Har lige sat mig ved bordet, men villain er tilsyneladende temmelig frisk. I hvert fald er han, da jeg åbner bordet, all in preflop med KQo, hvor han kaldes af en shortstack med JTo.
Et par hænder efter reraiser jeg knappen (ikke villain) fra sb, mens villain kommenterer - "good to see another gambler".
Anyway - nu til scenariet, der udløser et spørgsmål.
Villain proklamerer sidste hånd, mens 2. sidste hånd er igang. Han nævner desuden at han vil gå all in preflop i hans sidste hånd.
Og og og - som spåkonen sagde går villain nu all in UTG.
Hvad kan jeg kalde med fra knappen?
Villain dækker mine 1000.
edit: vi sidder på knappen
NL 1000, Preflop pushcall?
@Tor
Mon ikke det er en anelse stramt?
Selvfølgelig er der en risiko for at villain, vitterligt ikke havde tænkt sig at rykke på any two, men hans øvrige adfærd taget i betragtning, mener jeg der er god sandsynlighed for at villain ikke vil kaldes.
@Tina
En anelse løst? Lave suited connecters? Vi vil vel gerne være favorit mod gennemsnitshånden, og desuden har vi to mand bag os.
edit: to mand bag
Enig med Klaphat... At han vælger at gøre dette, tilgiver ikke dig for at være villig at ligge dine penge på bordet med et coinflip... Poker handler jo netop om skill! Hvis jeg tilbød dig et coinflip om 1000 dollars ville du så tage imod det?!
PhreaX
Jeg selv smider. Kan max sætte ham på et A, men du bør folde, med mindre du føler, at du er favorit.
ERGO: Jeg smider, du kan købe en ok pc for $1000, no need to risk money with a high risk of losing it all.
@GraPhreax
Det er fyrens sidste hånd, jeg ser han måske aldrig igen. (Har ikke set ham før) Kan det ikke forsvares at kalde med lidt flere esser + evt. to store billeder, samt 55+? Mon ikke vi har lidt bedre end et coinflip med disse hænder on average?
Har lige checket HH og jeg sidder faktisk på knappen. Betyder det noget? Hvad er sandsynligheden for at en af blindsene vågner op med JJ+, AK, som vel er nogenlunde det en af blinderne kan kalde 2 all ins med, oder?
Man kan ikke kalde to all-ins med bedre end AA, hvis det er med 100 BB (=Full Stack). Er det shortstack er det JJ+(nok nærmere QQ og bedre, selvom KK-AA normalt er at foretrække).
AK, JJ-QQ er easy folds med to all-ins før HERO
Jeg forstår ikke hvorfor man skulle tage den så stor en risiko. Jeg caller her, med de samme hænder jeg ville normalt! Hvilken procentfordeling ville du være tilfreds med?! Du vil højst sandsynligt ikke være mere end 65/35 og det er hvis du sidder godt i den...! Jeg caller med JJ+, fordi du har den info du har, men ikke under. A9 er alt, alt for løst, det samme med KQ!!!
PhreaX
Du snyder ham og caller ham med 23 og vinder så kan han lære det.....
Nej hvis jeg skulle calle den her ville det kun være med 2 hænder AA og KK, hvis du ikke have haft 2 bag dig havde jeg måske taget QQ med..... Men ikke andre hænder, ville jo være sindsygt ærgeligt at han f.eks sidder med K 2 off og rammer sin K.
AlexKP
A10 med 2 bag ved???
Hvis en af den caller er din A10 100% ikke noget værd!!
:)
@ Kenneta
hvad havde du?
A9+ 77+
"Poker handler jo netop om skill! Hvis jeg tilbød dig et coinflip om 1000 dollars ville du så tage imod det?!"
Hvis jeg har roll til det og potodds tillader det, ja (desuden er det langt fra et coinflip)
1,916,068,176 games 4.234 secs 452,543,263 games/sec
Board:
Dead:
equity (%) win (%) tie (%)
Hand 1: 63.3202 % 62.30% 01.02% { 77+, A9s+, A9o+ }
Hand 2: 36.6798 % 35.66% 01.02% { random }
"Jeg selv smider. Kan max sætte ham på et A, men du bør folde, med mindre du føler, at du er favorit.
ERGO: Jeg smider, du kan købe en ok pc for $1000, no need to risk money with a high risk of losing it all."
Det der er helt i skoven, det er helt umuligt at sætte ham på nogetsomhelst da han bogstavelig talt kan have any two.
Det kan godt være at 1000$ er mange penge for dig, men vi må gå ud fra at hero har en tilstrækkelig roll til det niveau så løsningen er ihvertfald ikke at spille med scared money.
Caller en af blindsne med et monster er det ret surt, men det er trods alt kun 100bbs og jeg tror det er +EV med den ovennævnte handrange
Nemlig Yskhyr.
Poker gælder jo om at finde EV+ situationer, og hvis man har en ordentlig BR bør man tage coinflips bare man har den mindste EV+. Risikoen for at jeg mister et buy-in er måske relativt stor, men så længe jeg mener jeg har foretaget en EV+ beslutning er det ligemeget. Hvis jeg sad i BB og alle andre havde foldet ville jeg calle med en endnu bredere range - any A, 55+, QJ+. Jeg er også en sand gambler!
Pokkers77
Jeg ved at hvis jeg caller er det kun hvis QQ+ er bag mig at andre caller... OG det er der sjældent, mener det er forsvarligt at caller her med AT og det gør jeg glædeligt... Måske er han heldig og har en ok hånd men mange gange har han any two og det er fint for os...
Alex
Hmm kan godt være....Jeg spiller nu heller ikke ret meget cash, så det kan godt være den er god nok der.....
Jeg ved bare jeg spiller næsten aldrig AT til et raise normalt....Så lyder for mig vildt at calle 1000$ med det.......
Det er ikke for at være en trold eller noget, men hvad med så at vente med dine gode råd til der er et spørgsmål om en turnerings eller SNG situation?
Yskhyr er som altid spot on.
Og hvorfor vrimler det med elendige råd i den her tråd?
Jeg citerer lige i flæng:
"AA-KK-måske QQ"
"Alt fra suited connecters (AK-78(67)) til PP."
"Jeg forstår ikke hvorfor man skulle tage den så stor en risiko. Jeg caller her, med de samme hænder jeg ville normalt!"
"Nej hvis jeg skulle calle den her ville det kun være med 2 hænder AA og KK, hvis du ikke have haft 2 bag dig havde jeg måske taget QQ med"
I stedet for at skrive noget arrogant tror jeg bare vi lader dem stå..
Yskhyr
Ok så fordi man ikke er den store cashspiller så må man ikke komme med nogen bud..... OK fair nok det skal jeg nok skrive bag øret!!!
Pokkers77 din slemme slemme dreng ;)
Det er også lamt at bare fordi man ikke er den store kernefysiker bliver ens gode råd på kernefysik.dk slet ikke værdsat..
God sammenligning..... Lige i øjet!!!!
:)
Edit: med en lille tvist af ironi!!!!
Det afhænger bl.a. af stacksizes på de andre spillere, og antallet af disse (din calling-range skal naturligvis øges desto færre spillere og desto mindre stacks de andre har). Desuden afhænger det også af hvor "callish" de andre er.
Som du har lagt det ud er det umuligt at sige noget ordentligt om.
Men jeg tror jeg caller med TT+, AJs+.