jeg har store problemer med pots der bliver foldet til mig i SB, hvordan spille i disse. og hvilke hænder raiser i for ikke at check kalde for meget.
standart for mig er:
limpe med alle sammenhængende kort, små par, ax, kx billede kort og folde resten.
raise alle store par, A10 og op
på nl 1000, bliver der næsten raiset hver gang hvis man er eneste limper fra sb. hvilket fucker mit blind spil op, hvad er løsningen
at raise flere hænder(alle ax og alle par) og folde resten af dem jeg plejer og limpe med, og i så fald er det problematisk fordi man skaber nogen store pots ude af position på middelmådige hænder,
variere i ifht hvor aggresiv BB Er ?
i dette tilfælde er det molnet63 som er en aggresiv highroller og hvis laveste borde nok er nl 1000,
hans stats er 23/18/3.93
- james666 sitting in seat 1 with $1185.50
- Sidsel sitting in seat 2 with $1132.00
- pinedealer sitting in seat 3 with $1170.70
- tosheroo sitting in seat 4 with $710.00 [Dealer]
- hahila sitting in seat 5 with $1309.25
- molnet63 sitting in seat 6 with $1845.31
hahila posted the small blind - $5.00
molnet63 posted the big blind - $10.00
** Dealing card to hahila: A♦, 9 ♣
james666 folded
Sidsel folded
pinedealer folded
tosheroo folded
hahila raised - $50.00
molnet63 called - $50.00
** Dealing the flop: 5 ♠, 9 ♠, J♣
hahila bet - $70.00
molnet63 raised - $245.00
hahila folded ?
nl 1000, blind battle A9
Jeg completer ALDRIG sb...
1/1000 gange gør jeg det for at CR hvis BB er maniac eller på tilt, hvis der bliver foldet til mig folder jeg eller raiser, HVER GANG! Hvis jeg ser en der bare limper SB får han et instant donk tegn på mig da det på NL1k og ned tit er en passiv fisk med en dårlig mellemhånd som du selv siger og meget nemt kan tages ved et raise
Helt enig completer kun i SB hvis der er en meget speciel grund.
Jeg spiller den samtidig lidt som hvis jeg sad på knappen i samme situation..... Raiser:
- Alle par
- Alle høje kort over J10
- Alle contecters fra 54 og opefter
Slapper lidt af hvis der er tale om en meget loos modstander i BB.
Og kan sagtens finde på at gøre det med hænder som 97s-64s, men det er jo lidt efter hvor aggrasiv man er.
Jeg er med på raise or fold, men når nu OP har raiset her, mod en modstander jeg forestiller mig spiller friskt til som MOLNET, hvad gør vi så når han forsøger at tage initiativ her?
Og når vi har så frisk en spiller i BB, gør vi så vores fold range større, og dermed raise range mindre?
Sorry for en lille smule hijack hahila ;)
når der er foldet til mig i SB har jeg samme opening range som fra knappen.
Okey første leak rettet, jeg limper ikke mere fra SB:
men hvad gør vi så i den konkrete hånd, synes det er meget nemt for BB og floate, og cont better vi hver gang ?
Den aktuelle hånd viser klart ulemperne ved at spille OOP - din modstander er ret aggresiv og kan have alt muligt her: any pair, two pair, set, flush draw, str8 draw, men det bliver desværre ret dyrt at finde ud af.
Hvis du tror han har et draw ret ofte her, så må du pushe ellers fold...
Mod en tough spiller i blinds så opgir jeg oftere frivilligt min small blind.
Som andre er inde på så kan man mod aggresive spillere ofte limp-raise preflop - jeg gør det relativt ofte da mange spillere auto-raiser fra big blind hvis small blind blot completer. Ulempen er at du er nødt til at limpe ind og folde en gang i mellem, ellers fatter de hurtigt mistanke om at du kun completer small blind med stærke hænder.
Jørn
Fold her mod Molnet. Han har som oftest en god handske. Raise mindre preflop. Bet større (procentmæssigt) på flop.