Hej,
Blev faktisk i tvil om hvilken linie jeg skal tage mod en en god super agro spiller. Villian hedder 22/18/9 over dog ikke så mange hænder.
Var ved at lukke ned da bordet er udelukkende regulars udover villian som jeg ikke kender.
** Hand # 1023480731 starting - 2008-07-29 03:07:41
** Descartes [Hold em] (1.00|2.00 NL - Cash Game) Real Money
- Spisestue sitting in seat 1 with $730.54
- Nautilous sitting in seat 2 with $218.68
- Villian sitting in seat 3 with $194.00 [Dealer]
- kidpoker1990 sitting in seat 4 with $176.00
kidpoker1990 posted the small blind - $1.00
Spisestue posted the big blind - $2.00
** Dealing cards to Nautilous: K♣, A♣
Nautilous raised to $8.00
Villian called - $8.00
kidpoker1990 folded
Spisestue folded
** Dealing the flop: 6♣, K♥, 3♦ - pot 19$
Nautilous bet - $14.00
Villian raised to $44.00
Nautilous called - $44.00
** Dealing the turn: 7♦ - pot 107$
Nautilous ???????
Mine tanker:
- Rigtig tørt flop så vil gerne holde potten nede normalt med mit ene par. Jeg har desuden raiset utg.
- Hvis jeg jammer flop får jeg vel kun et kald af et set? (tror ikke han har 2 par her)
- Min std linie er nok at checke turn for at C/R AI.
Nogle der leader turn? og så folder til raise? eller skubber?
Allan
NL 200 - TPTK line mod super agro?
Du må ik bet-folde turn imo. Et CR-all in er fint, du kan også leade turn svagt for at induce, hvilket også er godt for meta game.
Hvis du spiller mod en villan som bare har lidt game i sig (og du ik selv er meget nittish) skal du ik spekulere så meget over at folde tptk i disse spots. Brug i stedet dine energi på hvordan du får $$ til midden ;)
Jeg kan godt finde et fold frem til det reraise på flop. Boardet er så tørt, at selv om han er aggressiv, skal have være en maniac for at raise med en dårligere hånd - 45 er for snæver en range.
Med de stats han har kunne jeg godt finde på at checke floppet for at induce nogle bets. Det tror jeg der er meget mere value i end at checkraise, hvor han folder 9 ud af 10 gange.
Desuden syntes jeg dine spårgsmålstegn skal være ved floppet. I og med du caller flop reraiset skal alle turns reraises allin.
knudsen
"Jeg kan godt finde et fold frem til det reraise på flop. Boardet er så tørt"
har du overvejet at det netop er DERFOR han gør det? chancen for at hero har ramt er nemlig også pænt lille.
Hejsa,
Personligt flatcaller jeg floppet og jammer aldrig floppet.
Turn checker jeg og skubber ind over ham som std linie vs en fætter med en AF på 9 !
Tja har han set så tillykke - men giver ikke en med AF 9 credit for set hver gang.
Sugeren
ja lorten1 det har jeg tænkt på. Problemet er bare, at vi betaler en for dyr pris de gange, hvor han ikke bluffer.
De gange han bluffer betaler han 1/4 stack og de gange han ikke bluffer for en hele vores stack. Om at stacke af med tptk er profitabelt i længden, når man har investeret så lidt i potten, kan diskuteres. Jeg mener ikke det er.
Jeg ville som sagt kraftigt overveje at checke flop for at undgå denne situation.
Enig med Sugeren
@Knudsen
Checker du virkelig floppet? Efter du PF-raiser UTG?
Ville du også smide, hvis PF, hvis du fx havde AA?
Mener personligt, at du spiller alt for weak, hvis du 1) ikke better floppet, 2) smider til rr.
En god spiller vil helt sikkert opfatte, hvorledes du er nem at få ud af en hånd OOP på tørre bræt
Villain hænder må 'groft set' komme i disse kategorier.
1) sets (333, 666)
2) Bluffs
3) K-holdings (mest sandsynlig k10s, kj, kq)
4) Hænder man tillader sig at ignorere: KKK, AA, 45
Jeg tror dog langt de fleste raises kommer fra bluffs. Bemærk, at Villain bliver omtalt som Superaggro, og at han også har position på Hero.
Fra Villains synspunkt er det også et obvious spot, at bluffraise.
Hvad der skal lægges mærke til er, at floppet er mega tørt.
Hero kan derfor ikke putte villain på semibluffs.
Her er de hænder Villain potentielt kan få hero til at folde
AQ, AJ, A10, A9, A8, A7, A5, A4, A2
K10, KJ mod spillere som ikke vil spille for stacken OOP.
KQ/KA mod spillere der kun tror, at Villain kan raise med en bedre hånd.
Høje PP's som : QQ, JJ, 1010, 99, 88
Lave PP's som : 77, 55, 44, 22
+ samtlige svage hænder som f.eks. 10J, JQ, 89 osv...
Villain better 44 ind i et pot på 33 hvilket kræver en succesrate på 60%.
Dette er IMO en fin rate i position, på et tørt bord, mod en modstander som eventuelt ikke har lyst til at spille for næsten 200 BB's.
Kan ikke se en dygtig Villain affyre et turn-bluff-bet, hvis vi caller flopraiset, og checker turnet.
Det er tydeligt at vi ofte mindst har QQ, en K, AA eller set når vi caller flopraiset OOP.
Hvis vi tror at VILLAIN meget sjældent ville bluff-bette turnet, må vi lave et FOLD. Det handler om at kende sin modstander.
Hvis villain er superaggro og tiltet er det ikke umuligt, at han bluffer eller går amok med end hånd som KQ. Det vil derfor ofte blive til et call af turnbet, og et shove fra os på riveren. Igen handler det om at kende sin modstander.
Hvis villain derimod checker turnet tror jeg næppe han er stærk. Man må formode at sets, og AA vil fyre igen.
Efter min mening er der meget større chancer for, at Villain har blufraiset floppet, end at han har raiset floppet med en K-holding. Mange vælger jo at calle der vs. at raise. (det skal også siges at der kun er 2 K's i decket)
Så hvis villain checker turnet, vil jeg også checke riveren, for at induce et bluff fra den superaggro spiller - bemærk at en agressiv spiller vil være meget fristet til at bluffe efter to checks.
Hvis han er en god spiller og håndlæser, er det dog muligt at han checker efter og giver op. who knows..
Min intuition er bare at et check på riveren, iforhold til alle tilgængelige oplysninger og formodninger, er det bedste move.. Nogle tanker omkring dette?
-------------------------------------
Min normale strategi er at checke floppet her mod aggro-spillere. Alt efter turncardet better/checker jeg og håber på min Villain spasser ud med et stunt, eller læser min hånd forkert..
Hvis min modstander er en maniac der raiser med alt, better jeg floppet, og lader ham hænge sig selv derfra...
Jeg vil lige understrege at et flop-fold eller flop-reraise, aldrig kan komme på tale her.
Der er begge tendenser på manglende forståelse for WA/WB konceptet (ifh til hero), potodds (ifh til villain), bordtekstur (ifh til os begge) position (ifh til villain) samt modstander-read (ifh til hero)
/Pharma
---------------------------------
Enten check call turn check call river eller check raise turn. Går an på om han vil bluffe videre/value bette sin K på river eller om han betaler light med en weak K som han ikke ville value-bette på river.
@ alle
Tak for jeres input - virker som bred enighed om at vi bare caller floppet hvilket også er min normale linie.
** Dealing the turn: 7♦
Nautilous checked
Villian checked
** Dealing the river: 5♥
Nautilous checked
Villian went all-in - $142.00 <----------------- ARGGH
Nautilous ???????
Valgte at checke turn for at CR AI men han checker bag.
Ikke lige det fedeste river og jeg vil forsøge at holde potten nede med et check river og bare kalde et normalt udstik men han går rest.....
Hvad gør i her - jo ik meget vi slår men på den anden side er han ultra agro.
Rest river er vel oftest noget rigtig godt eller ren air her.
Call eller fold?
Allan
snapper...
Tror sjældent han har en 4'er der. Call!
Tror stadig han sidder med en svag K og blev klar over at du havde en bedre K efter dit flop call, nu prøver han så at bluffe dig af den.
Hejsa,
Nu er jeg lidt farvet, da vi har snakket om hånden over MSN men vil poste det som jeg skrev der.
IMO så er et overbet på river oftest enten ren air eller monster, rare man ser en medium hånd overbette AI.
IMO det som er problemmet er lidt at Hero spiller sin hånd face up på river, da Villian rimelig nemt kan sætte ham på enten AK eller AA. Set ville han ikke double checke (ik som std linie).
På turn ville jeg være gået all in, som spiller hvis han skød ud i mig.
Dette på river givet at Villian rimelig sikkert ved hvad Hero har, gør at enten er det ren air som vil skyde villian af hånden, eller er det noget hvor enten turn eller river hjalp ham.
IMO sidder han med 33,44,55,66,77, 67, 56,46, 34 muligvis 45.
ELLER Ren Air !
Som spillet så folder jeg, udfra argumentet om at han sandsynligvis ved hvad Hero sidder med + at han ikke kan være sikker på Hero kan folde TPTK eller Overpair (uden historie), så han forventer et call.
Sugeren
Hvis villain ved hvad vi har giver det da perfekt mening at lave hans svage holdings om til et bluff hvis han ikke tænker over at det er tydeligt at han sjældent sidder med en 4'er i det spot?
Det giver heller ikke super meget mening at checke 45 eller et set for den sags skyld, bag på turn hvis han sætter os på TPTK medmindre han ser os som ekstremt weaktight.
Men det er utroligt svært at kende noget som helst til en villains tendenser når man ikke selv har spillet mod ham, så hvad ved jeg.
Det er info på river som fortæller Villian hvad vi har.
Netop det at vi checker både turn og river = most likely AA og AK.
Hvis han sætter Hero til denne range og faktisk ikke aner om Hero er istand til at lægge TPTK eller Overpair ned, så ville et skub på river for at bluffe os være yderst risikabelt. Derfor ville de fleste sane villians også agro fættre prolly checke en weak holdning bag.
Frygter ikke en 4er så meget som 67, 56, 33, 44, 55, 66, 77.
Tror bare ikke på KQ valuebetter her og ren air vs en person som du ikke aner om kan lægge TP eller AA ned er to risky.
Derfor igen Fold fra min side.
Du skal calle $142 for at vinde et pot der er på $249
Du skal have den bedste hånd over 36.3% af gangene for at calle.
Villains linie med at calle preflop, raise floppet, checket turnet, og shove riveren ligner langt fra AA, KKK. Det ligner heller ikke 666, 333,eller 45
Grunden til det er, at setsene vil bette turnet for value. Det samme ville en turned straihgt.
Hero's oop call er nemlig at spille hånden rimelig face up (konger og aa)
- Og man må formode at villain ønsker at få value fra disse hænder.
Med hænder vi taber imod kan jeg næsten kun se villain lave dette move med rivered two-pair (35, 56, 57) rivered straight (44), samt rivered set (55)
De hænder passer aller bedst til hans valgte linie. En linie som ville ligne noget i stil med: bluffer med pp/et par på flop, giver op på turn, men rammer en go hånd på river. shover så.
- Hvad kan han shove vi slår?
En KQ/KJ/K10 der vil prøve at repræsentere en straight/twopair/set og få KA/AA til at folde efter 2 checks
(dette ville være et meget risky move)
88 => QQ der vil prøve at repræsentere en straight/twopair/set og få KA/AA til at folde efter 2 checks?
(igen et risky move)
+ alt andet junk der vil prøve det samme..
Hero har spillet hånden pretty face up, og en god Villain må vide at et rivershove med en hånd, der er værre end AA, er risky-buisness.
SÅ HVORVIDT DU SKAL CALLE KOMMER AN PÅ OM DU TROR VILLAIN ER FRÆK NOK TIL AT BLUFFE DENNE RIVER MERE END 36% AF GANGENE..
Personligt tvivler jeg på det. Især da du beskriver ham som GOD.
Havde du haft lidt mere info omkring hans stil, og set ham været "out of line" et par gange kunne der godt calles.
Men med så begræsede oplynigner som agressiv og god, må det blive et fold...(husk desuden på at du kun har et kvart Buy-in ude på bordet)
GÆT = Rivered straight med 44, eller rivered sæt (555)
PHARMA
@Flodslag
Jeg tror du har misforstået det concept jeg bragte på banen. At checke floppet er muligvis et tegn på weakness, men det er jo netop ideen. Hvor tit har villian ramt dette flop? Stort set aldrig. Derfor for vi mest value ud af at checke og lade vores aggro modstander bette. Hvis villian better check caller jeg ned.
Ved samme lejlighed sparer vi penge, de gange villian har ramt et set.
Ved at spille som ovenstående kommer jeg ikke i denne (meget vanskelige) situation. Så ja i situation kunne jeg godt folde til villians reraise, men i realitetet ville jeg aldrig komme i den situation ved at checke.
Man må gerne kigge lidt videre end 2+2 måden at spille på :)
Knudsen er simpelthen for weak at check calle ned med AK på det bord. Har vi en nittish villain som KUN byder sæt / AK / AA ? o.O er sick weak at kalde ham ned her, og giver ham da også muligheden for at ramme dig ned.
Floppet er fint, jeg spiller flop på samme måde. Skyder turn svagt for at induce bluff, eller for at få det til at se ud som om man prøver et steal mere.
River er grim da den går check check så er en 100% gut feeling af manden og hans tidligere moves der bestemmer mit river play her
??????
"Har vi en nittish villain som KUN byder sæt / AK / AA ? o.O er sick weak at kalde ham ned her"
Jo ikke ligefrem villians beskrivelse...
Hvorfor satan vil du så check calle ned på AK på det her board o.O ? ønsker du han skal ramme os ned : o ?
Dette er, som jeg ser det, en "way ahead/way behind" situation.
Ja mod en aggro villian vil jeg godt lade ham suge ud en gang i mellem, hvis det i længden giver et større afkast - og ja det mener jeg det gør i denne situation mod denne villian.
Hvordan hånden ville blive spillet mod en anden slags villian er en ny situation.
Det der er hele humlen i det er jo at undgå denne meget svære situation Hero er havnet i - og det mener jeg man gør med på denne måde.
@ Alle
Tak for jeres input - vil måske til at bette ud turn i sådanne situationer.
Ellers better jeg normalt ud river.
I dette tilfælde lavede jeg et crying call mest pga hans høje postflop agro faktor men havde en grim smag i munden.
Afslutning af hånden:
** Hand # 1023480731 starting - 2008-07-29 03:07:41
** Descartes [Hold em] (1.00|2.00 NL - Cash Game) Real Money
- Spisestue sitting in seat 1 with $730.54
- Nautilous sitting in seat 2 with $218.68
- Villian sitting in seat 3 with $194.00 [Dealer]
- kidpoker1990 sitting in seat 4 with $176.00
kidpoker1990 posted the small blind - $1.00
Spisestue posted the big blind - $2.00
** Dealing cards to Nautilous: K♣, A♣
Nautilous raised to $8.00
Villian called - $8.00