Efter at have spillet tight de første 30 hænder, er jeg løsnet op, og er begyndt at bully'e bordet lidt. Jeg har raiset mit SB tre de seneste gange og villain har foldet samtlige gange. Jeg har også raiset 5 ud af de seneste 10 hænder og de hænder jeg ikke har taget ned pre-flop har jeg vundet med c-bet.
Villain har højest spillet 10 hænder på bordet, så ikke nogen store reads der. Hidtil har han dog været lidt passiv pre-flop og havt en lille tendens til at overspille sine hænder.
Edit: Han har vist også tapt en semi-stor pot, og har reloadet. Så måske lidt tilty. :)
Table "Texans" Seat 5 is the button.
Seat 1: Villain ($100 in chips)
Seat 2: StonieN ($203 in chips)
Seat 3: balthazar ($51.75 in chips)
Seat 4: Moorcash_ ($46.50 in chips)
Seat 5: Billycorg ($129.75 in chips)
Seat 6: HERO ($144.75 in chips)
HERO: posts small blind $0.50
Villain: posts big blind $1
Dealt to HERO 4♦ 5♦
StonieN: folds
balthazar: folds
Moorcash_: folds
Billycorg: folds
HERO: raises to $4
Villain : calls $3
----- FLOP ----- 2♠ 3♣ 4♥
HERO: bets $6
Villain: raises to $12
HERO: ?
Hvad laver vi her, og hvorfor?
NL 100 - TP med OESD
Caller.
Du bliver kun kaldt af noget der slår dig. Og hvis han har tildens til at overspille sine hænder caller han os med meget junk som han skal væk fra.
Ved at raise her laver du din hånd om til et bluff. Du har masser af outs så der er ingen grund til at prøve at slå ham af her med det read.
Hej Roi!
Jeg hopper på vognen med Ahle og Myth, du caller og checker turn. Rammer vi godt kan jeg godt lide at C/R.
Men 80% af tiden falder der potentielle scare cards for HERO. Og jeg er næsten 100% sikker på at Villain better hårdt ud på næsten alle turn-cards.
Hvis f.eks :
Villain: raises to $12
HERO : calls $6
-----TURN----- 2♠ 3♣ 4♥ K♥ (POT: $32)
HERO : checks
Villain : bets $28
HERO : ?
Det scenario sker 80% af tiden. Bliver det så altid check/fold når vi misser?
Ja.
Jeg folder bare her uden at tænke over det.
Well played, videre til næste hånd.
nej ikke any turn... men synes hans linie virker svag her og er ret sikker på han folder hvis du checkraiser allin
Som lovet lige en comment fra mig.
Men den er rigtig tricky, specielt fordi du ikk rigtig har reads. Jeg har som sådan ikke noget i mod et raise, men jeg er mere tilbøjelig at complete, så længe vi er readless.
Som spillet, tror jeg ganske enkelt jeg folder den. Flopcallet er fint, og turnchecket er fint. Ofte vil han checke bag på turn, da du caller raise, og derved indikerer du stadig er interesseret i potten. Jeg c/c derfor mange gange river, hvis han checker bag på turn. Dine turn og river checks, kan virke svage, og vi kan ofte få Villian til at skyde efter potten, da han har position.
Så længe Villian er relativt ukendt folder jeg til bets på de fleste turn. Hvis han i forvejen er semi tiltet, så kan jeg slet ikke lide at C/R AI, da han caller med alt muligt crap PF, såsom 24 og den slipper han ikke her.
Find a better spot, er det bedste råd jeg kan give dig. Specielt hvis din fornemmelse er, at han er på vej mod tilt.