NL 200 - 99, set, 350 BB dyb

#1| 0

Villian er en meget aggressiv god 6 tablende reg. Har ikke stats på ham. Han har 3 bettet mine raises meget i position og har 4 bettet ham 2 gange hvor han insta folder. Vi har prikket meget til hinanden på de 3 borde hvorpå vi har hinanden.

Hvad gør vi lige her?
Jeg kan efterhånden ikke blive callet af noget jeg slår? AQ er jeg ikke sikker på han overhovedet 3better pre, men jeg tror slet ikke han caller mit raise med den. Desuden ville han checke AQ bag på turn, og måske endda flop for at holde potten lille. (Han tænker altså lige lidt længere end de andre nl 200 spillere)

Seat 5 is the button
Total number of active players : 6
Seat 1: sh4rky33 ( $210.75 )
Seat 2: fatmonkey ( $151.15 )
Seat 3: Hero ( $664.80 )
Seat 4: avavas ( $39.25 )
Seat 5: Villian ( $660.05 )
Seat 6: TheCamel ( $397.35 )
TheCamel posts small blind [$1]
sh4rky33 posts big blind [$2]
** Dealing down cards **
Dealt to Villian [ 9, 9 ]
fatmonkey folds
Hero raises to [$7]
avavas calls [$7]
Villian raises to [$27]
TheCamel folds
sh4rky33 folds
Hero calls [$20]
avavas folds
** Dealing Flop ** [ K, 9, A ]
Hero checks
Villian bets [$40]
Hero raises to [$169]
Villian calls [$129]
** Dealing Turn ** [ A ]
Hero checks
Villian bets [$201]

25-05-2008 11:34 #2| 0

Muck it baby.

25-05-2008 11:43 #3| 0

Slår i bordet da turn falder - og mucker

25-05-2008 11:47 #4| 0

bliver der slet ikke squuzet på nl 200 ?

i snæver villians range ind til AA AK og KK, synes sku det er for snævert. villian skal godt nok være stram før jeg finder et muck der, selvom hans turn bet ser meget gustent ud

25-05-2008 12:04 #5| 0

@ hahila

Der bliver squeezet en del på NL 200 fra specielt de lidt bedre spillere. Villian her squeezer og 3 better meget.

Hvilke overvejelser ligger der bag dit call/CRAI?

@ Flodslag, Supersennels

Kan jeg få nogle af de overvejelser der ligger bag jeres muck? Selvfølgelig kan AQ ikke udelukkes helt da dynmikken har været heftig.

25-05-2008 12:13 #6| 0

AQ preflop er bestemt muligt grundet dynamikken, som du selv nævner, MEN villain caller aldrig det flop-raise med AQ, med mindre dynamikken er helt vildt sick, og det indtryk har jeg trods alt ikke på baggrund af den information, du har givet. Floppet rammer trods alt pænt ind i hans umiddelbare range, og det ved han at du ved, og du ved at han ved du ved det, hvorfor han bør være klar over, at du ikke raiser floppet med crap. Måske er jeg for firkantet, men det eneste jeg kan se villain have, udover AA,KK og AK, er MÅSKE TJs og QJs. Jeg vil mene 90% af hans range består ag AA, KK og AK, mens de sidste 10% består af de 2 andre nævnte hænder + en uendelig lille sandsynlighed for en hjerneblødning. Derfor mucker jeg turn.

25-05-2008 13:03 #7| 0

Jeg mucker også her. Ja - det er en snæver range at sætte ham på, men som hånden er spillet er det bare en meget realistisk range.

Havde der faldet en blank på turn så du har AK slået er det til gengæld en anden sag (da der jo ikke findes overset ;-))

25-05-2008 13:05 #8| 0
25-05-2008 13:07 #9| 0

Hvad kan han have udover KK,AA,AK? Hvis han caller flop med AQ så checker han den bagved på turn for potcontrol. Et fold må være fint.

25-05-2008 13:20 #10| 0

AQ draw osv. Er mange mærkelige hænder, han kan lige så vel være på komplet air. Han kalder måske floppet i den tro at han kan udspille hero, jeg kan sagtens se villain sidde med QcJc eller JcTc. Men giver pharmazist ret i meget, så kunne godt finde på at betale dog skal der mere info på villain flere tidligere spil osv, uden mere info ligger jeg nok bare med en skidt skidt feeling

25-05-2008 13:32 #11| 0

Okay, her er en lang en til egen personlig underholdning og øvelse... I might be way off....

Villans synsvinkel...
Villain raiser på knappen fordi a) Villain har en rigtig god hånd b) Villain vil stjæle pottet med en spekulativ hånd, eller bruge sine skills postflop i position.... Værd at bemærke er at Villain raiser forholdsvis stort til 27, hvor af mange kun havde raiset til 21... Samtidig må vi gå ud fra, at han er klar over at han kan putte avavas all in med vedkommendes sidste $32
Dette kunne tyde på at villain har en go hånd....

Villain ser dig nu calle 20BB, istedet for at raise ham igen. Dette stinker langt væk af et par fra JJ og ned der caller med setværdi (i er jo dybe), eller måske en løs AQ...

Villain ser dig nu på floppet checkraise et betydeligt beløb: $169 (4,2 x villains bet?!)...
Det er unødigt meget for en stærk hånd der vil bevare value, men hvad andet er, er at VIllain ofte ikke kan putte dig på AA, KK, AK, eller AQ, da de tre førstnævnte ville ha raiset ham igen preflop, og AQ nok er et lidt for løst call... (eller det kan du jo fortælle mig) Som jeg ser det vil Villain ofte putte dig på enten et sæt af 9'ere, eller et bluff (hvilket det store checkraise kunne ligne) Hvis villain har AA, og KK er det et fuldstændig korrekt call, som vil samle noget ekstra op på turn og river... Hvis villainn har AK kan flopcallet også være korrekt, da det ville være meget svært for Hero at leade ud med andet end en STÆRK hånd igen.... Hvis villan derimod intet har, er callet meget spekulativt, selvom han har position og måske tror du kunne være weak... det er helt sikkert set før...Min første indskyldelse er dog at villain har to par eller bedre her mindst 80% af gangene....

Dit pludselige check på turn virker mærkværdigt efter et stort flop-checkraise... Hvad er Hero bange for? Et check er for det meste hvad det er - svaghed, og i dette eksempel passede det... Det hænger ikke sammen at checkraise floppet BIG, og så pludselig checke turnet MEDMINDRE man nu har en MONSTER man vil slowplaye - well kan ikke se hvordan villain kan putte dig på en monster...

Som jeg ser det er der en lille chance for at du blev udspillet med luft her (understreg lille). Grunden til det er at Villain er go som du siger, agressiv, Villain er i position, Villain er måske en go hånd/situationslæser der tror du er svag, og til sidst fordi at mange ofte vil slowplaye hvis de turnede fuldthus/quads, og håbe på at tjene lidt på riveren...

men jeg er temmelig sikker på villain rent faktisk var stærk og turn-kortet var et totalt skod kort for dig..
-----------------------------------------------------------------------------------------
Jeg ville personligt have donkbettet fuldt pot på et flop som dette, håbe på at en svagere hånd reraiser mig med AK eller værre, og så ellers shove (det er jo kun AA og KK vi er bange for).
Hvis villain ikke har en a/k bliver det svært at få et contination bet anyway, og hvis han har et flushdraw/Straighdraw, har du lige givet ham et freecard...
Villain kan evt også tænke: ville Hero virkelig ikke have checket til mig, hvis han havde en god hånd?! På den måde kan han både raise med et god (men 2nd best hands), samt som pure bluffs... Hvis villain har AA, eller KK mister vi vores penge anyway, så hvorfor ikke bare bruge denne donk-bets variant, og håbe på det bedste?

pharmazist....

25-05-2008 13:41 #12| 0

OKay nu har jeg fået nogle svar - er dog stadig meget i tvivl om hvad jeg gør i dette spot i fremtiden :s

Foldes 99 ikke her preflop når vi er så dybe? Hvis villian bare er lidt god SKAL vi ramme set, ellers vil villian udspille os pga. hans position og at vi er så dybe..

25-05-2008 13:55 #13| 0

Du må ALDRIG nogensinde folde 99 her ....ALDRIG! Du betaler $20 for at kunne vinde mindst 643 - det er odds 32.14!!! ... Husk at du rammer et sæt hver 8½ gang.... bedre odds er svære at finde ! Samtidig er du muligvis nødt til at spille et set lidt tricky, hvis boarder er tilpas tørt, og din modstander er en god håndlæser+agresssiv (dette er essentielt) Ellers skal du valuebette/raise røven ud af bukserne.....

Hvis du går efter setværdi er du altid relativt ligeglad med position...
Hvis du derimod vil spille hånden som hvad det er - et middelpar - så kan det straks være sværer oop mod en god skurk... Men brug dine stats - er han alt alt for loose og agreessive, så gå langt med denne hånd.. brug sund fornuft... begynd ikke at være for passiv og gå i fold-mode, hver gang du møder en god modstander.. tag de nødvendige kampe.. Ellers vil villain exploite dig, og få den ultimative edge - at du er bange for at spille imod ham... Sund fornuft er alt man behøver...

(Men som udgangspunkt behøver du dog ikke at tage store kampe op mod gode spillere på dette level.. der er bunker af fisk du kan tage kampen op med, hvor du for det meste vil ha en meget større edge... ) Men hvis du ønsker at slå de bedre spillere også, så bliver du nødt til at øve dig i at spille imod dem...

25-05-2008 15:30 #14| 0

Jeg synes et fold er ok preflop når vi er OOP, men et call kan godt forsvares.

Som spillet har du et rimelig let fold eftersom villain checker alle hænder du slår bag. Jeg tror ikke på at han skyder med air nok til at det er +ev at komme allin her.

pharmazist er som altid, helt væk. Position er lige meget hehehe... right.

25-05-2008 15:31 #15| 0

Hey.

Du skal da anytime calle preflop med de stacke i sidder med!!

Synes ikke du kan folde på turn heller, hvis han er en fornuftig spiller er det jo os et super spot at chekke bagved med AK der, for at få dig til at betale med et Ax på river.
Synes det er for vildt at alle tror han han AA KK eller AK, bare fordi han 3 better preflop. Behøver han jo ikke gøre bare fordi de er så dybe, og kommer han ikke over toppen igen på floppet hvis han har AK, når der os er flush draw ude?

Synes ikke du kan komme væk fra den, og har han dig slået er det bare en cooler, og som du selv skriver er han meget aggrasiv så hvorfor kan han ikke have AJ AQ. Ville aldrig selv folde der, men er måske os bare en donk der ikke kan folde i det spot;) Men bare en cooler hvis han har dig slået vil jeg sige.

Worm

25-05-2008 15:32 #16| 0

Xizor spiller du en hånd for setvalue er positionen jo ikke det vigtigste for din hånd ? self betyder position altid noget. Men hvis du kun spiller hænder i position er det sku ikke nemt at spille noget som helst. Du folder måske alt OOP pga det jo ikke er drømme scenarie ?

25-05-2008 16:17 #17| 0

Som flere er inde på, må 99 aldrig nogensinde foldes preflop her. Vi har jo kæmpe implied odds for at spike et set.

Et fold er dog rigtig her.

25-05-2008 16:19 #18| 0

@Xisor

Position er ikke ligemeget... Jeg mente det er relativt ligemeget i forhold til setværdi... Det kan du vel for fanden regne ud...

25-05-2008 16:20 #19| 0

@Xisor

Position er ikke ligemeget... Jeg mente det er relativt ligemeget i forhold til setværdi... Det kan du vel for fanden regne ud...

25-05-2008 16:59 #20| 0
25-05-2008 18:19 #21| 0

Jeg brækker mig på tastaturet og folder her. Villains (eller du skriver Villians?) range sætter jeg til AA, KK, AK og AQ og du slår kun 1 af disse og I er dybe. AQ er faktisk urealistisk med hans turnudstik (antager jeg da Villain er en god reg). Alt du har slået på turn checker 99% af gangene bagefter dig. Se positivt på det: Når du sidder overfor en god og aggressiv reg kan det faktisk være at turnkortet sparer dig for 2 Buyins men det gør sgu ondt i situationen - jeg får altid ståpik af et floppet set, lækkert!

Noa

25-05-2008 20:43 #22| 0

@pharmazist: hvad snakker du om? Prøv at læs hvad jeg skriver.

25-05-2008 21:33 #23| 0

@Noataima: Hvordan kan du sige at det er urealistisk at han har AQ? Den bliver da 9/10 gange repottet preflop i pos. af en dygtig spiller. Du kan da ikke bare tro at han har ham slået fordi han byder turn. Hero checker til ham, og han vil selvfølgelig prøve at tage potten ned. Hero viser jo os lidt svaghed når han checker turn, så vil da mene han sagtens kan byde et A uden det behøver være AK.

@Fiskeren: Hvis du var så usikker på om du havde den bedste hånd, får du så ikke mere information ved at byde videre på turn? Måske byde halv pot og se action an. Skubber han må du jo så tage stilling til om du tror han har dig slået.

Worm

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar