Følgende hånd er muligvis spillet vildt elendigt, alternativt elller über standard! Er selv ret vild med linien, men ville lige høre om jeg er forkert på den...
Villain er dansker og reg. Spiller fornuftigt, TAG, uden at lave blowups, men er heller ikke rigtig farlig. Er det i øvrigt uetisk at poste hans nick??
Well here it goes:
Game #7113578274: Hold'em NL ($10/$20) - 2008/05/15 - 23:23:47 (GMT)
Table "Elizkolod" Seat 4 is the button.
Seat 1: Fill_ivey ($5193 in chips)
Seat 2: fabregas4 ($2140 in chips)
Seat 3: Villain ($2064 in chips)
Seat 4: upquark ($2644 in chips)
Seat 5: Sandi1909 ($343 in chips)
Seat 6: OBFAN1 ($6217 in chips)
Sandi1909: posts small blind $10
OBFAN1: posts big blind $20
----- HOLE CARDS -----
dealt to OBFAN1 [J♠ A♣]
Fill_ivey: folds
fabregas4: raises to $80
Villain: calls $80
upquark: folds
upquark sits out
Sandi1909: folds
OBFAN1: raises to $320
fabregas4: folds
Villain: calls $240
----- FLOP ----- [4♠ J♦ K♣]
OBFAN1: checks
VIllain: checks
----- TURN ----- [4♠ J♦ K♣][K♥]
OBFAN1: checks
Villain: checks
----- RIVER ----- [4♠ J[d[ K♣ K♥][2♥]
OBFAN1: bets $450
NL 2000 linie i RR pot
en Tag der flatkalder med AA KK Ak pf?
squuzer du selv meget? hvilket jeg antager du gør. så er hans range vel i høj grad par fra 55 til 1010. med denne linje kan du måske få ham til at finde et call frem på riveren. fint synes jeg. Han har aldrig KQ QJ hvis han er en god TAG. og heller ikke AK når han dobbelt chekker derfor har du et standart valuebet. måske ser du QQ en sjælden gang i mellem, men du har oftest et fint valuebet.
Villians pf spil virker mærkeligt ifht han skulle være en god TAG. fair nok hvis han havde AK på den måde, må dobbelt cheker han den forhåbentlig ikke.
Ang. nick: jeg synes personligt det er en god ide at skjule nick på villain. Så kan han nemlig poste selv i tråden uden at afsløre sig selv.
Floppet er ekstremt godt til et c-bet, så det at du checker floppet betyder du har showdown value (eller evt. at du slowplayer). Når du så checker turn, så er slowplay næsten udelukket. Dvs du ligner ekstremt meget noget a la 99-TT, Jx og QQ som gerne vil til showdown billigt. Med dit valuebet på river så er range noget Jx og QQ som better for value plus nogle få slowplays og måske nogle få air hands. Du better næppe 99 for value på river.
Jeg forventer ikke at villain betaler river med 99-TT da han ikke slår meget. Desuden har villain oplagt bluff mulighed både på flop og turn og da han checker ned, så har han måske også noget med showdown value.
Det er svært at få value her tror jeg.
Jørn
@ Thyssen
Hvis der viser sig at være interesse for tråden eller hvis du ønsker det, poster jeg senere villians action, da denne er ret interessant.
Hvis du better skal du også snap-kalde et shove :)
Jeg skrev at det er svært at få value:
Jeg mener at det er svært at få value mod en dygtig tænkende villain, men mod en passende nysgerrig villain eller 10-tabling villain så har vi måske et value bet (udtaler Jørn efter at være overbevist via MSN :))
Hvad sker der på river?
Btw. Synes du spiller den skønt. Holder potten nede, det er vel det det gælder om når man ikke har en monster...
Hvis du better turn og han raiser står du i et dilema, derfor kan jeg godt li checket. Tilgengæld kan du godt calle et bet på turn og revurdere på river hvis han går amok, især da du siger han sjældent er ude i sjov.
Et bet på floppet ville dog ha været en let måde at sætte ham på en nogenlunde snæver range.
Glæder mig til at høre om river. Hvis han raiser river har han quad Kings eller luft ;)
Er enig med Thyssen i hans først kommentar, synes du spiller den hånd ret åbenlyst. Stort set ingen holdings du vil bluffe river med, da du godt ved du har vist kæmpe svaghed gennem hele hånden - og det ved villian også. Jeg c-better som standart floppet og får et bet ind der, men check er helt klart også en mulighed. Efter flop checket mener jeg dog turn er klart det bedste sted at få et bet ind. Du repræsentere en langt bredere range her og caller villian dig bare, så har du et easy c/c på river. Tror sjællendt villian raiser andet end en K på turn.
Enig med Thyssen. Super flop at CB'e og vi vil meget gerne til midten. Din linje er meget oppe i tiden og jeg føler mig som en kæmpe donk hver gang jeg betaler med et mindre par (hvilket jeg dog oftest gør, hvorfor playet måske kan være ok, men tror mest det er mod dårlige spillere eller udisciplinerede regs).
Interessant.
MHT flop spil og CB fra Hero efterfulgt af AI fra villain:
(1) Lad os sige, Villain er TAG med AG-Faktor <2, hvad gør man så?
(2) Og hvad gør man, hvis villain ikke er set shove flop AI før?
MHT river spil:
(1) Lad os sige, Villain er TAG med AG-Faktor <2, hvad gør man så?
(2) Og hvad gør man, hvis villain ikke er set shove river AI før?
For lige at runde af caller villain med AQ...
Ikke at man kan udlede noget generelt af dette, udover altid at sætte valuebets ind selvom man "ved" at villian ikke kan calle.
@Haarby
Ja, pointen er nok at villain ikke bør kalde med <Jx, men nogle villains er passende nysgerrige, 10 tabler eller man har bare overvurderet dem.
Som sagt så er det nok gratis at valuebette her fordi villain ekstremt sjældent har noget bedre end dig og skulle villain finde et tyrekald frem, så er det jo fint.
AQ er i øvrigt nut no-pair :)
Jørn