NL 1000 AKs OOP FR

#1| 0

Har kigget en del hænder igennem efter mit downswing og er nu kommet til denne hånd. Har ikke hand history men jeg husker den præcist.

Har lige sat mig ned og havner i BB så jeg poster med det samme. Effektive stacks er 1000$. Grundet just joined er villains ukendt.

Hero's hånd AK.

Preflop action:
UTG+1 limper og UTG+3 raiser til 50$, alle folder til mig i BB som caller og UTG+1 caller også.

Tanker vedr. preflop: Jeg overvejer et raise da jeg ikke ønsker at spille den 3-ways da går stærkt udfra at et call vil få UTG+1 til min. at calle. Et raise er jeg heller ikke meget for da jeg ikke kan lide at bygge stor pot op OOP med AK FR.

Flop: (3-ways) 3K3 pot = 155$

Jeg er glad for floppet da jeg højst sandsynligt har den bedste hånd her og jeg better så 120$ fra BB for at se hvad mine modstandere vil gøre. UTG+1 folder og PFR (UTG+3) caller.

Turn: 8 pot = 395$

Rimelig rag card og jeg better igen da jeg ikke ved om villain tager et kort af med QQ, JJ, KQ osv. Jeg better 245$ og igen modtager jeg et call.

River T pot = 885$

Hvad gør folk her? Jeg har 585$ tilbage. Kommentarer til alle streets og bet størrelser ønskes da jeg her i mit downswing er overbevist om at jeg også begår nogle fejl jeg må kunne minimere.

22-12-2006 16:35 #2| 0

Scheise!

Havde skrevet et langt og fint indlæg udfra den tro, at Hero havde en helt anden hånd, end han rent faktisk havde!

Sorry johnson!

22-12-2006 16:41 #3| 0

Helt i orden snow.. velkommen til at prøve igen

22-12-2006 16:59 #4| 0

Bet 400 og fold til et push (trods super odds).

Han sidder med KK/33, hvis han går all-in.

Jeg havde reraiset preflop btw. (hmm... ser det er FR nu... Plejer man ikke at reraise preflop med AKs?)

22-12-2006 17:00 #5| 0

Smid ham AI.

22-12-2006 17:05 #6| 0

ludo, han har 585 tilbage, er det en joke du vil folde til en push?

Preflop er fint..

22-12-2006 17:06 #7| 0

Disclaimer: Jeg spiller ikke FR og spiller NL100.

Preflop: Jeg ser gerne et reraise, men synes du retfærdigører, hvorfor ikk call også er okay, specielt da du lige er kommet til bordet.

Flop: Det faktum, at du ikk raisede preflop kommer dig til gavn her, da din hånd er rimeligt skjult, så fint bet.

Turn: Fin 2. barrel, men Villains call irriterer mig, og gør mig en anelse nervøs. (Eneste hænder jeg forestiller mig er KQh og AKh, men er vel ikk så sansynligt)

River: Jeg synes river er møgsvær, grundet action. Jeg sidder faktisk lige og overvejer, at du godt kan være oppe imod AA,KK eller AK, KQs virker usansynlig, da han ville raise floppet. (Andre: Er der andre hænder i hans range?) Floppets textur gør disse holdings okay at slowplaye, men det virker bare fuldstændigt hul i hovedet at c/f til et push i denne situation. I just don't know what to do! :(

Betstørrelser: Måske en anelse mindre på floppet, da villain ikk har mange sansynlige draws. 105-10 stykker virker pænt. Ellers fint.

22-12-2006 17:08 #8| 0

@rif1900

Tror ærlig talt ikke at han kan smide os all-in med noget som vi slår...

I praksis kan jeg dog heller ikke lade være med at kalde... ;)

22-12-2006 17:08 #9| 0

hvad sad han med?

22-12-2006 17:15 #10| 0

Check floppet.

22-12-2006 17:16 #12| 0

@ pethie

Du kan ikk komme med en helt anden linie uden at komme med yderligere tanker, om hvad du vil gøre på senere streets! :)

22-12-2006 17:16 #11| 0

Vil gerne have nogen fleres kommentarer til flop og turn.. er der nogen der spiller dem anderledes?

@turbo

Hvad ser du ham calle med på river? Hvordan har du det med et check call her?

@snow

haha analysen lyder anderledes når du har den rigtige hånd i tankerne, hvilken hånd var den første du troede jeg havde?

@ludo

Kan jeg få dig til at uddybe hvorfor du ville reraise preflop?
Hvis jeg kender modstanderen har jeg heller ikke noget i mod det. men mod en ukendt villain OOP FR ser jeg det ikke umiddelbart som noget man 10/10 gange skal kaste sig ud i.

22-12-2006 17:17 #13| 0

@pethie

Hvad gør du så til villains continuation bet? og hvorfor vil du checke her?

22-12-2006 17:28 #14| 0

hmm, nu er det lidt svært eftersom vi ikke kender villian, og ved ikke ikke hvor mange der generelt laver fejl på dette level, men her er mine tanker.

Vi regner med, at villian har bare nogen få brikker at flytte med og derfor ikke har totalt pis hænder, når han raiser med UTG+1 limper.

Umiddelbart er et check meget indbydende og håbe på et niiice showdown, hvor han viser sin KQo, eller (ringe spillet) QQ, JJ, TT, 99 op som vi kan slå, hvilket også er hænder han IKKE ville bette river med men men men:
Hvad kan vi slå, som ville checke bag os?
1. ville han virkelig raise med KQo med en limper i full ring (regner jeg med, det er, når der ligefrem er en UTG+3) -nein mein hern, ville han ikke.

2. de par jeg har nævnt, burde have folded turn (husk han er tænkende).

Hvad så hvis vi nu checker og han går all in?

1. Han ville ikke gøre det med KQo eller de nævnte par i et full ring, måske i et heftigt SH, hvor han vil presse dig ud, men umiddelbart ikke her, jeg ser ikke muligheden i at induce et bluff for dig....

Hvad ville gå all in i baghånden med, som vi ikke kan slå?

KQs i hjerter, en mulig hånd, og han spiller jo hånden langsomt.

Her er dog hvad han nok desværre har, såfremt han går all in på river.

AA! lig mærke til den hånd her hvordan den spilles. Først raiser han godt, og kun 2 går med og der kommer et EXTREMT harmløst flop (vi må gå ud fra ingen har en 3er, og 88 ville da ikke bette ud?), hvor du better ud og får den eneste der kan have noget spektagulært (et par i 3), nemlig UTG+1 til at folde. Sæt dig i hans plads, hvor tydeligt er det ikke, at du har den konge?? På turn kommer der en hjerter mere, men se hvor meget der nu er i potten i forhold til hvor meget du har tilbage, han kan IKKE sætte dig på 2 hjerter og har du AK/KQs i hjerter so be it tænker han nok, han MÅ her vide hvad du har, og har han endda Ah, ved han du trækker mod 10 outs.

sidste mulighed er at han har AK også, men den er jeg altså rimeligt sikker på ville have presset turnen, med mindre det var AK i hjerter, der så nok ville være blevet spillet som KQen over, eller han havde Ah og dermed var sikker på, du ikke havde den.

jaaaa, du er godt potcommited, men som spillet, kan jeg ikke se, hvad du får ud af og bette, han caller dig kun med hænder du taber til eller splitter.

check - fold, du spiller den ellers helt super og laver fine bets, du er bare OOP - sux

22-12-2006 17:37 #15| 0

God analyse, dStrojR.

River er super svær. Jeg checker i hvertfald, hvor kan ikke se dårligere hænder betale os af (well, måske en KQ).
Checker vi den til ham, better han ikke hænder, som vi slår. KQ og AK har fin showdownvalue her, så ingen grund til at bette.
Men det er sgu svært. På en god dag hedder den check/fold.

22-12-2006 17:43 #16| 0

Jeg ser mange calle med en hel del! Vi kender ikke villain og derfor kan vi ikke antage at han altid smider alle Kx, PP, mindre par osv.

Når han kalder turn sætter jeg ham oftest på en K, som han ofte bør slippe her. Når han ikke gør det, tror jeg heller ikke han slipper river.

Problemet med C-C er, at de fleste hænder du slår checker efter. Han checker stort set altid en K og dårligere hænder. Derfor skubber han oftest air eller stærke holdings. Og air efter du har skudt 2 gange er unlikely.

Dette kan selvfølgelig være argumenter for at check-folde, men tror han har noget du slår klart oftest givet hans linje og tror han kalder en del pga. hans turn call. Derfor skubber jeg.

22-12-2006 17:47 #17| 0

Johnson:

Jeg vil calle.

Hvad skal han calle dig med? Der er 0 draws.

22-12-2006 17:48 #18| 0

@ TurboFluen,
du mener han raiser 5x blinde med en UTG+1 limper med eksempelvis KJ, KT osv.? På NL 1000?

Virker det ikke usandsynligt, vi kan slå noget, der er så kold i røven på turn?

22-12-2006 17:51 #19| 0

Fornuftigt Turbo. Mit største problem som jeg ser det er at jeg efter flop og turn action repper AK og jeg har svært ved at finde en alternativ linje der ikke gør det så fucking åbenlyst hvad jeg har og det irriterer mig da villain jo så nemt kan spille derefter.

Det er klart at hvis han ikke folder KQ på turn så folder han heller ikke nu på river for at calle 585 ind i 1470 hvis jeg nu skulle gå allin mod ham.

River action:

Jeg checker pga. mange af de argumenter der er nævnt i andres tråde ovenover. Jeg synes det er klart at jeg har en K og stortset kun AK og derfor havde jeg i kampens hede ikke det i hovedet at han betaler af med dårligere hvis jeg går allin. Efter mit check bliver jeg nu mødt af et instant allin og står nu med håret i postkassen på godt dansk og havde absolut ingen ide om hvad jeg gør her?????

22-12-2006 17:54 #20| 0

@Pethie

Helt sikkert det er jeg enig i med dig i, der er ingen draws. Men problemet er som jeg ser det at jeg er OOP og hvis jeg checkcaller floppet hvad gør jeg så på en blank turn, check caller igen? Check raiser og committer mig selv uden at vide noget som helst om villians hånd??

Min tanke er at siden jeg er OOP bliver jeg nød til at få info omkring hvor jeg står i hånden og det ser jeg bedst at gøre med et bet.

Stacker du bare af her for 100 BB på 3K3 med AK og en blank turn mod ukendt villain?

22-12-2006 18:12 #21| 0

En preflop-raiser i pos på jer caller 2 gode bets på både flop og turn, mon ikke han har jeres TPTK slået? Det lyder da mest fornuftigt :) (mindre simplificeret udredelse ovenfor)

Det må være et fold.

22-12-2006 18:21 #22| 0

Jeg checker turn og VB river krafitigt hvis han har KQ, QQ osv osv...

22-12-2006 18:23 #23| 0

LOL @ Ikke reraise AKs preflop....

Kender i manden der ikke var særlig svær at læse OOP? :D

22-12-2006 18:24 #24| 0

johnson

Jeg spiller sjældent full ring, men du behøver ikke stacke af. Du får ingen info med et udstik på floppet, da en god spiller (imo) aldrig vil raise dig.
- Vælger du alligevel at stikke ud, skal du helt sikkert checke turn. Bordet er SÅ tørt, og du har enten en made hand eller et bluff - derfor checker villain sikkert bagved.

Jeg spiller den således: check-call flop og turn. Fold river hvis han better igen. Jeg kan ikke lide et raise på noget tidspunkt i hånden.

Det er noget helt andet, hvis det er mit normale spil, 6-max. Her felter jeg altid AK. Jeg reraiser dog stort set altid preflop.

22-12-2006 18:30 #25| 0

@ Alex

LOL @ Ikke reraise AKs preflop....

Kender i manden der ikke var særlig svær at læse OOP? :D

"Har lige sat mig ned og havner i BB så jeg poster med det samme. Effektive stacks er 1000$. Grundet just joined er villains ukendt."

Nope

22-12-2006 18:58 #26| 0

@alex

Nu er det FR og ikke SH og villain er ukendt og ergo kender ikke mig heller. Du har helt ret i det hvis det er SH eller når villain og mig kender hinanden. Men synes ikke det i denne situation er skidt blot at calle. Da jeg jeg ellers komme til at bet/folde eller check/folde en masse flops med en masse penge i puljen og det faktum ved jeg du kan forstå.

@pethie

Mht. flopudstik så havde et fold fra begge villains nu været det jeg mest ønskede fordi et call på flop og turn nok betyder jeg ikke har den bedste hånd/tied.
Du og andre har ret i at et check turn er meget bedre grundet potcontrol, og at boardet er så tørt.

men når det nu kommer fra en SH-spiller undrer det mig du check-caller flop og turn og folder til et river udspil... troede SH-spillere var mere aggressive? og check calling synes jeg ikke lyder så godt, men kan se at sådan som hånden har udartet sig så ville det nok have været smartere.

22-12-2006 19:05 #27| 0

johnson

Jeg er i langt de fleste tilfælde meget aggressiv. En hånd som TPTK på et K33 board er det dog langt fra fordelagtig at spille aggressivt, da modstanderen givetvis ikke slår os med ret mange hænder, og er han bagud, har han ikke mange outs. Desuden kan han ikke bluffe, når vi better.
- og derfor spiller jeg den passivt.

Er der to til en flush ændrer mit play selvfølgelig karakter.

Derudover et et pf-call oop med AK sjældent dårligt. Jeg gør det bare sjældent, da et reraise formentligt er mere profitabelt for mig.

22-12-2006 19:16 #28| 0

@pethie

Jeg er helt enig med dig. Men grunden til jeg better ud er for at finde ud af hvor jeg er i hånden. Ellers føler jeg jeg spiller den totalt i blinde og samtidig for at bygge en pot op hvis jeg har den bedste hånd i stedet for at skulle få ham til at bygge den op. Synes ikke at FR 1000 har så mange der fyrer hele deres stack af på air og da slet ikke på sådan et board. derfor synes jeg ikke der er ligeså meget value i checkcalling da jeg nemmere kommer væk fra den hvis han raiser når jeg better ud.

forstår hvad du mener og vil tænke over det næste gang, men synes netop denne hånd/situation ikke at det er det bedste move på flop og turn.

Desuden tænkte jeg længe og callede og villain viser AK så ja er sådan set tilfreds nok med preflop og flop, på turn synes jeg udstik er fint men check er nok bedre set her i analysens klogskab.
River er nok et fold... tænkte at han havde AK rimelig ofte og Air engang imellem også og så self en monster KKK33... og vurderede der var gode nok odds til et call.

LORTE DOWNSWING...

23-12-2006 04:13 #29| 0

Jeg synes lead flop, og check-call turn er fint.

23-12-2006 17:27 #30| 0

som spillet kalder du river asger? for man må gå ud for at villain havde bettet turn og check-call ville havet skaffet cirka det samme bet ind

25-12-2006 04:18 #31| 0

Ja, det gør jeg nok, men jeg har heller ikke så stor erfaring med FR.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar