg FR fish.. Jeg bygger sgu først pot når jeg har NUTS i et 10mands game.. stramme moi...
Men som sagt tidligere -> som du spiller floppet er det bare billigt showdown nu og HÅB inderligt på et skidt spillet set og en dårligere flush...
damster
@jer der 3-better
Hvor meget vil i bette ? All in virker som overkill i en 20 $ pot.
@Damster
Raiser du JTs pre med to limpere ?
Vil du bare checke bagved på floppet ?
AX i hjerter better en der tænker bare en lille smule ikke den på floppet (toppar med nutflush draw) ?
@Bappeltp
Du pointerer egentlig meget godt hvad jeg overvejede, han folder det jeg er foran (JT) og caller formentlig med det jeg kan være bagud til selvom jeg ikke kan sætte ham på AX hjerter med det flopspil.