Villian er god reg, aggressiv og tricky postflop. Men er sjældent out of line. Han har været varm i denne session, og på de to borde vi begge sidder ved er på henholdsvist +5K og +3K.
Hånden får i fra hukommelsen. Jeg har 1500 og villain dækker obv.
Villian åbner fra midle pos. til 33 - hero gør det til 120 med A♠ A♣ fra SB. Villain betaler.
Flop: 4♠5♥8♣
Hero skyder 180, villain betaler
Turn: 4♠5♥8♣ 2♦
Hero skyder 400. Villain shover.
Hero skal calle 800 mere i en pot på 2200.
NL 1000 B2B turnshove
der var den lange her kommer den korte!
snap it
hvis du ikke caller her bør du imo 3bette noget mere og ellers spille mere aggro
Med 150 bbs så 3-better jeg en anelse mere end blot pot+1bb ($120) -- jeg siger nok $130-$140, da han forventelig peeler floppet men ret meget.
Han ligner et set, da turn cardet ikke ligefrem er at kort som forventelig forbedrer hans hånd. Jeg vil dog ikke afvise JJ-QQ (KK bliver formentlig 4-bettet pre med disse stacksizes).
I praksis betaler jeg, men jeg er lidt nervøs for settet.
Det ligger i hvert fald helt fast, at jeg ikke better turn, hvis jeg ikke har tænkt mig at betale et AI.
.. og b/c turn er en fin linje, og mange vil peele floppet med OPs for derefter at raise turn ai.
Hvis du tror, hans float% er relativt høj, eller hvis du ikke tror, du får value fra 3 streets og villain ssv. drawer tyndt, giver det mening at cr'e turn ai - eller stikke ud på river, når han checker bag.
Altså.. en anden ting er. Hvis du spiller 8/4, og kun 3better ud af blinds med AA/KK, kan du nok godt folde, men så skulle du i øvrigt ikke have bettet i første omgang. Den optimale linje, herunder pf raisestørrelse, er betinget af din spillestil. Jeg synes størrelsen er perfekt med de her stacks.
- AB
Runder lige tråden af. Og tak for de fine svar.
Hånden er reversed - jeg er altså villian. Den rigtige villian har dog i den aktuelle hånd AA, hvilket i den spillede hånd også forventede han ville have en stor del af gangene.
Aktuelt har hero 66 og dermed 10 outs til at knække AA. Det jeg ville med tråden var, at høre om villains ville kunne folde folde AA i det her spot. Der er ret stor enighed om, at det kan de ikke, og villian callede aktuelt også.
Jeg mener dog alligevel, at mit shove er ok, da villains let vil kunne smide 99-JJ(QQ), samt air obv.
Er I enige heri?
@Haarby
Jeg er ikke rigtig vild med den, men det er jo selvfølgelig let nok at sige når man ved hvad i sidder med :-)
At du vælger at peele en af med lille pp, kan måske være ok set i lyset af stacksize, dog vil jeg mene du skal kunne sætte ham på en meget snæver range for at det er +EV (altså forvente han meget ofte stacker af)
Nu har vi jo så ingen reads på villan, hvorfor vi umiddelbart må sætte ham til at være en sane spiller. Set i det lys, tror jeg meget ofte villan vil sætte dig på noget QQ-1010 med dit PF-call. Dit turnshove får dog nok villan til at revurderer en smule og blive lidt nervøs for om du virkelig har ramt set, men som Thyssen skriver, kan det godt være man i teorien ville overveje et fold, men i virkeligheden tror jeg meget sjældent det sker. Også fordi han trods alt har investeret en hel del i potten.
Tror desuden ikke særlig tit vi vil se villan skyde 2. barrel med JJ-99, hans hånd lugter langt væk af AA-KK måske QQ.
Så hvis du som du skriver er ret sikker på han har AA-KK, tror jeg ikke det er et +EV move.
Jeg kan godt lide beskrivelsen af dig selv :)
Hvis du kan få villain til at folde +34% af gangene circa, er det et +ev Move ifølge mine beregninger....
Du giver ham dog ca 3 to 1 i potodds.
"Jeg mener dog alligevel, at mit shove er ok, da villains let vil kunne smide 99-JJ(QQ), samt air obv. Er I enige heri?"
Villains? Der er mange forskellige villains..
- Dette move er fuldstændig spiller-afhængigt. Mod en der er tilpas nittet, eller spekulativ nok til at folde er det +ev.
Imens de imod en hel de andre spiller er -ev
Pharma
@Haarby: Du tænker forkert på situationen. Hvis villain har en reel handske, så bet/folder han IKKE turn. Enten check-caller, check-raiser, bet-caller, eller check-folder han. Dvs. HVIS han folder, når du shover over, så er det et valueraise fra din side og ikke et bluff. Det antaget selvfølgelig, at manden er nogenlunde god til poker, obv. Det er i hvert fald hysterisk dårligt at bet-folde en reel hånd i det spot.
- AB