Readless. Like/no like?
Seat 1: jcma*** (213.90 in chips)
Seat 2: GDyn*** (220.20 in chips)
Seat 3: king*** (212.90 in chips)
Seat 4: U_Du*** (201.80 in chips)
Seat 8: Heav*** (383.90 in chips)
Seat 10: HERO (218.70 in chips)
U_Du***: posts small blind $1
Heav***: posts big blind $2
Dealt to HERO [ A♣ K♣ ]
HERO : raises to $7
jcma***: folds
king***: raises to $22
U_Du***: folds
Heav***: folds
HERO : raises to $68
king***: calls
@@@ F_L_O_P @@@ [ 5♣ 8♥ 2♥ ]
HERO : checks
king***: checks
# # # TURN # # # [ Q♥ ]
HERO : is all in 150.7000
NL 200 AK std linie like/no like?
@Mancini: AA, KK, AK med ♥ og luft som de mest sandsynlige, samt sekundært AQ & set imo. Min forventning er at han folder alt < TP. Uenig?
Du mener du repper AA, KK når du checker floppet som aggressor? Det tror jeg sådan ca. aldrig villain kan sætte dig på her...
Jeg synes det største problem er at du prøvet at reppe en del hænder der er i villains range... Spørgsmålet er om du får ham til at folde JJ, da Q♥ selvfølgelig er et skræmmekort for ham.
Men hvis han er tænkende ved han formentlig godt at du ikke sidder med QQ, og 4-better du AQ preflop??
Bottom line, så synes jeg ikke du repper særlig meget her.
@ Goatie: Ja, jeg kan sagtens finde på at checke floppet som aggressor med AA og KK, for at C/R'e + induce. Nej, jeg vil normalt ikke 4-bette AQ PF, og jeg vil normalt c-bette QQ på floppet, og det er også derfor jeg skriver, at de kun sekundært er i min range.
Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg er enig med dig i, at jeg forsøger at reppe villains range (går primært ud fra du hentyder til, at villain skulle have AA og KK). De fleste vil vel trods alt 5-bette disse hænder AI pf, da de ellers mister for meget værdi fra f.eks. AK, og jeg sætter derfor en stor del af villains range til mellem-par der har trods-callet for set-værdi, men måske er jeg helt væk her???
Hvis det er profitabelt at reste den turn må det være mere profitabelt at reste flop. Det giver
1. Bedre odds for at ramme når du bliver betalt
2. AQ slår dig ikke endnu
Om det er profitabelt er meget modstanderafhængigt
Ja, selvfølgelig... Jeg mener bare at du tit bluffer ind i en range ala QQ der betaler, x♥ og måske AA, KK - vi kan ikke udelukke dem helt.
Som sagt er jeg enig med dig i at de fleste ville 5-bette AA og KK. Men omvendt, så ville du også for det meste bette floppet med disse hænder?
Spørgsmålet er om du får ham til at folde JJ og en semi-høj ♥ her. Hva er villains stats?
@Steen: Måske har du ret. Jeg checker i dette tilfælde floppet med henblik på at folde, hvis villain stikker ud. Da han ikke gør det, bruger jeg den ekstra information til at bluffe turnen, men jeg er i tvivl om det er den optimale linie. Læg dog mærke til, at jeg kun skal være god lidt over 50% for at linien er profitabel...
Lidt mindre preflop 50 something, og bet/call flop. Giver ikke rigtigt nogen mening at reste turn, imo bliver du betalt meget mere light her end på floppet.
wow... den er godt nok skidt spillet imo.
Dit 4bet er imo for stort. jeg siger 54.
Og hvis du vil skubbe så gør det dog på flop hvor du i det mindste repper et par hænder.
Turn snapper jeg med 99 som villain da jeg ikk kan sætte dig på en bedre hånd.
Tak for comments.
Til jer der mener, at min linie ligner ingenting. Jeg går ud fra, at I vil mose ind på floppet, hvis I sad med esserne. Hvorfor? - hvis man kan få Ketelsen og andre til at calle ned med mellem par ved at vente et street, vil det vel give god mening at checke esserne på floppet, og skyde turn i stedet??
Hvis folk snapper med 99 på det flop, fordi der bliver checket på floppet, så vil jeg i ny og næ checke AA-KK-QQ for at lave det nummer på turn.
Men jeg synes meget ofte at netop AK bliver spillet på netop denne måde. Oftest med enten hjerter A eller hjerter K.
tror c/f er mere profitabelt på langt sigt.. Går nok at man ikke vinder potten hvergang med AK.. Hvis du sidder med any FD eller JJ,QQ+ better du vel floppet som std. linje? så din range på turn er under JJ, måske en lucky AQ, hvis jeg sad som villain..