Jeg har set villian bette ud en del gange. Han er aggressiv, men ingen tyr.
Jeg vil gerne have nogle kommentarer på mit spil - Skal jeg hellere check-raise floppet? Hvad jeg gør på turn?
------HAND 5------
Game #2963754004: Hold''em NL ($1/$2) - 2006/07/10 - 19:06:04 (ET)
Table "Devine" Seat 2 is the button.
Seat 1: divorce66 ($222.55 in chips)
Seat 2: PoundHead ($205.25 in chips)
Seat 3: Fudge ($226.50 in chips)
Seat 4: IkSvitzer ($137.50 in chips)
Seat 5: akis 21 ($11.70 in chips)
Seat 6: Call911 sits out
Fudge: posts small blind $1
IkSvitzer: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to IkSvitzer J♠ T♠
akis 21: calls $2
divorce66: folds
PoundHead: calls $2
Fudge: calls $1
IkSvitzer: checks
----- FLOP ----- 4♠ 8♠ T♦
Fudge: checks
IkSvitzer: bets $8
akis 21: calls $8
PoundHead: raises to $20
Fudge: folds
IkSvitzer: calls $12
akis 21: is all-in $1.70
----- TURN ----- 4♠ 8♠ T♦ 2♥
IkSvitzer: checks
PoundHead: bets $25
IkSvitzer: ??
NL 200$ TPFD
Det er fint, du leader floppet. Hvis du checkraiser floppet, kommer du i en kedelig situation på en blank turn med en god del af stacken inde.
Check/call og checkraise all-in er begge muligheder på turn afhængigt af, hvor aggro villain er.
Husk at reloade til fuld stack btw!
@LOD
"Husk at reloade til fuld stack btw!" Det råd er givet til ham i de sidste 7 poster han har oprettet (på nær en vist), så ingen grund til at fortælle ham det mere ;-)
bet-call flop er fint. Hans turnbet lugter godt nok lidt. Er det spar drawet der ikke har lyst til investere for meget mere? Med mindre du har en ide om hvad dette lave bet betyder, kalder jeg bare turn, og tager den derfra...
Så vidt jeg kan se giver han dig halv pot på turn.. Jeg tror sku bare jeg opgiver den på turn, han har ikke har en jordisk chance for at kunne skræmme smallstack ud og derfor nok ikke bluffer.
Problemet er, hvis han ligger inde med et set kan det komme til, at koste dig endnu dyrere, hvis du rammer og du kan ikke bare blindt gå efter hans stack på river + at smallstack kan ligge inde med et højere flushdraw eller andre af dine outs.
@Jjungleras
Griner at du har lagt mærke til dette. Tak fordi du skriver det, så behøver jeg ikke selv at gøre det )
Nåh, men resten af hånden forløb som følger.
Jeg troede han havde et overpar og at hånden var tabt, da jeg ikke rammer min flush på river, men nej
IkSvitzer: calls $25
----- RIVER -----4♠ 8♠ T♦ 2♥ Q♣
IkSvitzer: bets $2
PoundHead: calls $2
----- SHOW DOWN -----
IkSvitzer: shows J♠ T♠ (A Pair of Tens, Queen high)
akis 21: mucks hand K♥ 4♥
PoundHead: mucks hand 9♣ T♣
IkSvitzer collects $73.35 from Side pot #1
IkSvitzer collects $35.35 from Main pot
----- SUMMARY -----
Total pot $111.70 Main pot $35.35 Side pot #1 $73.35 | Rake $3
@Phearlezz
Ja, hvorfor. Det er i grunden i et godt spørgsmål. Jeg overvejede et check. Hvad synes du jeg skulle have gjort?
@Freakstar
Nej jeg ved det, men hvad synes du jeg skulle have gjort? Checket eller bettet ¢-3/4 pot?
Jeg kan godt lide flop leadet, men er jeg den eneste der gir på nakken på floppet, specielt med de her stack sizes? Så slipper vi for en evt. svær beslutning på turn og river. Vi er fint inde mod de fleste hænder og har han settet må vi bare ramme :-)
Kasper
Edit: som spillet check/folder jeg nok river til ethvert større bet.
Check/call et lille river bet. Du inviterer et busted draw til at skubbe dig af hånden med det ultrasvage blockbet.
Skub til hans bet på turn er også udmærket efter min mening.
Jeg er også på check-call, da hans spil ligner et træk.
I øvrigt: Hvis en bare nogenlunde observant spiller ser dig minimumsbette river med en marginal hånd som her, skal du nok regne med at få en del store raises i hovedet i tilsvarende situationer resten af sessionen.