Har siddet i bordet i 20-25 minutter og villain har siddet der hele tiden. han har vist en 3-4 hænder op som alle var gode og sidder på en 260 dollinger. Alle små pots dog og har bare været noget par-pots (pots han har vundet med et par). Jeg sidder med 210$ jeg har ikke gjort noget væsen af mig da jeg ikke har haft en hånd endnu.
alle folder til villain i cutoff som raiser til 7$ og jeg caller med A♦K♣
på knappen. begge blinds folder.
flop: A♣J♣3♦ pot 17$
villain better 13$ og jeg caller
turn: A♣J♣3♦4♣ pot 43 $
villain checker
jeg better 20$
villain reraiser til 60$
jeg tænker i en 20 sekunder og caller
river: A♣J♣3♦4♣8♥ pot = 163$
villain går allin efter 2-3 sekunder og har mig dækket jeg har 130$ tilbage
kommentarer til river vil blive værdsat
NL 200 FR TPTK - River call?
øhhhhh fold ?
EDIT: OT: Var du egentlig ikke stoppet med pokeren? Synes jeg læste en tråd om, at du ville stoppe herinde også? Correct me if I'm wrong. Godt at se du er tilbage though.
@mancini
jo har dog sat penge ind igen og er igang med at humanely grinding my way back op til NL1000.. grinding sucks though. det tager lang tid at opbygge en ny bankroll.
og pokernet har jo brug for mine skarpe analyser ;)
@alle
hvad sætter i villain på?
Flush. Hvorfor reraiser du ikke på knappen? hvorfor så passiv?
Btw easy laydown.
Det er så i orden, welcome back.
Jeg forstår dog ikke posten, hvad er formålet? Du ved jo godt, at det er et easy laydown med de oplysninger du har givet. Hans play er mærkeligt, ja, men vi har ingen reads.
Hvorfor 3-better du ikke PF med AK i position?
Turnbettet er for lavt.
River er hip som hap. Jeg har svært ved at gøre mig klog på hans linje, så det ender nok med et call. Han skal praktisk talt have en flush for at spille som han gør, og siden både A, K og J er ude, er der ikke mange kombinationer af "gode kort" tilbage.
- AB
hmm lyder jo som om det skulle være et fold dog har asger et godt point.
det er en omvendt historie og jeg sad med smukke 2♣2♦ og havde villain på AQ elle AK og var sikker på at han skulle smide på river til mit allin. ja havde ret i handrange men åbenbart ikke i at han kunne folde. han virkede ellers som om at være nogenlunde fornuftig.
At forsøge at skyde villains af TPTK type hænder for ~100bbs på NL200 er vejen til busto..
ikke enig xizor... det kræver dog at man vælger sin modstander med omhu, og synes jeg havde et fint read på ham her. men åbenbart ikke... men tilgengæld fint. næste gang betaler han med en masse....
Pot turn og skub river - så kan det være han smider. Men ingen sets eller gode to par kombi's checker turn (for så at check-raise).
jeg sagde jo at johnson12 ville være tilbage inden for en måneds tid.
Enig med Xizor her.
Netop at skyde en std NL200 spiller af den range du sætter ham på kræver du har et specifikt read på ham.
Er NL1k et mål for dig, eller der du mener du maximerer din indtjening?
Jeg er selvfølgelig også enig med Xizor, btw.
@Johnson: Sure, du repper en farve. Men generelt skal du reppe en bredere range, så villain har langt flere hænder imod sig.
@hilb
Det er der jeg spillede før jeg trak det meste ud og der jeg tjente mine penge ja. det og så NL600. og som jeg skrev tidligere im climbing my way back up.
@asger_b, hilb, xizor
I har helt ret i at man skal vide at modstanderen vil kunne smide, jeg læste ham nu mere typen som var bange for en stor hånd end at "det kan være han har to par" og derfor valgte jeg at reppe flushen som den stærkeste hånd for at få ham til at folde.
Er enig i ideen at man skal reppe så mange hænder som muligt men hvis jeg potter turn caller han alligevel med AK her og river ja, tror sku også han caller der.
men har sat note på ham og det samme vil ikke ske igen.