Det er virkelig sådan en hånd her jeg er så dårlig til at spille.
Jeg har spillet 22/20/4 sådan cirka.
Villian er en tight satan som spiller 16/13/1,9 over 2,5k hænder. Hans fold to 3 bet er på 40% og han folder til Cbets på floppet 49% af tiden. Hans flop og turn aggression er lidt højere end overall'en.
Jeg har før se villian kalde med nogle dårlige hænder OOP til 3 bets, såsom AJo, AQo etc.
Seat 5 is the button
Total number of active players : 6
Seat 1: RiverFredD ( $343.20 )
Seat 2: 1campese1 ( $102.15 )
Seat 3: Caimera ( $204.80 )
Seat 4: Slaven11 ( $235.70 )
Seat 5: VILLIAN ( $197 )
Seat 6: HERO ( $211.60 )
HERO posts small blind [$1]
RiverFredD posts big blind [$2]
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A[h, J[c ]
1campese1 folds
Caimera folds
Slaven11 folds
VILLIAN raises to [$7]
HERO raises to [$24]
RiverFredD folds
VILLIAN calls [$17]
** Dealing Flop ** [ 3♥, 8♣, J♦ ]
HERO bets [$35]
VILLIAN calls [$35]
** Dealing Turn ** [ 6♦ ]
HERO checks
VILLIAN bets [$60]
NL 200 - AJ
Marginalt spot... svær, er i tvivl. Men:
Hvorfor checker du turn? Du har TPTK på et tørt board, og du må gå ud fra, at du ofte har den bedste hånd her.
Checker du for at få value fra hænder, der floater og bluffer nu? Så er det jo bare at calle nu. Desuden kan hna jo sidde med et PP.
Checker du, fordi du vil holde potten lille og er usikker på om du er god mod så tight halvpassiv en bandit, så er det jo bare at folde nu.
Hvis du havde bettet turn, tror jeg du havde haft en nemmere beslutning. Kom han over toppen var det nemere at folde, og havde han floatet tidligere ville vi sandsynligvis skyde ham af.
Lad være med at reraise pre hvis du ikke ved hvad du vil gøre postflop.
Lad være med at bette floppet hvis du ikke ved hvad du vil gøre hvis villain kalder/raiser.
Sørg for at have en plan med hånden!
Lad være at 3bet sådan en tight fætter med AJ, det bliver sjældent kønt.
Kan langt bedre lide et flatcall pre mod så stramme spillere. Generelt synes jeg det der med 3bet eller fold bliver misforstået lidt, så selvom det er OOP her er der fin value i et call. Som spillet skal det ind på turn som de andre siger, men det er ikke umiddelbart med den bedste fornemmelse i maven mod så stram en nit. Problemet bliver netop at du intet andet valg har end at stacke af når vi flopper sådan her, og det bliver sjældent rigtig godt.
@ SM
Vi er stadig foran en 16/13 fætters btn raise, så imo synes jeg 3bet er helt fint - den bliver først grim, hvis han 4better.
Som spillet mener jeg ikke vi kan komme væk - Jeg ville have været mere urolig hvis floppet var kommet AT9r og action gik samme måde.
Denne hånd er imo umulig at slippe - Spillene er blevet så meget mere loose, også på NL200, så man må nærmest ikke komme væk her, så at sige.
Hans range er noget a la A8/A8d, 9Ts/9Td, KJ, QJ, 33, 88 og JJ (hænder som vi selvf er døde til) og random floats, som er alt mulig skrammel. Jeg kommer ikke væk.
Hey,
Det er et marginalt spot at 3bette fra blinds, og det besværliggøres når man mangler en plan postflop.
Jeg kender ikke dynamikken på 1/2, men når du vælger at 3bette fra blinds og kommer i et marginalspot, som man ofte gør med marginalhænder specielt oop
Fint at c-bette det relativt tørre flop, hvor vi har ramt nuts. Før du better flop, er det vigtigt, at din flopbetsize er tilpasset den plan, du måtte have på de efterfølgende streets.
2nd barrel turn er fint, CRAI er fint.
Fordele ved 2nd barrel:
Du giver ikke freecards + VBer formodentlig den bedste hånd i dette spot.
Ulemper ved 2nd barrel:
Villain kan smide en marginal hånd, som du ved at checke turn kunne få value af ved et riverbet.
Fordele ved CRAI:
Villain(s) vil ofte give et turn freecard, da de bliver bange for at floate/evt blive smidt af en marginalhånd.
Ulemper:
Villain kan smide en marginalhånd, som du kunne få value ud af på river.
Ovenstående gælder for std villains.
-David
jeg better turn igen og (crying)caller shove, TPTK ser vældig fin ud i blind vs button, rr pot. specielt når villain ikke er specielt aggro.
Det er ikke for at HiJacke tråden, men havde næsten en identisk hånd igår, som jeg spillede således.
Hero spiller 22/16/2,2.
Villain spiller 18/15/3,4.
$200 USD NL Texas Hold'em
Seat 5 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: Hitrii ( $215 USD )
Seat 2: BONNY436 ( $203 USD )
Seat 3: BugsyAces ( $414.48 USD )
Seat 4: HH_The_Plane ( $205.95 USD )
Seat 5: VILLAIN ( $238.10 USD )
Seat 6: HERO ( $210.95 USD )
HERO posts small blind [$1 USD].
Hitrii posts big blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ J♣ A♣ ]
BONNY436 folds.
BugsyAces folds.
HH_The_Plane folds.
VILLAIN raises [$8 USD]
HERO raises [$27 USD]
Hitrii folds.
VILLAIN calls [$20 USD]
** Dealing Flop ** [ 7♣, 3♦, J♠ ] POT:55
HERO bets [$55 USD]
VILLAIN [$55 USD]
** Dealing Turn ** [ 8♥ ] POT: 165
HERO checks.
VILLAIN checks.
** Dealing River ** [ 5♥ ] POT:165
HERO...?
Der er dog et par små forskelle. Stats er næsten ens for HERO og VILLAIN ift. til foregående hånd. Det jeg gør for virkelig at få defineret min hånd og samtidig sætte pres på villain er at bette fuld pot på flop. Hvis han ikke kan slå AJ der, så kan jeg ikke se ham calle fuld pot. Jeg better nemlig også mine QQ+ hårdt her.
Bad news = han caller. Good news = jeg får flere freecards på turn. Spørgsmålet er så hvordan river skal spilles? Vores stacks er ca. 145.
Blockbet? Valuebet? Push? Bet/C? C/C? C/F?
damster
EDIT: Potsizes