NL 200 KK

#1| 0

Pacifics nl 200.
Har siddet ved bordet i ca 10 minutter så reads er det desværre småt med.
Villain (570$)
UTG (125$)
Hero (170$)

Hero sidder CO og får KK.
UTG caller, den bliver folded til Hero som better 8$.
Villain (SB) caller og UTG caller.
(Pot ca. 25$)
Flop: Js 5d 10c
Villain better 13$, UTG folder, Hero raiser til 30$, Villain caller.
(Pot 83$)
Turn: 8h
Villain better 13$, Hero raiser til 30$, villain caller.
River 7s
Villain checker, jeg better 50$, Villain caller.

Er mit river bet okay? Eller sku jeg ha presset den tidligere og måske endda mere preflop??

Nikolaj

02-06-2005 22:17 #2| 0

Preflop: Fint raise. Om du skulle have raised mere her afhænger af hvad du plejer at raise til. Du kan jo ikke pludselig gå ud og ændre dit bettingmønster bare fordi du samler et højt par op i stedet for AQo el. lign.

Flop: Det er ok at raise til $30, men jeg havde helst set den op på en $35-$40 stykker. Du skal tænke på, at når du raiser op til $30, skal Villain kun calle $17 i en pulje på $68; han får altså 1 til 4 på sit call, hvilket for ham er mere end tilstrækkeligt (medregnet implied odds) hvis han eksempelvis sidder med en OESD el. lign.

Turn: Du skal raise meget mere her! Op til $70-$80 stykker.

River: Her ville jeg tage et "gratis" showdown. Jeg har det dog (desværre) med at være ensmule weak på river, så jeg véd ikke helt om et valuebet ville være på sin plads...?

Peter

02-06-2005 22:25 #3| 0
OP

Tak for svaret...
Mht. turnbettet så var det egentlig kun for at malke ham for mest muligt.
Synes at et raise til omkring 70$ viser for meget styrke og sætter ham på AJ så er ikke synderligt bange for OESD.....
Men skulle alligevel have lagt et ordentligt raise ind på turn for at få noget mere info!

02-06-2005 22:48 #4| 0

problemet med et turn raise på 70$ er jo vel også at du committer dig meget til potten og før det svært at folde til et all in.... så ved at raise til 70$ gåt du faktisk all in. men Ok det er jo pacifisk du spiller på så de kan jo have alt muligt gejl :D

02-06-2005 23:36 #5| 0

"problemet med et turn raise på 70$ er jo vel også at du committer dig meget til potten og før det svært at folde til et all in.... "

Problemet med at raise mindre er, at han giver sin modstander odds til at drawe ud på ham. Desuden er der jo intet der tyder på at modstanderen har ham slået. Uden reads er det meget paranoidt straks at sætte ham på en slowplayet, bedre hånd.

Peter

03-06-2005 04:59 #6| 0

Chris Ferguson har skrevet en fin artikel om hvorfor det river bet er skidt:

[a:http://www.allinmagazine.com/articles.asp?idArticle=288&idMagazine=29 ][a]

Hvis du har godt styr på modstanderen og er ret sikker på at han har TPTK, synes jeg dog ikke jeg vil klandre dig for det bet.

03-06-2005 17:51 #7| 0
OP

Tak for artiklen pius.
@ Hardgrove
Sku jeg måske endda ha skubbet på turn eller hvad med river??
Havde højst sandsynligt fået et kald... men det er jo pacifisk og det er set før at modstanderen har folded selvom det er tydeligt at riverkortet ik hjalp mig!
Villain sad forresten med J5 i hjerter!!

03-06-2005 18:40 #8| 0

@pius

Jeg synes ikke den artikel er særligt god i denne sammenhæng. Artiklen tager udgangspunkt i nogle spillere som overordnet set ved hvad de laver, i hvilket tilfælde artiklen er yderst godt. Men på NL200 hos Pacific vil jeg sagtens mene at du kan blive kaldt ned med dårligere hænder i det her tilfælde.

Jeg vil dog gerne tilslutte mig et check på river. Villain har lavet et underligt bet på turn som jeg ærligt talt ikke ved hvad jeg skal sætte ham på med. Jeg synes det lugter, hvilket gør at jeg hellere vil checke denne hånd da jeg tror det er for sjældent jeg er foran.

03-06-2005 21:56 #9| 0

@lolAI

På river ligger boardet: J5T87

Jeg skrev tidligere: "Jeg har det dog (desværre) med at være ensmule weak på river, så jeg véd ikke helt om et valuebet ville være på sin plads...?"

Dette har jeg indset er en fejl. Et check er imo klart det bedste valg her. Mod den gennemsnitlige spillere vil du meget sjældent få et call af en bedre hånd. Derimod vil de bedre hænder ofte check-raise, hvilket sætter dig i en problematisk situation, hvor du med næsten 100%s sikkerhed véd, at du er slået, men nok alligevel har svært ved ikke liiiiige at calle!

Peter

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar