NL 100 - JJ i re-raised pot

#1| 0

Villain har siddet ved bordet i kun 20 hænder. Jeg har allerede stacked ham en gang i en blind-battle, hvor jeg raiser 77 fra SB, han re-raiser forholdsvist lavt, call. Floppet kommer ensfarvet Q73, jeg leader, han raiser og jeg siger stakken. Han caller med KK og spiker ikke. Næste blindbattle 6 hænder efter, hvor villain har reloadet, caller jeg med 89s, han raiser, jeg caller, og leader blankt flop. Villain folder. Herefter har han 3-bettet mig 2 gange pre-flop, så han kunne godt være træt af mig.

Seat 1: Hero ($210.05 in chips)
Seat 2: Villain ($95.50 in chips)
Seat 3: cmbrotha ($178.35 in chips)
Seat 4: ledruu ($25.65 in chips)
Seat 5: CelinaV ($100 in chips)
Seat 6: boostNslide ($158.50 in chips)
Villain: posts small blind $0.50
cmbrotha: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [Js Jh]
ledruu: calls $1
CelinaV: folds
boostNslide: folds
Hero: raises $4 to $5
Villain: raises $12 to $17
cmbrotha: folds
ledruu: folds
Hero: calls $12
*** FLOP *** [4c 7h 6s]
Villain: bets $25
Hero: raises $168.05 to $193.05 and is all-in

Standard?

03-02-2007 11:15 #2| 0

Med den historie spiller jeg den lige som dig.

03-02-2007 11:25 #3| 0

Ja, fint spillet.

Hans handrage er vel AK, AQ, + næsten alle par (ikke de laveste)

03-02-2007 12:31 #4| 0

Jeg havde gjort præcis det samme - ind med knasterne! :D!

03-02-2007 12:34 #5| 0

fint

03-02-2007 12:35 #6| 0
OP

Tak for svar.

Villain insta-foldede.

03-02-2007 12:47 #7| 0

synes det er matusow-blowup kinda move.. som DN siger i seneste afsnit af HSP det er kamikazepoker.

03-02-2007 12:56 #8| 0
OP

@ Johnson12

Mod en ukendt, er det her et clear fold.
Man kan sige, at villain på sin vis er "ukendt" efter 20 hænder, men den historie, vi allerede har, kommer jeg ikke væk fra JJ.

Det er 3. gang han 3-better mig.

Hvad siger du til at calle og afvente turn-action?

03-02-2007 13:17 #9| 0

@fitty

Hvorfor laver du det move med JJ?

Der ligger 467 hvilket er et connected board og har helt sikkert ofte ramt dig men dennegang har du ramt det så hårdt. Når du skubber med JJ her så er det kamikaze poker på den måde at du lukker øjnene og trykker allin fordi DU VED at hvis han caller dig så er du død. Du laver din hånd om til et bluff og mister den value din hånd har. Du kun bliver kaldt af noget der slår dig hårdt.

03-02-2007 13:20 #10| 0
OP

@Johnson12

God pointe.
Villain caller måske light med 99-TT, hvis han er tyret, men det ved jeg jo ikke endnu.

Hvad siger du til flop-call og afvente turn-action?

03-02-2007 13:35 #11| 0

Enten skal du re-re-raise PF. Dog synes jeg godt om et call her, da J,J ikke er en specielt god hånd.

Derudover er det da et totalt sindsygt raise på floppet. Det eneste der caller dig der, er hænder der slår dig.

03-02-2007 13:36 #12| 0

villain ved du rykker allin med set på et farveboard så han ved du nok rykker ind med en stærk hånd hvilket endnu engang sætter hans krav op til kun at inkludere hænder der slår dig. 444,666,777, QQ, KK, AA.

jeg kan heller ikke lide at calle flop og give ham chance for at ramme + du stadig ikke vil vide hvor du står. han har ca. 40% af sin stack inde på det tidspunkt og hvis han better igen/allin har du gode odds til et call hvis det er en non-scary turn.

Problemet er preflop. Du har fået mange penge ind med JJ preflop og det er her stacksizes spiller ind og det er noget du skal være opmærksom på inden du caller preflop. du siger faktisk ja til at spille for stacken på any non Q-K-A flop. Det synes jeg ikke om at gøre. Men når du har besluttet dig for at gøre det med JJ ja så må du jo faktisk gå allin på det flop for du har ikke andre play mæssige options tilbage pga. dit preflop-call. og det resulterer så i en kamikaze-poker beslutning da du ikke kan gøre andet det er er i min bog -EV

at det så virkede lige i denne situation er for mig ligegyldigt.

Decisions not results

03-02-2007 13:40 #13| 0
OP

Ja, resultatet betyder ingen ting.

Kan godt følge din tankegang, men tillægger du det slet ikke værdi, at villain allerede virker lidt træt af mig? Måske er det irrelevant, når vi snakker om et flop-push, men hvad med et flop-call og commit på any non-turn?

Desuden tror jeg nogle villains kan være tilbøjelige til at calle light på floppet med TT-99. Dem kunne han vel godt 3-bette pf, hvis han er gal på mig. :)

03-02-2007 13:44 #14| 0

synes ofte folk for hurtigt 'tror' at modstanderen er blevet trætte af dem.. derfor har jeg svært ved at vurdere om du har ret.

dig der har haft det read og det kan jo så være det har været en +EV beslutning grundet dit read men 20 hænder er ikke meget. mine tanker og instinkt omkring denne hånd er som før beskrevet at det ikke er en god hånd men du tvinger dig ud i en situation hvor du bliver 'nød' til at lave et kamikaze move.

og det for mig er altid en dårlig løsning du bliver nød til at efterlade dig selv med andre options end kamikaze allin'et.... håber du forstår hvad jeg mener.

03-02-2007 13:45 #15| 0
OP

@ Sirthomas

IMO er det her ikke stedet, hvor jeg skal 4-bette JJ pf.

03-02-2007 13:49 #16| 0
OP

@ Johnson12

Det giver fint mening alt hvad du skriver. Jeg kan sagtens følge din tankegang, og vi kan godt blive enige om, at det er en marginal beslutning. Som du også selv er lidt inde på, har du ikke feeling'en, fordi du ikke sidder ved bordet - en faktor, der IMO også skal medregnes.

20 hænder er ikke meget, det er vi enige om. Men jeg synes ikke det er særligt tit man ser en villain 3-bette mod samme spiller inden for 20 hænder, når vi allerede har spillet to flops mod hinanden, hvor jeg har trukket mig ud som sejrherren - det lugter da lidt.

Men tak for svar. Jeg vil prøve at tænke over det der med at have andre udveje end kamikaze-all-in (fedt udtryk!).

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar