Jeg smider de næste par dage en del hænder fra en lang session
eddiiee er multitabler og regular på alt fra nl 400 og op til nl 1000. og hans pt stats er 26 / 8.6 / 0.64 over 600 hænder
standart?
hahila posted the small blind - $5.00
fresco posted the big blind - $10.00
** Dealing card to hahila: Q♥, A♣
Pokermagic folded
El_Dorado raised - $35.00
eddiiee called - $35.00
hahila raised - $140.00
fresco folded
El_Dorado folded
eddiiee called - $140.00
** Dealing the flop: J♦ J♥, Q♣ pot: 325(35+280+10)
hahila bet - $262.50
eddiiee went all-in - $1109.00
hahila went all-in - $547.50 ?
jeg skal kalde 550 for en pot på 850+1100=1950
nl 1000 AQ 3 bet
Better mindre på floppet og folder til hans skub.
Hvad er det du vil slå mod en der spiller tight passive?
enig med myth, kender godt nok ikke spilleren super godt, men tror meget sjældent du er foran her!
Friis
Fint spillet preeflop!
Den er ikke let postflop til gengæld, hvis dit read på ediiee matcher hans stats, er han jo temmelig passiv både pree- og postflop og en vol. put in i % på 26 er vel meget fornuftigt (afslører i hvert fald ikke han spiller for mange hænder).
Med det i bagtanke, hvad er det så lige vi kan sætte ham på, som vi slår:
- caller vel næppe et reraise med K10 eller 109, så et draw er ikke voldsomt sandsynligt også fordi han er passiv og derfor passer movet heller ikke rigtig til måden han spiller den på.
- Kan have valgt at tage en af, med et pp 1010-22, men med det flop skal der noget af en agg. modstander til at reraise AI på sådan et flop.
- AK passer meget godt til preflop-spillet, men igen noget af et move at lave på sådan et flop.
Hvad kan han sidde med der slår dig:
- AA: ahh ville nok ofte reraise preflop og du har samtidig et A, men ok ikke umuligt og nu vil han forsvarer mod et lidt skræmmende flop.
- KK: Mere sandsynligt for en passiv modstander og han vil igen forsvarer mod et skræmmende flop.
- AJ-KJ: kan være muligt og igen som ovenstående.
Samtidig må du også vurderer hvad han sætter dig på, hvis du har en forholdsvis smal reraise-range preflop, er der ikke mange hænder du har skudt helt skævt på med sådan et flop (vel egentlig kun AK og 1010). Altså kræver det endnu mere for en passiv modstander at lave det move på flop.
Jeg lægger mig!
Du slår vel air og intet andet her, så spørgsmålet er hvor ofte han har air der. At hans aggression factor er .64 betyder vel umiddelbart at det ikke er ret ofte, hvilket indbyder til et fold. Jeg tror dog også at jeg ville falde for at hånden ser så god ud, og måske kunne han skubbe med 99/TT der. Jeg ville nok desværre calle (ikke hvad jeg anbefaler at gøre, men hvad jeg tror jeg ville gøre), og jeg forventer at jeg ville se en TJ/QJ/JJ/QQ/KK/AA en ret stor del af gangene desværre. Resten af tiden virker AK/TT/99 som det mest sandsynlige.
Måske overvurderer jeg ham her. Dertil siges at du får ret gode odds til dette call.
tak for de mange gode svar, har lige opdateret med pot størrelse. som jeg synes er problematiske.
@myth jeg skyder 250 i en 350 pot ? kan vel ikke være meget mindre?
skal kun kalde 500 i en næsten 2 k pot, jeg skal være god over hver fjerde gang.
AQ er også en del af hans range, men giver desvære kun split. kan desvære heller ikke selv finde mange hænder jeg slår,
ingen der kalder med de gode odds?
Hvordan kan det blive 350? Får det til 335.
Og jeg siger en 220 stykker.
Fik det til mindre første gang jeg regende ud, men da party skriver hvad du raiser med og ikke til kan det godt forvirre.
@myth du har helt ret.
potten er nu rettet til 325
så jeg skyder 262.5 ud i 325.