NL 100-River call?

#1| 0

Hej PN'ere.. Første analyse, så nu håber jeg det er til at forstå:)
Lige startet med et par skud på NL100 og vil gerne have kommetare til alle streets.
Har kun 90 hænder på Villain, men da jeg ikke har spillet meget NL100 kan sagtnes være solid reg. 26/22/2,3 med 3bet på 17.5
ingen dynamik.

Jeg har knappen og Villain SB.

Dealt to Hero J Q
Hero raises to $3
Villain raises to $10,5
Hero calls $7,5

Flop ($22)
5 T T

Villain bets $11
Hero raises to $28
Villiain calls $17

Turn ($78)
6

Villain checks
Hero checks

River ($78)
Q

Villain bets $61,5 (AI)
Hero??

14-12-2010 15:40 #2| 0

Glemte mine egne stats :) 24/20/3,5 3bet på 6,8

14-12-2010 16:00 #3| 0

Du ligner ret meget hvad du er(et bustet flushtræk) ergo burde der vel også være en del luft i villains range... Hvis han har en 10'er så kommer han vel formodentlig ind på floppet. Så betalt herfra.

14-12-2010 16:09 #4| 0

@*Djoffer

en 10ér kommer ikke nødvednigvis ind på floppet, men oftere CR turn, hvis der ikke kommer en .

Da man formoder at alle FD´s ofte 2nd BRér på parret bord.

14-12-2010 16:14 #5| 0

Jeg tror ikke flopraise er optimalt, da du repper en meget tynd value range(Går ikke udfra du raiser 99 eller slowplayed andre store PPs) specielt taget i betragning af, at du sandsynligvis ikke har så synderligt mange Tx hænder i din 3bet calling range.

Så jeg tror sagtens villain kan shove eller call dit raise med AK, AQ, AJ type hænder(Selvfølgelig også 99-AA, FDs, Tx og muligvis andet air). Jeg mener vi kan spille bedre mod hans range ved bare at float floppet, da vi repper en bredere og mere troværdig valuerange, og samtidigt stadig har en del decent options på turn.

Men selvfølgelig kan det ikke være direkte skidt at raise flop med så meget equity, så det uden tvivl +EV, bare ikke optimalt imo.

Som spillet har jeg svært ved at se vi slår vildt meget, jeg tror ikke bare han peeler random air eller FDs(shover nok hvergang) OOP i 3bet pot til raise, så han har vel også 99-AA, Tx eller maybe AK/AQ. Derimod giver det også en del mening for ham at checke hans valuehænder på river, for at give dig muligheden for at bluffe Q, eller VB tyndt med dine random klonket Qx hænder, så han misser ikke rigtig value ved at checke med sine made hands, så hvis han er decent og ser dig som det samme, checker han nok ofte sine valuehænder her. Vi kan ikke rigtigt gå ud fra det er tilfældet, så derfor er det nok bare bedst at folde , for det er svært at se hvad han skal bluffe, når draws/AK nok ofte shover til flop raise, 88-99 checker nok også langt størstedelen af tiden på river

14-12-2010 16:16 #6| 0

@djoffer

bet/caller folk tit med luft OOP på 5TTtt flops?

14-12-2010 20:35 #7| 0

100% som n1co18

15-12-2010 00:36 #8| 0

@n1co18 og Yarx
Hvad er jeres planer for turn, efter at have floatet flop? Her tænker jeg specielt på de gange, hvor at villain better igen? For det kommer jo unægteligt til at ske. For antagelsens skyld bare lad os sige han better 1/2 pot igen, fordi det har han jo lært er en nice betsize.

Edit: Til selve hånden, så kan det godt være at villain virker til at 3bette en del, men der er stor usikkerhed omkring denne stat. Hans 3bet-range er sikkert polariseret, mellem skrald og hænder som dominerer dig, og selvom du er i position tror jeg ofte du vil komme i problemer postflop. Så i starten vil jeg hellere folde eller 4bet-bluffe indtil jeg har bedre styr på hvordan villain spiller.

15-12-2010 09:09 #9| 0

Preflop må være et easy call mod en spiller som 3-better absurd meget.

Jeg har ikke noget i mod at raise floppet mod de fleste spillere. Man repper ikke specielt meget, men det er altså svært for de fleste villains at jamme KJo, A6o eller hvad de nu har.

Han kalder formentlig floppet med alle par og måske ace high (AJ+). Muligvis også med flush draws (det er dog muligt han jammer disse). Jeg tror vi er foran hans range på river, men spørgsmålet er så om vi er foran hans river betting range da han formentlig checker en del par-hænder for at komme til showdown.

Jeg tænker nok bare: fuck it, vi har top par mod en bandit og får bedre end 1:2 --> betalt!

Jørn

15-12-2010 11:11 #10| 0

@ N1co og Yarx

Som Meincke- Hvad er planen på turn ved floating? Grunden til jeg chekker turn er at jeg mener vi ofte bliver C/R AI her, da jeg tror den range han caller med her, netop er med henblik på at C/C any non på turn.
Udover det vil jeg vil næsten også være tvunget til at calle river shove, hvis turn går C/C da han jo så kan have hvad som helst.
Byder jeg halv pot på turn må jeg folde til AI, og det har således været dyrere for mig.
Det er blot mine tanker omkring det, og jeg er bestemt ikke chefen, men ville gerne høre jeres tanker omkring turn hvis man floater flottet. For jeg skal ærlig indrømme, at det havde jeg slet ikke overvejet i spottet!

I den givne situation foldede jeg, da jeg ikke tror han caller mit flop raise med mange hænder jeg slår, selvom jeg sagtens kan se jeg ligner et busted FD. Mit gæt er Tx eller måske QQ.
Tak for svar indtil videre.
Riisager.

15-12-2010 13:04 #11| 0

@All

Hvad der er bedst at gøre på turn, er meget modstander afhængigt. Hvis vi skal raise på noget tidspunkt, så synes jeg lige så godt vi bare kan float flop for at raise all in på turn, for at give ham muligheden for at 2nd barrel air + din linje ser også noget mere troværdig og stærk ud. Desuden er der en masse turns der giver os combodraw eller flush, hvilket klart gør det fint at shove til hans evt 2nd barrel. Jeg mener der er noget større chance for vi får owned AK/AQ/AJ/99/88 type hænder ved at float, fremfor at raise flop.

Hvis vi så floater flop og han checker blank turn, kan vi både vælge at checke bag og bette, og det kommer igen meget an på modstanderens tendenser, dynamik etc.

15-12-2010 15:28 #12| 0

@Thyssen
Ja, er enig i at preflop er et kald mod en der 3better absurd meget, men altså vi har 90 hænder på villain, og selvom han helt sikkert ved hvor 3bet-knappen sidder, så er der stadig stor usikkerhed omkring den. Måske er det hans korrekte 3bet stat, men erfaringer siger nu at det er de færreste som 3better så meget.

Dernæst så ved vi altså heller ikke om han er en bandit, hvilket kan stille spørgsmålstegn ved om vi skal betale river. River er jo ikke ligefrem total blank ift. vores range. Jeg folder sku nok bare river, fordi at nl100 dudes ikke har det med at bluffe vildt meget.

@Hånden
Jeg har som Thyssen heller ikke rigtigt noget imod at raise flop, og argumentet med at vi ikke gør det så ofte med BIG Hands (store PP's) ved jeg ikke helt om jeg køber. Mod en frisk 3better, der hælder jeg mere til R-flop linjen, eller C,C-linjen tror jeg end C,RAI linjen.
Helt præcist om det ene er bedre end det andet synes jeg er svært at sige, men jeg ser begge måde at spille hånden på som valide, sålænge du tilpasser dine andre hænder til det.

15-12-2010 17:15 #13| 0

@alle
Mange tak. Det var vist hvad jeg ledte efter:)
Riisager.

15-12-2010 17:38 #14| 0

@Meincke

Der er ikke mange spillere hvor jeg folder QJs i position mod et 3bet (et eksempel kunne være en ultra-tight spiller som 3-better for første gang denne måned). Mod en spiller som indtil videre har 3bettet 17.5%, så er jeg ikke i nærheden af at folde den.

Det er klart at der er en vis usikkerhed, men vi kan jo ikke vente til vi har 100.000 hænder før vi justerer. Jeg justerer ofte mit spil allerede INDEN første hånd og ofte allerede efter første hånd.

Jørn

15-12-2010 22:36 #15| 0

@Thyssen
Hmm, det kan godt være at mit postflop spil i 3bettet pots ikke er godt nok/jeg husker de mange gange vi bliver sat i et tough spot oftere kontra de gange hvor vi tager den relativt let ned eller bare er forskel i vores spillestil, men i hvert fald så får vi aldrig nogle lette pots i den forstand at vi bare kan gå død med virkelig god smag i munden med en hånd som QJs. Derfor har jeg aldrig set en hånd som QJs som en hånd hvor jeg med god smag i munden nemt betaler mod en aggressiv reg, uden at kende noget til hans postflop tendenser.

Helt enig i at vi helt sikkert ikke skal vente til vi har 100.000 hænder til at justere, men 90 hænder virker bare heller ikke som mange imo, når vi taler om at skulle justerer til 3bets. Men igen så er der måske bare forskel i vores tilgang til 3bets, hvilket jo er fair nok. Er helt enig i at vi allerede starter med at justerer inden vi spiller første hånd mod villain. Nogle ting synes jeg bare stadig kræver en sjat hænder før vi kan lave ordentlige justeringer, og når der ikke er bemærket noget omkring villain, så må jeg forholde mig til det her.

Til OP
Når du kalder med hænder som disse er det vigtigt at have en rimelig klar game-plan og at vi ikke bare fit'N'folder for så kommer du til at kaste skillinger ud af vinduet.

16-12-2010 08:04 #16| 0

Jeg venter altså ikke 15 orbits eller mere med at justere mod en spiller der f.eks. har 3-bettet mig 2/3 gange jeg har åbnet knappen.

Ja, villain kan være jordens største nit der har samlet AA op mange gange men ssh er langt større for at det er en bandit der 3-better light. Desuden må en villain der 3-better light også nødvendigvis stacke af light.

Jørn

16-12-2010 08:26 #17| 0

Altså det kan da aldrig være katastrofalt at raise flop i en 3-bettet pot med fd og to overkort. Selv om bordet er parret. Det er en fin handske at få ind i vores flopraising range af flere årsager, men en af dem er, at vi har dødgod equity nu og her, men på turn falder den sandsynligvis drastisk, så det er fint at semi bluffe og stacke af.

Jeg synes heller ikke på nogen måde flat er dårligt, for rigtig mange af de hænder vi folder ud ved et flopraise, kan vi sikkert spille ham af på senere streets, og vi har pæne implied odds mod stærke handsker.

Jeg er enig i et turncheck. Sateme ikke meget vi får ham til at folde og tager gerne mit frikort.
Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal mene om river. Hvor hurtigt pusher banditten?

16-12-2010 11:10 #18| 0

@løpenthin

Forholdsvis hurtigt.. 2-3 sek. vil jeg tro.

Riisager.

16-12-2010 18:46 #19| 0

@Løp

Der er ingen der har sagt flopraise er dårligt, og jeg tror godt vi alle ved vi har FD + 2 overcards og dermed meget equity.

16-12-2010 19:34 #20| 0

@n1co18

Nej det har du ret i, at der ikke er, men så fik jeg i hvert fald også fastslået, at jeg synes det;o)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar