nl 100 full table

#1| 0

Sidder på et pacific nl 100. Jeg har lige joinet bordet, så ingen reads.

3 limpers - jeg siger til 6 med AQ, BB clicker til 12, en af limperne betaler hvilket jeg også gør.

Flop A 7 8 pot omkring 30

BB potter. Hva gør jeg?

06-09-2006 13:33 #2| 0

Er dit A eller Q ?

Anyway, jeg går udfra, at limperen folder? Og at i begge sidder med 100bbs?
Umiddelbart kalder du floppet og ser turn an.

Iøvrigt, potten må da være nærmere 40 end 30.

06-09-2006 13:34 #3| 0
OP

ja der var nok 40 i. Har ikke nogen

Caller jeg floppet skal jeg jo også betale hvis han skubber turn. For mig at se er det enten raise eller fold?

06-09-2006 13:38 #4| 0

Lige som Ahle, Call flop, og fold til styrke på turn. Svært at sitte ham på en hånd.

//SiFFer

06-09-2006 13:51 #5| 0

"Caller jeg floppet skal jeg jo også betale hvis han skubber turn."

Nej hvorfor?

06-09-2006 13:53 #6| 0

@ahle

Odds.

@mumme

100% enig - fold eller skub

06-09-2006 13:54 #7| 0
OP

Betaler jeg pot ligger der 120 i puljen og jeg har 50 bag mig. Kan godt være det bare er mig der har svært ved at smide der...

06-09-2006 14:05 #8| 0
OP

Anyway. Nu har jeg spillet lidt videre med villain. Han spillede ikke en hånd i 5 runder efter den omtalte. Så jeg tror jeg var oppe mod AK. Næste hånd han spillede var qq som løb ind i mit set 3'ere :)

06-09-2006 14:31 #9| 0

Jeg har absolut intet problem med at calle floppet her.

1) En kan falde på turn og hjælpe mig billigt til showdown, hvis villain fx holder AK uden .

2) Villain kan skyde floppet med noget TT-KK (måske endda ren air) og checke turn/river, hvor vi, hvis han er lidt donkey, ofte sagtens kan hive lidt ud af ham med et valuebet på river. Her folder han floppet til et push.

3) Vi får fin med information ved blot at calle floppet og se turn an. Hvis han skubber turn, og jeg ikke improver, så folder jeg, gode odds eller ej, vi er meget meget sjældent godt inde her.

Edit -
Iøvrigt er det min erfaring, at villain oftest holder noget TT-KK i den her situation. Jeg tror oftest, villain skyder noget halvpot med AK eller AA, fordi han meget gerne vil have action og somregelt er en donkey der godt kan lide at sløvspille lidt.

06-09-2006 14:57 #10| 0

@Ahle

"1) En kan falde på turn og hjælpe mig billigt til showdown, hvis villain fx holder AK uden ."

Vrøvl - hvis du har komittet over 50% af din stack er showdown aldrig billigt.

@mumme

Efter nøje overvejelser er jeg nået frem til at det vil være korrekt at folde her fordi:

1) Klik fra BB tyder for mig på en hånd der er meget stærk og gerne vil bygge en stor pot pre-flop. Det er der i min bog 3 hænder der gerne vil: AK, AA og KK.

2) Han skyder fuld pot på floppet - det ville en modstander næppe gøre med KK (imo), men det ville han derimod gøre med AA eller AK der ikke vil give et billigt træk.

Det er muligt at min analyse er noget weak men på full-tables er AQ altså ikke et monster og min første lov siger:

"Når AQ møder modstand ved et full table er du slået"

Hvad skete der?

EDIT: nu opdagede jeg at du foldede. Fint fold.

sunek

06-09-2006 14:59 #11| 0

@sunek

Doyle's hadehånd ....

06-09-2006 15:00 #12| 0

Jeg er med Ahle her. Jeg kan ikke se hvad der skal betale et skub fra Hero, som vi slår. I øvrigt er det nogle ret gode argumenter for at calle, som Ahle kommer med.

06-09-2006 15:01 #13| 0

@hostrup

Lige præcist. Den er super farlig når man spiller NL cash ved full tables - især med dybe stacks.

sunek

06-09-2006 15:05 #14| 0

Jeg kan godt lide Ahle, jeg caller også... Tror han har JJ-AA derfor vil jeg også hive noget value ud af ham på river fordi jeg checker turn bag ham...

06-09-2006 15:19 #15| 0

Jeg skubber heller aldrig, call eller fold...

06-09-2006 15:20 #16| 0

AQ er også min hade hånd. Efter +3500 hænder på pokeroffice kan jeg se, at jeg i gennemsnit taber $$ hver gang jeg får AQ...

06-09-2006 15:30 #17| 0

Sune,

"Vrøvl - hvis du har komittet over 50% af din stack er showdown aldrig billigt."

Pointen er egentligt bare, at vi med et call på floppet får nok information til oftest at kunne vurdere, på turn, om vi er bagud eller foran, hvorfor vi også sagtens kan slippe væk her når vi er bagud, og ofte hive lidt ekstra ud af villain de gange vi er foran (fordi villain har svært ved at folde et højt par på trods af et A på floppet).

Altså de gange han har AK, taber vi ikke hele stakken (fordi vi pusher floppet) og de gange han ikke har AK (og vi er bedst), tjener vi ofte en ekstra skilling, fordi han har svært ved at folde noget TT-KK.

"2) Han skyder fuld pot på floppet - det ville en modstander næppe gøre med KK (imo), men det ville han derimod gøre med AA eller AK der ikke vil give et billigt træk."

Her tror jeg du giver en standard Nl100 spiller, som iøvrigt lige har clickraiset dig preflop, ALT for meget credit. Jeg tvivler meget stærkt på, at han tænker på at beskytte en stærk made hånd mod et farvetræk her. Min erfaring er, at når donks better fuld pot i en situation som denne, vil de nødigt calles. Gaybetter de (ligesom han gjorde preflop) vil de gerne calles.

Edit - lidt småting hist og pist

Ahle

06-09-2006 16:16 #18| 0
OP

Tak for de gode kommentarer. Som sagt endte jeg med at tage hans skillinger senere. Efter at have snakket med ham sagde at han holdt ak i situationen.

Kan godt se din pointe ahle, mit problem var bare at jeg lige havde sat mig ned og slet ikke havde set hvordan han spillede.

06-09-2006 16:58 #19| 0

@Ahle

Tja - det er måske et spørgsmål om temprement. Men når jeg spiller for halvdelen af min stack så spiller jeg i praksis for den hele. Hvis villian skubber på turn får du tilbudt odds 1:3 hvilket for mig ofte er fristende da jeg jo kun behøver at være god 25 % af gangene for at mit kald er EV neutralt. Derfor er beslutningen på floppet for mig et spørgsmål om skub eller fold og i dette tilfælde mener jeg at vi er bagud og er derfor nødt til at folde.

sunek

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar