NL 100 med 2 X max buyin - Full table
Villain er TAG og en meget solid spiller.
Vi sidder begge med ca 200$
Hero sidder 9♠ 9♣
Foldet til villain i MP3 som raiser 3
Knappen folder, sb caller, hero caller.
Pot 9
Flop 9♥ 6♦ Q♣
SB checker - hero better 4 i håb om at villain raiser fordi han tror jeg vil snuppe potten fra ham.
Villain raiser 8, sb folder, hero caller.
Turn 9♥ 6♦ Q♣ + 4♦ Pot = 25
Hero better 15, villain raiser til 73
Hero gør så hvad ? Caller og stikker ud på turn?
Reraiser all-in ? Kan ikke rigtig sætte villain på andet end topset eller et monstertræk han lige har snuppet på turn - feks 78 i ruder, da han er en meget solid spiller. Er det en bedre ide at se river inden jeg comitter helt ? What to do?
NL 100 FT- Medium set
Har han tendens til at cbette?
Hvis du stikker ud, bør du nok sige 6 i stedet - 4 virker lidt mistænkeligt og får ikke i samme grad bygget potten.
Hans click er noget mærkeligt - det betyder nok enten QQ, KK, AA eller AK♦, turnspillet taget i betragtning.
Jeg byder i øvrigt mere på turn - i omegnen af 20.
Skub til hans raise, så han ikke får lov at folde et busted træk på river.
Insta stakken på nakken, du er vel allerede commited hvis du caller her anyway. Der er uhyggeligt mange scarecards for dig, hvis du caller turn her.
JT ♦ er også en mulighed, AQ ♦ måske heller ikke helt umuligt.
Jeg smider stakken til QQ anyday her ihvertfald.
Hehe, godt vi er enige. Jeg gik all-in og blev instant kaldt af QQ :-(
Øv og jeg havde det bare på fornemmelsen da jeg gjorde det. Omvendt gider jeg heller ikke blive bluffet ud af en overspillet AA-KK eller et godt træk, så ja ens stack ryger nok her hver gang.
Skal man have Phil Helmuth reads før man overvejer at folde?
Hehe nej tror jeg næppe. I følge de NL bøger jeg har læst findes der meget få som folder et medium set, hvor mange godt kunne folde lowset i nogle tilfælde. Så hvor højt skal vi op før nogle folder mediumset eller sker det bare aldrig? Det er vel derfor man stadig tjener penge helt i toppen?
Der er bare nogle typer spillere ( har sjovt nok mest set dem på absolute poker ) som ikke giver action medmindre man er slået. Hvis stacken på trods af dette stadig ryger til midten, så er der vel et limit, hvor stacken ikke gør?
Jeg kan ikke forestille mig en situation, hvor jeg folder middle set - undtagen selvfølgelig på et monotont QJT-bord med 4 mand all-in før mig. Jeg spiller ganske enkelt ikke mod spillere, der er så stramme, at det bliver profitabelt.
Selvfølgelig! Jeg taler kun om HU situationer.
Enig table selection er supervigtig, det her er et eksempel på en spiller som er super solid og ikke giver den vilde action. Resten af bordet er det ikke og derfor bliver man selvfølgelig ved med at spille.