Nl 200 - ok eller spew

#1| 0

Hey,

Har lige snakket med en ven, sugeren herfra, som mener jeg spiller den helt hen i vejret. Han folder preflop til reraiset og floppet som spillet.

Ladbrokes - nl 200 - villian er en dansker som spiller 22/12/2.8 og som er vindende uden at være god.

Vi er begge 150bb+ dybe.

Absolut ikke min standard linie men han synes jeg er en muppet og har renakket mig et par gange fra blinds før. (Han har altså set sig lidt sur på mig)

Er det rent spew det her?

** Hand # 1021131320 starting - 2008-07-24 11:03:38
** Dear Lady [Hold em] (1.00|2.00 NL - Cash Game) Real Money
- Nimi sitting in seat 1 with $188.82
- Nautilous sitting in seat 4 with $524.42 [Dealer]
- banksy sitting in seat 5 with $167.67
- Villian sitting in seat 6 with $323.93
banksy posted the small blind - $1.00
Villian posted the big blind - $2.00
** Dealing cards to Nautilous: 8, 6
Nimi folded
Nautilous raised to $8.00
banksy folded
Villian raised to $26.00
Nautilous called - $26.00
** Dealing the flop: 2, Q, 10
Villian bet - $53.00
Nautilous called - $53.00
** Dealing the turn: Q
Villlian checked
Nautilous bet - $100.00
Villian ...........................................

Hvad siger i - jeg synes ikke den er så slem. Jeg kunne sagtens spille AQ/AA/KK mod ham sådan også.

Allan

24-07-2008 12:54 #2| 0

Jeg synes problemet er at du ikke rigtigt repræsenterer noget på turn.

Ville du valuebette en T her?

24-07-2008 13:06 #3| 0

Hvis jeg kalder pre-flop raiser jeg floppet i håb om at tage den ned der, og bliver jeg kaldt har jeg outs. Når du kalder pre-flop får du trods alt ikke et meget bedre flop end det her, og dette ville netop have været måden du havde spillet AA/KK på...

24-07-2008 13:10 #4| 0

Hvis du gerne vil AI er det ok, ellers - hvor skal du hen?

24-07-2008 13:14 #5| 0

Hejsa,

Det er mig og allan som har snakket om ovenstående, hvor jeg syntes det er rent spew. Jeg folder preflop da Gnisteren skyder næsten alle flops med CB - så enten skal man ramme monster eller være villig til at skyde ham af hånden.

Har en rettelse til ovenstående, jeg ville ikke folde floppet som spillet, men jamme nu når jeg endelig har nogle muligheder.

Men turn spillet syntes jeg er helt i havnen, da du virkelig ikke repræsentere anything.... AA og KK ville man høre fra på floppet som std så det efterlader AQ.... ville AQ virkelig skyde ud nu når man endelig rammer, istedet for at give ham reb til at hænge sig selv da man intet frygter på river. Derudover hvorfor ikke tage sit gratis kort til sit draw.

Så hvad repræsentere man reelt på turn?

Enten er man montster AQ eller 1010 - eller er det ren air.... JJ og 99 ville checke bag og komme til showdown da man har en nice showdown value og KK/AA ville man høre fra på floppet 99 ud af 100 gange, specielt fra en ABC spiller.

Specielt når i har spillet såååå meget mod hinannden og du 99% af tiden er temelig ABC spillende, mener jeg det er spew.... Jeg ville personligt vs Allan shove ind over meget light.

Eller er min stil spew?

Sugeren

24-07-2008 13:17 #6| 0

@ Sugeren

Som jeg skriver er det et skub fra min side på floppet da dette netop vil reppe AA/KK, og jeg giver dig ret i at turn bettet er værdiløst, her vil jeg hellere tage mit gratis kort og håbe at ramme min flush...

Edit:Havde ikke set vi var så dybe, så skubber naturligvis ikke flop, men raiser stadig....

24-07-2008 13:43 #7| 0

-pre er ok engang i mellem, specielt nu når i er lidt dybe
-flop er også ok og jeg synes ikke man behøver at rr her, da i er en smule dybe -- hvad siger andre?

-jeg tager et gratis kort til min FD på turn, det giver dig mulighed for at ramme din flush uden at putte flere penge i puljen, samtidig har du også muligheden for at bluffe river hvis du ikke rammer

Derudover:
"Ladbrokes - nl 200 - villian er en dansker som spiller 22/12/2.8 og som er vindende uden at være god."

"Absolut ikke min standard linie men han synes jeg er en muppet og har renakket mig et par gange fra blinds før. (Han har altså set sig lidt sur på mig)"

-> du skal altså ikke være sikker på at villain er sur på dig fordi han har renakket dig et par gange. Villain spiller trods alt 22/12, hvilket er nitty og derfor lidt usandsynligt at han skulle være specielt sur eller 3bette light. Han kan nemt være running lidt hot. Dine stats er også vigtige her.

24-07-2008 13:54 #8| 0

@alle

Jeg spiller selv 17/12/2.5 og er altå en NIT.

Når jeg tænker over det vil jeg nok havde taget mit gratis kort på turn men jeg ved bare at han better turn når han er stærk hvilket er grunden til at jeg better.

Yup jo ikke en bred range af hænder jeg repper men kunne altså sagtens spille AQ/AA/KK sådan her - nogle gange vile jeg dog reraise flop med KK/AA men absolut ikke hver gang da han ikke kan sætte mig på AA/KK her. Men ja min range er nok for snæver når jeg tænker over det.....dog uden at være umulig synes jeg.

At skubbe floppet bryder jeg mig ikke om, så er vi ude i et rent flushdraw havde jeg derimod haft et overkort også ville jeg jamme floppet.

Men skidt hvis jeg havde fået et AI på nakken men sådan spiller denne villian ikke og nok derfor jeg better turn.

Allan

24-07-2008 14:04 #9| 0

Raise All-in ;o)

Der vil kun værre få hænder han reelt kan calle med af 2 årsager
1) Han har set sig sur på dig fra blindsene, hvilket kunne indikerer at han ikke har en stærk hånd.
2) Han er omkring +122BB dyb, hvilket gør han calling range en smule smallere, end hvis han f.eks. havde været +60BB ...

- Er temmelig sikker på at et All-in er den beslutning med størst +ev af alle...

Det du reelt gør istedet for er, at calle et 87%-af-pot-bet, og bluffe $100 væk når en Q falder på turnet.

- Jeg mener ikke Q'en er verdens bedste kort at reppe (mod en champ som mig). Mange ville ha raiset det på floppet for value, beskyttelse, og information. Samtidig ville mange ha checket trips på turn. Og til sidst og ikke mindst er det et oplagt kort at reppe, hvis man misser sin draw... De 3 ting tilsammen gør, at jeg syns du skulle ha checket...

24-07-2008 14:15 #10| 0

175 på floppet og snap et mos...

24-07-2008 14:33 #11| 0

@Jungleras
"175 på floppet og snap et mos..."

Ville et $175 raise ikke bare åbne hans calling/shove range endnu mere op, end hvis vi havde raiset floppet all-in? Nu vil han være mere tilbøjelig tiil at pushe/calle med QA, QK, QJ eller openender som JK .... Hænder som vi ikke slår, men vi MÅSKE kunne have fået væk ved at all-in raise !
UNDERSTREG MÅSKE....

Forskellen i EV er måske ikke vildt stor mellem de 2 valgmuligheder, men vil alligevel mene der er lidt ;o)

24-07-2008 14:35 #12| 0

Et all in SKRIGER flush draw...

Medmindre der er en masse historie så man kan reste i den tro at den anden godt ved man ligner et draw, og dermed ikke er det, tror jeg FE er større ved et reraise til 175...

24-07-2008 14:39 #13| 0

Hvorn endte den :D?

24-07-2008 14:43 #14| 0

@Jungleras

"Et all in SKRIGER flush draw..."
Yeah, men hvis Villain folder tilpas nok gange, og vi kan sucke ud de matematisk forventlige gange, så er det vel ikke helt forfærdeligt...

På et højere niveau end NL200 kan jeg godt følge din logik omkring reraiset til $175... Men generelt ikke på dette niveau...

24-07-2008 15:12 #15| 0

@alle

Tak for svarene - er enig i jeg næste gang enten reraiser flop for at kalde et all in eller flatter flop og håber at få et gratis river kort.

Aktuelt folder villian og skriver "sick you hit your 2 outer" og indikerer vel han har AA hvilket han sikkert har haft.

Anyway tak for det.

Allan

PS: Ses ved bordene villian hvis du læser med her mkay godt så!

24-07-2008 15:20 #16| 0

Not in a million year - ville jeg folde AA til sådan en linie vs en med jeres historik =))

Nu er jeg også en møgtyr haha

Ses pomfrit.

24-07-2008 20:21 #17| 0

Jungleras er ret spot on mht flopraise - faktisk siger jeg bare lidt mindre, ala 145-150 stk, det viser endnu mere styrke.

"Nu vil han være mere tilbøjelig tiil at pushe/calle med QA, QK, QJ eller openender som JK .... "

Mon dog en sane regular skubber K-høj ind uden nogen FE - Villain ved, at han skal spille for stakken, hvis vi raiser til en 145-150 stk

Enten raiser jeg floppet, hvis jeg tror villain kan lægge sig, ellers tager jeg et frikort på turn og ser river og riveraction an.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar