Som tidligere omtalt eksperimentere jeg med at skubbe mere light. Oftest som valuebet, men også som i hånden her, hvor villain kan forventes at folde hænder der slår os, og samtidig calle med draws, som er blevet commited.
Hånden er spillet på b2b, NL1000. Har spillet villian tidligere, og han er aggressiv, løs og tricky. Er blevet set lavet tvivlsomme moves(ligesom jeg selv), men er så vidt jeg kan se vindende, dog uden at rense. Hero har 1200 euro og villain dækker.
Har ikke HH på hånden, gengiver den efter bedste evne.
Dealt to hero [A♠ 8♣
Der foldes til villain
Button(villian) raises 35
SB calls 30 euro
Hero raises to 135
Villian calls 100
Flop: [8♠ 9♥ K♥
Hero bets 155
Villan calls 155
Turn: [8♠ 9♥ K♥ 9♣
Hero checks
Villain bets 320
Hero bets 920 and is all in
600 mere for villian at kalde.
Like/dislike?
PS. Jakob er dum!!
NL 1000 turn decision
Light pushes for value, ja selvfølgelig. Men imo ligner det kæmpe spew.
Hvilke draw er det du forventer han kommer op med her? 45h?
Langt de fleste draws popper floppet, grundet floppets kombination.
Som sagt, imo kæmpe spew.
Jeg tror sjældent han floater dig på floppet.
Hvis han har et draw tror jeg ofte han raiser det på floppet, og hvis ikke så checker han bagved på turn en del. Derfor fanger du ham sjældent i de gode spots og valuetowner dig selv fuldkommen når han snapper dig med KQ.
Et spørgsmål:
Hvad er det helt præcis du forventer Villain b/f på turn, udover luft, jvf. din beskrivelse af ham?
@ Mancini
Sætter ikke villian på AA, AK eller set, da han imo her ville have raiset floppet. Dermed er en stor del af den range villian slår os med væk.
Forventer at han bet folder TT, JJ og QQ, såfremt han better disse. Hvilket jeg dog bestemt ikke ikke forventer han gør!
Derudover vil han have committed sig med flushdraw, straighdraw og combodraws, imod hvilke vi er fint inde.
Så lad mig forstå dig rigtigt:
Du er sikker på han popper floppet med overpar og set, mens han vælger en passiv linje med straightdraws og combodraws?
I min verden giver det altså ikke mening - kan du uddybe nærmere, eller kan du godt selv se det?
@ Mancini
Mjahh... Forstår din pointe, og er også enig. Men mener ikke, at det er helt så oplagt at reraise dette på board. Sidder jeg med AA, AK er jeg insta all in og så har villian lagt mange døde penge i potten og må folde, såfremt han spiller korrekt. Derfor mener jeg at det er en plausibel mulighed for villian at floate floppet med et draw og skyde turn, når jeg viser svaghed.
Håber ovenstående giver mening
Hvilke hænder er du mener han floater med?
Okay du folder måske TT,JJ,QQ ud, men villain snapper dig med AA, KK, AK, KQ, 99, 88. Og ja kan sagtens se ham spille set, AA eller AK på den her måde.
@ Yoghurt
Villain spiller imo aldrig nogensinde AK, AA eller set således. Det er utænkeligt. Især på et drawheavy board
Villain kan floate any straight, open ended således som gutshot samt any flushdraw.
Jeg synes ikke villain er specielt god, hvis han flatcaller floppet med flushdraws, men raiser AA/AK på floppet.
@ Haarby
Din range er helt i hegnet - Hvis villain ved du er en god, aggressiv fætter, så er der no way in hell, at han flatbetaler med et draw her. Hvis ikke du ved hvorfor, så er imo langt efter niveauet på NL1K, og husk, at jeg snakker ud fra din beskrivelse af situationen.
Jeg har læst dit seneste indlæg til mig, og svaret til dit spørgsmål er et rungende NEJ - det giver ganske enkelt ikke mening. Hvis villain er en aggressiv, tricky fætter, ja så potter han floppet med set og overpar, men naturligvis og selvfølgelig også med combodraws og diverse andre draws.
Og ser du i bagspejlet af villains linje, så har han ikke ret ofte et mellempar ala TT, JJ, QQ, da han oftest vil checke turn bag for SD value - og skulle han endelig bette disse hænder på turn, så tvivler jeg stærkt på, at det er for at folde til et raise - huske at din range også indeholder utrolig mange draws, som fx JJ er foran!
Imo virker det som om du vil forsvare et godt play i dine øjne - jeg går ud fra han foldede?
@ Mancini
Combodraws vil han givet vis raise på floppet, men hænder ala JT, QT samt flushdraws ser jeg ham ikke altid raise floppet med. Raiser han og jeg skubber ind over står han i en rigtig dårlig situation.. Agree?
Grunden til at jeg postede hånden er, at jeg syntes at det er utroligt borderline og er usikkerhed på om mit play kan forsvares. Som debatten har været er jeg blevet mere overbevist om, at det er + ev. Men naturligvis et move man skal være yderst varsom med.
Anyways villian caller mit all in og viser J8 i hjerter op og misser sine outs på river og jeg shipper dermed potten på 2500 euro med bundpar...
Lidt lissom min HH forleden. Spew.
@ Haarby
"Combodraws vil han givet vis raise på floppet, men hænder ala JT, QT samt flushdraws ser jeg ham ikke altid raise floppet med. Raiser han og jeg skubber ind over står han i en rigtig dårlig situation.. Agree?"
Lige netop min pointe! Du slår et float og de meget, meget få gange han har draws - og så skal du altså stadig dodge en 10-15 outs! Så kan du prøve at sætte den range op, som du slår, og så sammenligne den med hænder, som du er skidt inde imod. Det virker for mig helt sort, at konkludere en tricky aggressiv spiller nærmest aldrig spiller AA, AK, set og måske det mest sandsynlige, 9x.
Jeg kan overhovedet ikke se, hvorfor du tror dette er + EV. Du virker meget resultatpræget gennem hele tråden, og slet ikke interesseret i at sætte en range op for villain. Og hvis jeg sad i situationen, så ville jeg ikke have 8x ♥ i min range for villain, da det er et insta auto raise med pga alle de døde penge i potten, og din kæmpe brede range. Raiser han, kan du jo nærmest kun gå til bunds med Kx og bedre, og det bør han vide.
Det virker måske noget hårdt, men det er skam godt ment.