Hey,
Villain er ny ved bordet så ingen reads. Generelt har bordet været ret tørt og der bliver ikke set mange flops. Jeg har ikke 3 bettet før. Det er egentlig mest river jeg er interesseret i, men alle inputs modtages gerne:-)
Table Table 125884 (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 6
Seat 4: Hero ( $207.60 USD )
Seat 1: TheBassFace ( $133.40 USD )
Seat 6: GaryNumanFan ( $235.75 USD )
Seat 3: Villain ( $184.85 USD )
Seat 5: ForkQueueToo ( $181.70 USD )
Seat 2: WernerDirr ( $34 USD )
Lembcke81 posts small blind [$1 USD].
Butra7 posts big blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A♦ Q♠ ]
GaryNumanFan raises [$7 USD]
TheBassFace folds
Villain calls [$6 USD]
Hero raises [$26 USD]
GaryNumanFan folds
Villain calls [$21 USD]
** Dealing Flop ** [ J♠, T♣, T♦ ]
Villain checks
Hero bets [$41 USD]
Villain calls [$41 USD]
** Dealing Turn ** [ 6♦ ]
Villain checks
Hero checks
** Dealing River ** [ Q♥ ]
Villain checks
Hero?
NL 200 riverspot
Hans mulige holdings, som jeg ser det, er KQ, 89s, AJ og medium pocket pairs ala 88 og 99. Kun en af disse slår os.
Jeg siger 75 og caller et skub her readless.
Julle
Jeg checker for info.
Ser ikke meget value i at bette. Kun få holdings i villians range, som han kalder med og vi har slået.
helt uden reads + spilleren har set sig med fuldt buyin: check
mindste fornemmelse af donk, i.e. ikke fuldt buyin eller fra italien/frankrig :p : bet 70
@Mancini/coinflip
Hvad er planen hvis villain raiser?
Hvilke hænder caller som vi slår?
i øvrigt glad for at se PN indtil videre er splittede, ligesom jeg selv var i tvivl...
@ Bürge
Villain har aldrig overpar her grundet PF. Han checker river, hvilket vil være afsindigt dumt, da du meget ofte checker bag. Han _kan_ have 89 eller Tx, men det er very unlikely. Egentlig regner jeg ikke Tx med i hans range.
Han har ofte en marginal holdning ala PP, KQ eller 89. Den range er vi fint inde imod, derfor better vi. Egentlig better jeg mest grundet villians linje, når vi nu endelig rammer med vores hånd.
@Mancini
-Hvilken range kan villain sætte mig på? Vil Q ssv ikke hjælpe mig?
-Kan han ikke også spille en donket QJ, AK eller lignende på denne måde?
- nå ja, hvordan forholder du dig til CR `på river fra villain? Er vi så ikke enige i at vi er slået
Jeg checker altså også bag.
Mancini, du svarer ikke på hvad du vil gøre til et skub fra Villain?
Vi kan sagtens være foran her, jeg vil bare nødigt ud og skulle tage en klam beslutning.
Af de hænder i villains range vi har slået, hvilke caller os da?
Jeg checker bagefter.
"Rester for at induce bluff"
Mener det vil kræve et read, før vi kan gøre det.
Vi kan få utroligt meget info om villian ved at checke bag.
Hvad kalder villian 3-bet med oop?
Kalder han flop bet med monster og slowplayer? Eller kalder han med mid pair og checker flop og turn?
Modsat hvis vi better river, kan vi blive nød til at spille en stor pot med en marginal holding, hvis altså villian c/r.
Derudover kan villian selvfølgelig folde til vores bet, hvilket han nok vil gøre med størstedelen af hans range, og vi får kun meget begrænset info, da villian kan have mid pair, AJ, 89s osv.
Det er semisvært at folde, hvis better, da vi kun skal 6x$ mere, så den er betalt.
Men jeg tror at han c/r her sådan ca aldrig.
I princippet kan vi sige han kan spille alle hænder på alle måder. Men hvis du helt konkret spørger mig, om AK eller QJ er i hans range, så nej. Jf. mine tidligere comments, så VB'er jeg her som std.
standard er self at bette her da det ser ud som du har ramt dit gin card..
men at checke bag er nu heller ikke så skidt da giver dig en fremtidig info om villains 3-bet-calling-range og en fornemmelse af hvad han caller et paired board med OOP.. nyttige info senere...
kunne rigtig godt tænke mig at høre fortalerne for bet om hvilke hænder vi slår som villain kalder med.
Jeg kan kun komme i tanke om KQ og evt. AJ
@ Bürge
Du skal ikke altid tænke på hvad villain kan give action med. Villains linje er langt mere væsentlig, samt boardets tekstur, det er her ud fra vi skal tage en beslutning. Og selvfølgelig vores egen hånds styrke.
Men du nævner det jo selv? KQ og AJ, bare for at to eksempler.
Shove,
Pot er 141$ med 117$ effektive. Jeg tror ikke villain dobbeltcheckker JJ og en T, QQ spiller nok ikke sådan pre, så jeg er mest bekymret for QJs og 89s. Der er masser af handsker der kan finde en betaling frem på river, KQ, AJ, Q9 osv.
Desuden, dont like 60 på river. Altså villain kalder vel ikke 60 dobbelt så meget som han kalder 120, plus er der forhåbenligt ingen i denne tråd der bluffer 60$ på river her.
Raiser mere PF, better mindre på floppet og checker obv også turn som dig. River BF'er jeg med et 3/4 potsized bet.
Raiser mere PF, better mindre på floppet og checker obv også turn som dig. River checker jeg ned på 200 NL uden reads.
jeg better 55 og folder til push
Hmm. Vist langt fra enighed her. Selv high stakes gutterne er uenige;-)Jeg tolker det som om den er 50/50(?)
Mine egne tanker omkring villains range var:medium pairs, QJ-AJ, KQ eller monster (TT, JJ ell TJ). Af dem slår jeg medium pairs (på nær 66), samt KJ, AJ og KQ. Kunne ikke se ham kalde et riverbet med mange af disse (evt. kun AJ og KQ).
Jeg checkede bag og villain viste en fin KJoff og jeg tog puljen ned.
Insta buddy + note...
Tak for inputs alle.
EP
Det er ikke uden reads, villain har coldcallet et raise og et reraise, det er som regel en slags indikator.
Jeg synes ikke engang den er close - jeg vb'er her som std.
Jer der checker - checker I fordi der er en mulighed for vi er bagud? Altså mener I han kan have Tx, JJ, AA, KK, QQ, AK og 89?
Villain repper med sin linje en marginal hånd - 22-99, KQ, Jx. I en reraised pot, med villains linje på dette board, hvor vi rammer river, er et imo helt skudt i hovedet at checke bag....
Som de andre, mere PF. 30-32.
Jeg shover river, vi er stort set aldrig slået og folk kan altså godt lide at calle.
@mancini
læs min post tidligere som svar... af dine hænder ser vi oftest nok kun villain have 98s af dem der slår os.
Men hvis intet kalder os så står vi mellem metagamet hvor Villain ikke ved vores holding eller hvad vi 3-better med (hvis vi better) eller at vi finder ud af hvad jeg skrev i min første post (hvis vi checker)
Sry... Jeg har læst HH forkert.
Jeg læste det som, at det var initial preflop raiser UTG som kalder vores squeeze - hvilket selvfølgelig aldrig kan lade sig gøre da vi er i position. Jeg var for hurtig.
Men det ændrer selvfølgelig en del på villains range, hvorfor vi sagtens kan bette river for value.
@ Johnson
Jeg er ikke interesseret i at checke bag, for at få fremtidig info. Jeg synes det er et kæmpe tab af value, at vi skal checke bag for info, da vi faktisk altid har den bedste hånd. Som Xizor siger, så kan folk godt lide at calle, dermed ikke sagt, at han betaler.
At sige, at intet kalder, synes jeg er forkert.