Jeg er ny på party, jeg har ikke rigtig nogle reads og er egentligt mest interesseret i at vide om hånden er spillet helt af helvede til. Dette er kun mit 2. indlæg, så undskyld hvis der er fejl.
***** Hand History for Game 5589671458 *****
$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, January 16, 16:12:17 ET 2007
Table Table 127224 (Real Money)
Seat 7 is the button
Total number of players : 10
Seat 1: IainMc ( $78.30 )
Seat 6: JustLeague ( $124.75 )
Seat 9: Sirpale ( $40.15 )
Seat 10: Albatross99 ( $231.85 )
Seat 2: virtuzz ( $185.05 )
Seat 5: Rune1985 ( $123.40 )
Seat 8: Lunixx ( $144.50 )
Seat 7: Matutin ( $95.72 )
Seat 4: PepperoniLAG ( $90.55 )
Seat 3: akaxsw23 ( $100 )
Lunixx posts small blind [$0.50].
Sirpale posts big blind [$1].
** Dealing down cards **
Dealt to virtuzz 7♠ A♠
Albatross99 calls [$1]
IainMc folds
virtuzz calls [$1]
PepperoniLAG folds
Rune1985 folds
JustLeague folds
Matutin calls [$1]
Lunixx folds
Sirpale raises [$4]
Albatross99 calls [$4]
virtuzz calls [$4]
Matutin folds
** Dealing Flop ** 2♠, J♦, J♠
Sirpale checks
Albatross99 checks
virtuzz checks
** Dealing Turn ** 4♠
Sirpale bets [$5]
Albatross99 calls [$5]
virtuzz calls [$5]
** Dealing River ** Q♠
Sirpale checks
Albatross99 bets [$7]
virtuzz raises [$20]
Sirpale folds
Albatross99 raises [$38]
virtuzz calls [$25]
Albatross99 shows J♥, J♣four of a kind, Jacks.
virtuzz doesn't show 7♠, A♠ a flush, Ace high.
Albatross99 wins $118.50 from the main pot with four of a kind, Jacks.
NL 100 på party: flush vs. 4 ens
PF er halvskidt, dog vil jeg ikke sige helskidt, da min FR viden ikke er god nok til at sige, om dette kan være ok på lave limits.
Byd flop, byd turn.
udover din HH er pænt fucket så man ikke kan se hvad der sker på flop/turn, så er river raiset rimeligt åndsvagt imo, ikke mange hænder der caller et raise som du kan slå med 4 spar ude... eneste hånd du kan håbe villain har som han vil calle med er vel KsKx
meget. men undlad at skriv hvordan hånden ender, både i trådens titel, og i selve posten. det kan nemt påvirke analysen
Jeg better flop, og skyder selvfølgelig turn. Og caller nok bare ned på river, eller folder hvis raise er stort.
Men ja, du skal ikke skrive slutningen.
Ok, tak... Jeg er lige hoppet fra nl 25 som jeg har spillet på lads de sidste 2 år, skiftede til party i weekenden, tog chancen med nl 100 og vandt 550$ over ca. 5 timer, single table. Begynderheld?
Jeg er først nu begyndt at mærke at der penge i poker og ik kun hygge som før. Jeg har aldrig læst en pokerbog (måske det var en idé) og jeg er ikke helt med når i skriver om "ev" og ja selv potodds osv. Jeg spiller ud fra min intuition og min erfaring fra lads og hvad jeg har læst i Ace.
Tænk hvad i vil, ryst på hovedet... 7-9-13 har jeg alligevel vundet en del eller det er mange penge i min verden.
Nu har jeg fået smag for pengene og er nok klar over at intuition alene ik holder i længden. Så jeg tager gerne imod alle de seriøse råd og viden som i vil dele ud af... men det er måske en anden tråd?
tjae, et godt råd ville nook være at du bør få styr på de fundamentale ting så som pot-odds osv. et andet godt råd er at du bør spille med en ordentlig bankroll, men det ved jeg selvf. ikke om du allerede gør. taler af erfaring mht bankroll. det er simpelthen for dumt at spille over ens limit. held og lykke ved bordene!
Et buy in i timen single table er helt standard på PP...men hvis du spiller som i ovenstående hånd, så har du satme haft en god gang skrub... ;-)
Nej spøg til side...bet flop, bet/raise turn... kald river er min linje her
/KAS
@creative
Nej du har ret ang. bankroll... Jeg har ingen og har aldrig haft en, ikke fordi jeg taber, jeg hæver bare det hele når jeg mangler dem til regninger, tøj osv. og så holder jeg et par måneders pause med pokeren, sætter 50$ ind og starter fra bunden igen.
som sagt har det osse kun været hygge poker... Jeg synes bare, at jeg vandt de 550$ ret nemt. Faktisk synes jeg "ofte" at modtaden på Lads nl 25 er hårdere end den har været på partys nl 100... nu har jeg ik spillet så mange timer på party, så måske det bare er tilfælde.
@Virtuz
Der vil være dage/perioder hvor du ikke aner hvordan du pludselig er 4/5 buyins oppe. Hvor donkeys autobetaler dine set med TPTK og hvor der bliver pushet til dine esser pf (som vel at mærke holder hjem).
Men der vil også være dage hvor INTET går den rigtige vej. Hvor ingen - absolut ingen - draws completer, og skulle du alligevel floppe en flush - så sidder der en med den større. Sets over sets, huse over huse og floppede to par der bliver counterfeited af en latterlig boad-parring på river til villains konger.
Poker er verdens letteste spil når det går godt ... Og til at forbande når det omvendte sker.
hmm... fik heller ik meget ros for min hånd i går...
Men kan osse godt se at jeg bare skulle call river... havde bare slet ik sat ham på to knægte, så bare mit flush...my bad...
Jeg tror at jeg tager springet og læser en bog og vender stærkt tilbage med nogle bedre spillet hænder...
Jeg har tænkt på at købe Harrington on Holdem, Volume 1/2.... Nogle bedre forslag til nl 100? For skrub eller ej tror jeg selv på at jeg kan lave penge her hvis får styr på det fundametale som creative skriver
@ shp2000
kloge ord... måske jeg lige skulle slå koldt vand i blodet
Jeg er ikke spcielt vild med dit kald inden floppet - men hvis bordet er passivt kan det vel forsvares. Jeg synes det er helt fint at checke floppet da du kun har et overkort og et flush draw og et overkort. Turn er også fin - jeg kan godt lide at holde potten lille når bordet er parret (især i en multiway pot).
River: jeg bryder mig slet ikke om dit raise da det lugter kraftigt af A♠ og dermed ofte kun vil få action af hænder der slår dig.
sunek
Jeg raiser fordi fordi folk har kaldt alt og med alt... jeg overvejer slet ik muligheden for at han har 4 knægte. Dyr fejl. Jeg er sikker på at sejeren er min og raiser for lige at få de sidste $ med... og forsvarer det med at jeg måske er har taget et lidt for stort spring fra nl 25 til nl 100..
Han behøver jo heller ikke have 4 ens for at slå dig. 22, 44 QJ og de noget mere usandsynlige 2J og 4J slår dig alle sammen. Jeg synes generelt at det er en god ide at tage den med ro når der er par på bordet.
sunek
fold preflop
byd flop
byd/raise turn - fold til reraise
call river hvis det er et moderat bet
self kan du ikke vide han sidder med JJJJ men når der ligger til hus på boardet er det generelt altid dumt enten at chase flushdraws eller at raise det på river når du har fået den.
og preflop så folder du altså til det raise. det er ikke godt spil.
nu har jeg læst indlægget igennem og kan se mange ville folde pre-flop til det raise det synes jeg bare er lidt uforståeligt jeg ligger da aldrig Axs ned til standard raise spiller dem bare meget forsigtigt hvis jeg rammer par i esser... og er enig med resten raiset på river er dumt... da ingen andet end et hus eller 4 ens ville calle dig... better tilgengæld heller ikke flop og turn da jeg ikke er glad for parret bord...
A7s i UTG+2 FR er bare ikke nogen stærk hånd
Når BB så raiser ud i 3 modstandere han kommer til at være OOP imod i hele hånden så har han nok ikke 23s her. din UTG limper han caller og har enten et PP eller et bedre A end dig selv. Så sidder du nu her med din A7s og er domineret hæftigt og har yderligere 1 mand bagved dig.
Du vil ramme to type flops:
Floppe flush
eller floppe 2 par.
nemt at sige, du rammer ikke disse type flops særlig tit og selv når du gør kan de andre havde ramt bedre to par. Hvis der ligger til en flush så er de andre ikke lige til at ligge så mange ekstra penge i puljen.
Konklusion Axs hænder fra early position og middle position foldes og specielt til et raise. Middle kan forsvares hvis du nu har 3+ callers foran dig.
Det kræver en meget meget god spiller at spille de her hænder på og efter floppet og er ikke noget at anbefale en spiller på NL100 at gøre. Ligesom KJs i UTG+2 heller ikke er typen af hænder du har lyst til at spille i en multiway pot mod en der har raiset OOP mod 3 modstandere.
1.Fold preflop af årsager som Johnson fint skitserer.
2.Flop er fint.
3.RAISE turn!!
4.Er turn raiset og han byder river caller jeg.
5.Ryk ned i limit.
@virtuz
A7 suited, er en af de hænder jeg også kan finde på at calle selvom det er en stor fejl efter et raise og yderligere et call. Fold.
Din sitouation minder, syntes jeg, lidt om min.
Da jeg startede sad jeg sgu og vandt en pæn sjat penge, og tænkte nej hvor er det bare pisse nemt.
Så tabte jeg en del, og begyndte at læse nogle bøger, og en del tråde herinde.
Jeg skal stadig kæmpe og bekæmpe mit indre tilt-organ ;) for at vinde i cash game.
Har dog så den fordel at i turnerings poker, er det ligesom jeg spiller på en anden måde, fordi jeg ved man skal være tight i starten, og derefter løsne op for at nå langt , ihvertfald min strategi ;). Det har da givet mig en plads ved DM, og en tur til Bahamas til Maj.
Men som sagt i cash game skal jeg virkelig passe på mine surt optjente turneringspenge ;)
Spiller du turneringspoker, fordelen syntes jeg er det giver en bunke erfaring og masser af poker for relativt få penge, ( ja det bestemmer man jo selvfølgelig selv)
GL
Mikkmakk
@Johnson12
"...når der ligger til hus på boardet er det generelt altid dumt enten at chase flushdraws eller at raise det på river når du har fået den"
"byd flop"
Modsiger du ikke dig selv her?
Når hero skal handle sidst er det imo klart mest fornuftigt at checke floppet da der er en rimelig sandsynlighed for at nogen enten har hus eller planer om at check-raise trips J. Fanger man ikke sin flush på turn har man et easy fold hvis andre skyder og det eneste tab er 4BB (som man kunne have sparet ved at folde PF).
sunek
@sunek
Forstår hvorfor du ville tænke sådan men når du ser hvad jeg skriver er det ikke det samme som det du tænker på.
1. jeg skriver chase (dvs. calle for at ramme)
2. jeg skriver raise på river når man har ramt (det er generelt set igen dumt, alt efter read of course)
3. byd flop.
Hero har 2 villains der checker til ham og kan BB raiser kan nemt sidde med AK, AQ og ikke have ramt og UTG der stadig er med sidder vel nemt med en SC eller lavt PP. Villains kan sagtens have andre holdings, men med 2 checks foran er der nu engang en god chance for at villain med et bet her kan tage potten ned mod to passive modstandere. Derfor synes jeg et bet er fint.
1. De folder
2. de caller og du kan ramme, hvis du gør skal du dog spille den cautiously afhængig af action.
3. de raiser og du har et nemt fold.
Self kan man også checke her men jeg ville selv byde ud her. aggression på det flop med 2 checkede modstandere synes jeg er et fint play
at bette sine draws sætter dem også op til næste gang hvor du sidder med AJ i denne situation
@Virtuz
Preflop bør foldes, det er lige lovligt løst call, selvom du har position.
Flop: Bet din nutdraw, du har position og hvis der ikke falder en spar på turn, får du ofte et gratis træk til river.
Turn: Som spillet Raise, ellers bet igen
River: Call her, da du har fået meget action trods dit spil skriger af flush. Du er dog ikke bange for en der sidder med JJ, men sandsynligheden for at en sidder med QJ, hvilket der er noget større sandsynlighed for.
Edit: Forkert ord