Så er jeg igang med at finde spillet frem igen efter en måneds ferie :)
Villian i hånden er 30/0 over 10 hænder, så ikke den store sample :P .. Jeg har spillet noget 22/18/3,1 værk..
Det er vel egentlig allerede på floppet jeg beslutter mig for at gå til bunds med den her hånd, ikk? Men er det forkert.. Jeg har svært ved at puttte ham på en stærk hånd, det skulle da lige være 33, som jeg dog stadig vil tro han raiser preflop, uden overhovedet at vide det.
Seat 1: HERO ($278)
Seat 2: Xtreempir8 ($191.15)
Seat 3: Reckz ($201.95)
Seat 4: VILLIAN ($222.95)
Seat 5: Unkle_Rukus ($200)
Seat 6: GaryRobido ($0), is sitting out
VILLIAN posts the small blind of $1
Unkle_Rukus has 5 seconds left to act
Unkle_Rukus is sitting out
Unkle_Rukus has timed out
HERO posts the big blind of $2
The button is in seat #3
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [Q♠ A♥
Xtreempir8 has 15 seconds left to act
Xtreempir8 folds
Reckz folds
VILLIAN calls $1
HERO raises to $7
VILLIAN calls $5
*** FLOP *** [J♣ A♦ 3♦]
VILLIAN has 15 seconds left to act
VILLIAN bets $14
HERO has 15 seconds left to act
HERO raises to $34
VILLIAN calls $20
*** TURN *** [J♣ A♦ 3♦] [6♠]
VILLIAN bets $82
NL 200 - AQo
Hvis du raiser floppet, hvorfor er du så i tvivl nu?
Som spillet siger jeg butikken.
@ walth
Det er også det jeg hentyder til i indlægget. Men er mit flop så -EV hvis jeg går broke på en blank turn. Eller det rimelig std. udfra hans spil.
Nej, jeg kan godt lide det mod en unknown. Jeg siger selv stakken der.
Hvis han checker, så checker jeg oftest bag for potkontrol.
Du sagde stakken og tabte til 33?
Synes dit c/r er way too small - 45-48 to go imo. Umiddelbart virker det fint at gå til bunds her, såfremt villain havde checket turn! Det er lidt over mit niveau, men generelt synes jeg ikke donks tager den valgte linje med lort, så jeg smider nok som spillet, omend jeg ikke er vildt begejstret for det.
Som du selv skriver er din sample lille. Han har dog spillet 3 ud af de 10 hænder, men har du set, hvordan han spillede dem?
Limp-caller han eller limp-folder han preflop?
Som standard strategi ved vi at SB limp imod relativt unkown BB er dårligt, da modstanderne har alle muligheder for at bette gode hænder og trække gratis flop på alt skod, så han bør raise eller folde - indtil han kender dine tendenser i hver fald.
Når han nu limper ind fra SB alligevel indikerer det jo 'dårlig spiller', men du ved stadig ikke om han gør dette med alle, gode eller dårlige hænder, så du kan faktisk ikke opsætte brugbar range - hvilket er lidt skidt.
Så må man spille sin egen hånd og da AQo er anden bedste no-pair hånd og godt deroppeaf overall, må den siges at kunne tryne en random range ret godt. Derfor er dit preflop raise imo fint - jeg kan dog selv bedst lide at sige 8 her, men det hænger sammen med at mit standard raise first in i no-blinds positioner er 7.
Ok så vidt så godt. Han caller nu dit bet, hvilketgiver en smule, men stadig ikke meget info grundet det kun er 11 hænder i har på hinanden. Faktisk er hans range stadig wide-open.
Nu kommer så floppet de fantastiske 3/7 af hele hånden og han leader dig for fuld pot. Her skal alarmen gå igang. Sev de dårligste spillere ved at du oftest raiser med et A preflop og de middel-gode til gode spillere ved det helt sikkert. Så det er kun hvis han er heeelt heeelt væk at han leader her i blinde UDEN at have TP slået...
Han har nu limp-called preflop ude af position imod en ukendt og leader et AJ3 board for fuld pot med masser af skillinger bag ved - han vil altså NU have den pot her så stor som muligt og så hurtigt som muligt. Første instinkt siger RAISE med TPGoodKicker, men du imo faktisk ikke interesset i at spille en stor pot her med eet par imod en ukendt spiller.
Jeg ville calle floppet og se hvad han vil på turn - du har stadig position og mulighed for bygge pot senere.
Som spillet for du en svær beslutning på turn, men som de andre skriver, hvis du vil raise ham på flop, så skal du selvfølgelig follow through og stacke af på turn...
damster
EDIT: staver