Hey, hvordan syntes i denne er spillet, har lige sat mig så ingen reads, tænker mest på mit flop spil om jeg skal raise mere eller mindre, der skal jo stadig være noget at bette med på turn?
Og ved godt jeg skal gå ind med max buyin men er lige igang med at prøve noget nyt bare et lille projekt...
***** Hand History for Game 3867599117 *****
$100 NL Texas Hold''em - Saturday, April 01, 18:33:50 ET 2006
Table Canaan Dog (No DP) (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 6
Seat 2: fatalbert8 ( $126.55 )
Seat 3: SUTATI ( $67.93 )
Seat 4: Check__Raise ( $67.75 )
Seat 5: frank_swank ( $103.90 )
Seat 6: poolgreats ( $116.12 )
Seat 1: LargeBertha ( $69.93 )
poolgreats posts small blind [$0.50].
LargeBertha posts big blind [$1].
** Dealing down cards **
Dealt to LargeBertha [ Kc 9d ]
fatalbert8 calls [$1].
SUTATI raises [$2].
Check__Raise folds.
frank_swank folds.
poolgreats calls [$1.50].
LargeBertha calls [$1].
fatalbert8 calls [$1].
** Dealing Flop ** [ Kd, 3d, 9s ]
poolgreats checks.
LargeBertha bets [$6].
fatalbert8 folds.
SUTATI raises [$12].
poolgreats calls [$12].
LargeBertha raises [$29].
SUTATI calls [$23].
poolgreats calls [$23].
** Dealing Turn ** [ 6h ]
poolgreats checks.
LargeBertha is all-In [$32.93]
SUTATI is all-In [$30.93]
poolgreats calls [$32.93].
** Dealing River ** [ 7d ]
NL 100
Fold PF. Du kommer ud i pubæ en masse gange hvor du ikke flopper top two.
Ellers fint.
Mickey
Jeg sad i BB og følte ikke at jeg kunne lægge mig til de potodds, ellers folder jeg også altid eller raiser i pos...
Men tænkte mere på om jeg skulle raise mere eller mindre på floppet da jeg jo også skal have lidt at fyre med på turn?
Er ingen åbenlyse draws der kan ramme turn, så det du får skudt på river er fint, du får det maksimale ud af hånden umiddelbart.
Korrekt du får gode potodds preflop, men når du ikke flopper top two kan du snildt ende i problemer, og ende med at investere penge med den ringere hånd.
Mickey
Jeg kan også godt lægge mig på et k HØJT FLOP, så det er ikke det...
Men de vender KJ og K2 og jeg nupper potten, tænkte bare mere på min flop og turn bets
Jeg caller stort set altid preflop med disse odds. Du kan regne med at få 7:1, hvilket godt kan retfærdiggøre callet. Du rammer kun to par ca. 1/50, men jeg tror dine implied odds retfærdiggør dette i en 4-way pot. Desuden kan en 1-pair hånd sagtens tage den ned, og du har mulighed for inside straight og trips.
Flop bettet er lidt svært, grundet din skæve stack størrelse - du giver gode odds til et træk med alle de penge der er i potten, får mange svagere hænder til at folde, og er potcommitted på turn.
Jeg pusher eller caller floppet med denne stack. Hvis jeg caller, check-pusher jeg en non-♦ turn.
@Rooger: wtf? Du sidder med 60BBs, og regner med at folde TTP på et eller andet tidspunkt i hånden?
- AB
Hvad er det for et lorte tight preflop råd!! At folde når han får så gode odds. Og husk på tag dig ikek af tumperne som altid ævler om Fuld STACK BLAH BLAH. Lille stack giver altså nogle fordele men også ulemper. Bare så længe man ved det og kan implementere det i sin strategi
Mja, i dette tilfælde giver den lille stack følgende resultater :
Han får ikke lavet et ordentligt skub som giver dårlige odds til flsuhdrawet.
Han smider 30 dollar ud af vinduet som han kunne ha taget ekstra.
@Alex :
Preflop - BB med minraise, jeg caller.
Når du vælger at "dele" dit bet mellem flop og turn på den måde, så bygger du faktisk en pot som giver odds til drawet - nu havde de så ikke drawet, men generelt så er K9 på det flop sårbart overfor mange kort så jeg ville pushe på floppet og glæde mig over at tage den ned der og ellers glæde mig over callere som caller uden at have odds til det, og skriv "nh" til ham med 33 de gange det sker :)
/Zap
@Asger:
Hvor skriver jeg at jeg vil folde? Jeg skriver, at jeg ikke nødvendigvis vil checkpushe et turn bet, hvis der falder over en ♦, og vi flatcallede flop.
Hvis vi flatcaller, turn er en ♦ og villain pusher, kunne det godt være at jeg kunne finde på at folde. Nu er det sjældent at jeg spiller med 60xBBs, så er ikke ude for situationen så ofte.
Det er selvfølgelig the weak-tight way, og ville muligvis pushe alligevel - pointen er bare, at når du spiller en 3-way pot med to modstandere på et 2-flush board hvor der er blevet bettet, minraiset og coldcallet, er der stor chance for at en af dem har et flush draw.
Den eneste grund til at spille uden fuldt buyin som jeg lige umiddelbart kan se, er at man spiller over sit limit, eller spiller double-up med smallstack. Hvis dette er tilfældet, må man nødvendigvis vælge mellem at tage potten ned med det samme (bare på floppet har dine modstander til sammen puttet 24xBB i), eller at risikere flush drawet rammer, med muligheden for at extracte mere hvis ikke det gør.
Hvis sidstnævnte er vejen man går, synes jeg jf. at man sandsynligvis spiller over limit, at det er fint at spille den weak når flushdrawet rammer, dvs. check-call et lille bet.
Kommer lige med en kommentar til under fuld buy-in...
mange spillere anser sig selv for guder på de højere limits og hvis der er en de ikke har set før med halv buy-in der rører lidt på sig tror de straks det er en der r ude på hit n run og derfor ser jeg flere og flere komme med halv buy-in og efter en 10-20 hænder uden en mulighed for at doble up køber de full buy in...
så kan kun give Elninho ret i det med lille stack vs stor at det både giver fordele og ulemper!