Hej Sejlbåd,
Interessant video. Jeg har umiddelbart kommentare til de to sidste hænder:
Q9o: Du nævner selv du åbner ret løst med Q9o fra CO - er det derfor vi kun klikker? Som udgangspunkt troede jeg vi hejsede 3x fra UTG, UTG+1 og CO, mens vi klikkede fra BTN. No? Anyways, når vi kun klikker fra CO, kan vi med rette antage at BB defender bredere. Jeg er umiddelbart enig i BBs CC range på både flop og turn, men der er lige et par ting jeg ikke forstår mht river - hvorfor better vi omkring potbet, på sådan et tørt A højt board? Det ville jeg aldrig gøre med air, eller hænder som blocker for villains mulige hænder, som vi gerne vil have til at kalde med, hvis vi har noget. Med andre ord, jeg ville aldrig potbette fx AA eller AJ - vi blocker ret meget, når vi har de to hænder. Det ville imo give mere mening, hvis vi havde 88. Aktuelt har vi air, og jeg synes egentlig at potbet ser utrolig fisket ud - vi klikker fra CO, skyder to tønder på et semi tørt board, og potter, da en fuldstændig brick rammer floden. Jeg folder bestemt ikke AT i sådan en situation - på trods af et potbet giver dårligere odds. Måske en fejl, jeg ved det ikke. Jeg er btw ikke enig i at villain har 99 og TT i hans range, dem tror jeg han 3better PF tæt på 100 % af tiden.
AQ: Min umiddelbare tanke er, at hvis vi folder AQ på turn her, så bliver vi ekstremt exploitable. Vi er trods alt BB, hvorfor AQ er toppen af vores range. Turn er det tætteste vi kommer på en blank, uden at være det - sagt på en anden måde, kun T9s går fra at være slået til at have os slået. Tilgengæld samler hænder som ATs, A8s og ATo mere equity op - her vil jeg antage de better igen. Jeg tror i øvrigt, at folk better på turn med KJs og AJs langt oftere end man lige går og tror. Havde du JTs i din range? Den tror jeg også villain better igen.
Jeg mener aldrig vi kan overveje at folde turn, når den stort set er total blank - folder vi her, skal vi folde rigtig, rigtig mange andre turn kort også - alle ♠ Kx, Jx, Tx, og 9x. No? Jeg er rusten i teoretisk analyse, så jeg er lutter øre.