Villain er en eller anden fransk postej med 22/18/3.5 der åbner 34% på BTN og folder 69% til 3bets. Jeg har været forholdsvis aktiv og samtidig med denne hånd er jeg i gang med præcis det samme scenarie (AA, 3better ham i SBvsBTN) på et andet bord.
Han ser mig nok som 26/21/3.5 over +2k hænder. Han virker breakeven indtil.
Jeg 3better omkring 7% fra blinds og han har set mig barrele med air tidligere. Han bør have set mig lave nogle moves hidtil i vores clashes.
Noter: Han har taget potcontrol med JJ IP vs 3bet og lave små bets da han floppede et lille overpar og modstanderen checkede til ham.
Mangler der nogle stats så sig til, har rigelig hænder på ham.
Hero ($309)
BB ($196)
UTG ($666)
CO ($180)
BTN ($264)
Dealt to Hero A♣ A♥
fold, fold, BTN raises to $6, Hero raises to $22, fold, BTN calls $16
FLOP ($46) 9♥ J♣ 2♣
Hero bets $23, BTN calls $23
TURN ($92) 9♥ J♣ 2♣ 7♣
Hero bets $46, BTN calls $46
RIVER ($184) 9♥ J♣ 2♣ 7♣ J♠
Hero ?
Havde egt. tænkt mig at shove næsten alle rivers men ved sq ikke med den her. Stacks er 174 og potten er 184 så turnbet kunne godt have været en anelse større, men halvpot knap og multitabling gjorde det blev 46. Hvad gør PN på river?
NL, 200 3bet pot semideep, river action?!
Altså jeg synes b/f eller c/f ser stenet ud, så jeg moser bare. Du tjener nok ikke sick mange dollars på det, men jeg tror, det er bedst. Han skal nok calle dig med værre mere end 50% af gangene.
Tror jeg bette semisvagt (og caller et skub). Hvis han folder 69% til 3bets er der ikke mange Jx i hans range og han kan nemt have et mellempar.
I hånden ville jeg dog forinden bette mere især på flop, så potten bedre passede.
Du må godt nok spille mange border, hvis der ikke var mere tid til at reagere i denne store pot.
@OP+Knudsen
Jeg syns betsize er ok her, du giver dig mulighed for at navigere på alle streets og efterlader rum til et godt sized riverbet, når vi også bruger denne linje til at bluffe med
Enig med Pow.
Betsize er altså rigtig fin. Obv bedre ved 100bb, men stadig helt fin.
Jeg sizer sku også lidt større, så river ikke bliver så close to pot. Jeg shover river i mangel på bedre options.
Jeg kan bedst lide check og beslut. Og jeg tror jeg oftest beslutter mig til at folde, hvis han shover.
Hvis vi checker:
Vi har A♣, så han kan ikke have lavet et eller andet dobbelt float med A♣, så han skal have noget K♣Q eller Q♣T for at have noget at bluffe river med. Jeg tror villain noget oftere har Jx. Jeg tror også at villain ckecker TT og 9x tilbage meget ofte!
Hvis vi vil shove:
Så skal du tro, at 9x og TT er i hero call humør...og at villain overhovedet caller turn med disse hænder.
@OP
Iø, glemte jeg i første post
Villain er en eller anden fransk postej ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Jeg er også tilhænger af et shove, selvom det er ret marginalt.
Villains stats såfremt de er nogenlunde valide (?) indikerer at han ikke ligefrem snapper 3B's light. Derfor har villain godt og vel ingen Jx'er i sin range udover JJ, så selvom vi ofte ser et fold fra hans side, så skal han altså have muligheden for at spasse ud (=læs betale) de gange han sidder med TT,QQ,KK for selvom han ofte 4B så kan de ikke discountes 100%. De gange villain har slowplayet noget som slår vores handske må ses som et beat imo.
@ Meincke
Jeg er temmelig sikker på at han 4-better TT+ og AK over 90% af tiden. Har næsten 3k hænder på ham og noterer HVER gang der er nogle der slowplayer et stort par i Blinds vs blinds/BTN eller CO/BTN.
Jeg vil dog mene at AJs, KJs og QJs er i hans range.
@ Jensen+andre der ikke shover
Hvad gør I til push?
Han kan jo også floate og samle et FD op på turn og derfor calle igen? Eller skal vi regne med at når han deffer med lavere kort er det tit SC som derfor ikke kan samle FD op på turn ?
@ pow
;=)
@KidofPoker
Læs mit indlæg :P...der står hvad jeg tænker om et push fra ham, hvis vi checker.
@ Ncoa
Jeg har læst dit indlæg men jeg synes bare det er weak at c/f. Dog vil han ofte checke 9x og TT hænder bag og da han nok ikke har mange bluffs i sin range kan det sagtens være c/f er bedst her.
Er der andre der er enige i den betragtning?
Jeg vil seriøst gerne høre hvorfor fanden vi ikke kan bet-folde?
Hvis vi checker kan det ALDRIG være for at check-calle imo.
@Walth
Er eventuelt med på et lille value bet...like 1/5 eller 1/4 pot.
@kidofpoker
Hvis villain ikke kan have/sjældent har et bluf, så er det ikke weak at check/folde ;)
@ walth + raskEn
Synes bare det det er totalt obv hvad vi har og hvad vi har tænkt os at gøre til et shove. Jeg ville da shove AJ her anyday.
Måske går den mod ham her men er bange for en bedre spiller vil kunne udnytte det.
@Kid
Vi har da ikke noget imod, at villain shover AJ, som har os slået. Så sparer vi da i hvert fald penge ifht. at shove selv i første omgang.
Alternativet er c/f.
@ raskEn
Tror du har misread. Jeg ville shove AJ mens jeg så ville bet/folde alt andet. Synes det er lidt exploitable mod en god spiller.
@Kid
Jeg tænkte mig ikke lige om, og jeg misforstod din seneste post. Jeg forstod det som om, at du i villains spot ville shove AJo indover dit halve potbet anyday, hvilket selvfølgelig ikke ville give så meget mening at skrive i sammenhængen... :D
MEN det handler jo næsten kun om, hvilket level villain tænker på her, hvilket er umuligt for os at gætte.
Altså:
- Tror han, at vi vælger betsizingen efter hvor stærk vores hånd er? Så vi altid skubber med nuts og bet/folder halv pot for marginal value? OG udnytter han dette?
- Tror han, at vi kan bette halv pot med nuts for at få tyndere value og eventuelt få bluffy hænder til at skubbe indover?
Jeg har i lignende situationer set mange villains både skubbe og bette halv pot for value med nuts, så jeg ville personligt nok ikke turde at 'exploite' dig ved at skubbe indover her i villains spot.
Hvis du postede hånden revers og gav villain T♥T♣, tror jeg sgu også de fleste ville være skeptiske over for at lave hånden om til bluff på river.
@ raskEn
Hehe nej det ville ikke give så meget mening.
Mht spottet er jeg nok bare for paranoid. Det er rigtigt der er mange der aldrig ville drømme om at rebluffe river hvis de har SD value og får en bedre pris så halv potish er nok at foretrække.
Jeg byder lidt mere på flop og turn, så vi sætter river bedre op til et shove.
Jeg shover river. Jeg forventer at blive betalt af mange par (9x, TT,QQ-KK).
Bet/fold ser ret grimt ud (jeg kan ikke se mig selv byde 90 og så folde til et 90 raise i en $450 pot)
Da vi har A♣, så synes jeg ikke check er specielt interessant. Hvis vi ikke havde haft A♣, så kunne villain have floatet floppet med AQ/AK og så samlet et flush draw op på turn, men da vi har A♣, så falder mange af disse hænder bort. Villain checker stort set alle hænder med showdown value bag, så vi misser en del value ved at checke.
Jørn
@Thyssen
Jeg har slet ikke en bluf range på denne river...jeg kan selvfølgelig ikke tale for hero, men jeg vil tro, at de færeste regs vil bluffe her (medmindre vi slf har gang i en eller anden leveling war, så det netop bliver et godt spot at bluffe i, og jeg har kun prøvet dette HU...ikke på 5/6max nl200), så hvis vi giver villain kredit for at vide, at vi meget sjældent har et bluf her, så kan vi ikke bette, da villain bør folde KK-QQ, TT og 9x (kan slf være, at jeg giver villain for meget credit, men det må kidofpoker have bedst viden om :P).
Jeg vil også tro, at villain oftest 4b KK-QQ pre og folder non♣ TT og 9x på turn, hvilket fjerner halvdelen af TT og 9x kombinationerne.
Jeg vil sige:
Imod god reg uden dynamik, check/fold.
Imod god reg med meget dynamik, shove.
Imod dårlig reg/spiller uden/meget dynamik, shove.
@ Thyssen
Det var præcis de tanker der gik gennem mit hovede under hånden og ud fra den samme logik skubbede jeg også, men ærgedererree (hvordan fck staver man til det?!? :) ) jeg mig også over at stacks ikke var sat bedre op.
Synes bare efterfølgende at hvis vi antager han sjældent flatter KK og QQ preflop (har ikke set ham gøre det over +2k hænder) og han ihvertfald halvdelen af tiden 4bet/caller TT preflop er det så stadig et +EV at shove? Han ved godt jeg kan lave nogle moves men herocaller han virkelig med 9x her? Synes sq det er et svært spot stadigvæk.
God pointe med A♣X iøvrigt.