NL 200 JJ på knappen 10 mands

#1| 0

Hej-dav
Spiller 10 mands nl 1/2.
Har kun spillet 28 hænder med Villain 1, VPIP% 11%, PFR%7. Intet spændende eller særligt ved det.
Har kun spillet 12 hænder med Villain 2, VPIP% 58%, PFR%8. Villain 2 har allerede gjort sig bemærket ved at limpe mange hænder.
Hero har i de sidste 12 hænder tabt 50xbb på et 963 bord med nut flushtræk og to overkort samt vundet 40xbb med AK i utg-position med bets og betaling på alle 4 streats.

Til hånden:
Villain 1 limper utg (starter hånden med 51$), Villain 2 raiser i midtpos til 12 (starter hånden med 126$). Hvad gør Hero på knappen med JJ(har begge dækket)? Et fold er på dette tidspunkt ikke en mulighed, men ser fordele og ulemper ved både at kalde og 3-bette.

Fordelen ved at kalde er, at jeg holder potten lille med en marginal hånd, der er svær for mig at spille postflop uden en J på flop. Ulempen er, at jeg giver Villain 1 mulighed for at skubbe, og hvis Villain 2 så kalder føler jeg, at jeg ikke har potodds til at være med. Skal betale 39 i en pot på 51+51+12+2+1=117 dvs skal vinde 25% af gangene. Kan ikke se, at mine jacks er gode her 25% af gangene eller? Har dog mulighed for at vinde yderligere 75 fra Villain 2, så der er også implied odds. Hvis Villain 2 ikke kalder men selv skubber efter skub fra Villain 1, vil jeg uden betænkning smide JJ og tabe mine 12$.

Fordelen ved at 3-bette er, at jeg lægger pres på de andre. Skulle Villain 1 have lyst til at fortsætte er jeg potcommited med ham, og det er ok. Ulempen er, at jeg åbner for et skub fra Villain 2, uanset om Villain 1 er med eller ej, og så må jeg igen folde pga potodds og taber et større beløb.

Hvad vil I anbefale, og husk at det er 10 mands poker!

Kaj

19-05-2010 01:51 #2| 0

Jeg 3-better ca. 2,5 gange de 12 og spiller for stacks mod villain 1 og folder til et 4-bet fra villain 2. Mener det er et et standard spot, hvor du ikke kan undgå at underspille, hvis du kalder, men tildels overspiller, når du raiser. Det er ok mod en shortie, men ikke mod en ok fullstack.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar