Party Poker No-Limit Hold''em, $ BB (6 handed) converter
CO ($197.15)
Button ($331.80)
SB ($185.95)
BB ($544.04)
UTG ($174)
Hero ($191.80)
Preflop:/ Hero is MP with A♦, K♥. SB posts a blind of $1.
1 fold//, Hero raises to $8/, CO calls $8, Button calls $8, SB (poster) calls $7, BB calls $6.
Flop:/ ($40) Q♣, Q♠, A♥ (5 players)/
SB checks, BB checks, Hero checks, CO checks, Button checks.
Turn:/ ($40) 5♠ (5 players)/
SB bets $10/, BB folds, Hero calls $10, CO calls $10, Button folds.
River:/ ($70) 5♥ (3 players)/
SB checks, Hero checks, CO checks.
Final Pot:/ $70
Hvordan ser det ud?
NL 200, AKo 5-way
Synes ikke rigtig du får noget value ud af det.
Jeg havde nok bettet 25-30 på river. der er ingen der har vist styrke på noget tidspunkt og du tager den nok hjem med dine 2 par og top kicker.
Ellers synes jeg det ser fint nok ud, kunne godt finde på at bette ½ pot på floppet i ny og næ
Tror jeg value-better river for halv pot. Du bliver betalt af af AJ og AT, og muligvis KK & JJ-99.
CO ville sandsynligvis have raiset any Q på turn med et muligt flushdraw, og SB har den sandsynligvis ikke med sit river check.
Jeg tror ret sjældent du er bagud her, så du skal udnytte de gange villains har et svagere es.
Flop og turn synes jeg er fint, selvom jeg stadig better floppet mange gange her.
Bet floppet, check turn for pot control, hvis villan(s) checker bag på turn, skyder jeg river ~ halv pot for value
@Mickey: Problemet med at bette floppet, er at potten allerede er mega stor. Jeg synes faktisk hero spiller den rigtig fint, bortset fra at jeg valuebetter river.
- AB
@Rooger og mickey
Hvor meget better i floppet, og regner I med at faa action fra daarligere esser? Folder I til ethver raise?
Jeg valuebetter nok som oftest river, men valgte i situationen bare at checke.
Jeg better $25-30 på floppet hvis jeg better.
Det kommer meget an på hvordan mine modspillere er, og faktisk også fordi vi sidder som vi gør.
Hvis vi havde position i en 5-way pot, er jeg mindre fristet til at bette, da en tidlig Q sandsynligvis vil prøve at check-raise.
Jeg forventer ikke at CO og button coldcaller med så mange Q-hænder, og de vil sandsynligvis være bange for at du kan have en, så det SB og BB der betale af på et eventuelt svagere es.
Jeg better dog hovedsagligt for at tage potten ned med det samme, så jeg folder sandsynligvis til alt action.
Problemet er selvfølgelig at du kan blive smidt af en dårligere hånd, men jeg giver villain credit hvis han forsøger at bluffe i en 5-way pot.
Hånden forløber jo nærmest optimalt med så lidt action, men du vil ofte blive bettet af den bedste hånd når du checker floppet. Derfor vil jeg mod visse modstander foretrække et lead.
Hånden bliver straks sværere, hvis du møder action - hvordan ville du spille, hvis SB leader floppet for 2/3-3/4 pot? Det kræver virkelig disciplin at openfolde AK her. Hvad med et tilsvarende bet fra CO?
Der skal ikke så meget action til, for at vi bliver nødt til at folde uden reads.
Hvis de er meget tyreagtige og jeg har spillet aggresivt og de har set lidt tvivlsomme hænder, så better jeg floppet. Ellers synes jeg du skal valuebette river. Mod nogenlunde modstand better jeg mellem 1/3 til ½ pot