Hej spillede her til aften en sjov hånd under et mindre raketforsøg for en af mine venner.
Startede op med 100 dollar og har nu sat mig på 5/10 bord med 450 og kommet op i 550 indenfor de første 4 hænder.
Knappen (der dækker) raiser til 30 dollar og jeg kigger ned i 10 ♣ 9 ♣ og vælger at calle.
Floppet slår k ♦ 9 ♥ 2 ♠ (65$)
Jeg c/c et con. bet på 40 dollar da jeg ingen reads eller info har om spilleren.
Turn slår 5 ♥ (145$)
og den går check check.
river slår 7 ♥
Jeg stanger et halv potbet ud dvs 75 dollar og får herefter et instant AI raise i hovedet.
WHAT to do?
Mine tanker omkring den her hånd er følgende:
1) Jeg har vist ekstrem svaghed og nærmest fortalt jeg har en 9 at max
2) Han har ingen stærk hånd på turn idet han tjekker bag på et ret scary board. Derfor kan jeg ikke sætte ham på andet end en rivered flush eller måske str8??
3) Han kan vel nemt lave et bluffnummer på river i forvisningen om jeg vil folde en medium hånd som den jeg sidder med.
Kommentarer til alle streets modtages gerne.
På forhånd tak
NL 1000
Raketforsøg.T♣[9]?Du slår AQ,and thats it imo.
Kender ikke til dynamikken,så bare mine 2 cents.
Som spillet: skyd turn.
"3) Han kan vel nemt lave et bluffnummer på river i forvisningen om jeg vil folde en medium hånd som den jeg sidder med."
Mod en ukendt villian?
Fold preflop - T9s OOP med 45 bb - no go.
Som spillet - hvilke dårligere hænder forventer du betaler dit valuebet på river?
Bare muck nu - floppet er monster tørt - dvs. du aldrig har et misset draw, hvorfor han sjældent skubber totalt crap.
@ Jungleras
God pointe hvorfor et fold er oplagt
kan ikk se meningen i at stikke ud i billetten her.
Hvis du tror du er foran så c/c, du får aldrig en bedre hånd til at smide og mega sjældent en dårligere hånd til at kalde.
Du kan aldrig betale.
kan ikk se meningen i at stikke ud i billetten her.
Hvis du tror du er foran så c/c, du får aldrig en bedre hånd til at smide og mega sjældent en dårligere hånd til at kalde.
Du kan aldrig betale.
Sorry er ikke vild med måden hånden er spillet på:
- Kan ikke li du caller den hånd oop når du er short..... reraise eller fold!
- Syntes ikke du viser ekstrem svaghed. Du caller et k-høj tørt flop oop, det ville vække mistanke hos mig. Du kan jo sagtens have slowplayet et set (med intentation om at c/r turn) - Flop er jo fuldstændig unscary.
- hvis jeg var villan og havde set, kunne jeg mod short stack nemt finde på at checke bag på turn..... du skriver det er et ret scary bord.... Det kan jeg ikke se, han sætter dig vel normalt på 2 brodway kort eller et pp, hvilket bestemt ikke gør bordet scary.
- Bordet er på river stadig forholdsvist tørt (der er jo intet der tale for du har flushen).
- Som spillet drysser jeg river, men havde dog valgt at checke - enig med Jungleras
Det vil sige at villian aldrig ville lave dette move som et bluff?
Det kan man jo ikke svare på, når du intet read giver/har på villan!!
Men er det en sane villan og har han ikke noget specielt read på dig, må svaret i langt størstedelen af tilfældende være nej....... 2 spørgsmål han må stille sig selv:
- Hvad kan jeg representerer? Hvis han vil rep. set mv. har han jo netop spillet hånden for at skjule set (slowplay) og så går der godt nok meget meta-game i det. Det samme gælder hvis han vil rep. flush, den kan han jo heller ikke forvente du er bange for. Men har han netop ramt en af disse, er det et fint move, da de begge er ok skjult!!
- Hvad kan du have? Som spillet kan du sidde med en rimelig bred range. Hvis jeg var villan ville jeg nok være lidt nervøs for et slowplayet set og derfor ville jeg klart finde et andet spot, at lave et stort bluff (potten er jo forholdsvis begrænset, så han skal være ret sikker på du folder for det er +EV). Samtidig må du også for ham være unknown, hvilket igen gør sandsynligheden for at han laver stort bluff mindre.
@ Laur
Mange tak for svaret og du er spot on:)