NL 300 - TP i 3-bettet pot vs dårlig reg

#1| 0

Hey. Villain spiller 27/17/2 over 548 hænder. Han virker godt nok ikke særlig god, har blandet andet set ham flatte med K4o i BB vs BTN raiser. Har dog desværre ikke mere på ham, da kortene mucker på bossen, så derfor er det svært at se hvordan han spiller de forskellige hænder.

Han stealer 38% i SB og folder 50% til 3-bet over 16 mulige, hvilket er derfor jeg vælger at 3-bette. Selvom han caller en del 3-bets, tror jeg det er EV, i det han er OOP og virker til at give let op i 3-bettet pots ( foldet 2 ud af 2 gange til cbet i 3-bet pot )

Han har CR floppet 16% ud af 31 mulige, så jeg er ikke helt sikker på om han CR'er TP i 3-bettet pots (Mener folk det er sandsynligt ud fra hans CR % og i en 3-bet pot OOP?) Umiddelbart ville jeg tro han er forholdsvis polariseret.

Villain spiller
Table Table TH 3641 (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 1: Nabsuu ( $300.00 USD )
Seat 2: mule. ( $295.50 USD )
Seat 3: rafaangion ( $236.81 USD )
Seat 4: polvoron__ ( $606.10 USD )
Seat 5: Hero( $376.02 USD )
Hero posts big blind [$3.00 USD].
polvoron__ posts small blind [$1.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero[ 6 K ]
Nabsuu folds
mule. folds
rafaangion folds
polvoron__ raises [$6.00 USD]
Hero raises [$21.00 USD]
polvoron__ calls [$16.50 USD]
** Dealing Flop ** [ K, 3, T ] Pot - 46
polvoron__ checks
Hero bets [$28.00 USD]
polvoron__ raises [$62.00 USD]

Hvis folk vil call hans CR på flop, hvad er så planen på de sidste streets?

11-06-2010 23:32 #2| 0

Jeg synes det er fint at 3-bette preflop fra bb vs sb.

Normalt better jeg ikke flops, hvis jeg tp i 3-bettede pots for 100, og ikke har lyst til at stacke af. Men altså. Han c/r tilsyneladende ikke super light, så synes det ser fint ud at bette for value og er nok tilbøjelig til bare at mucke til hans raise. Med mindre du har en fornemmelse af, at han ikke rigtig følger op på hans bluffs?

11-06-2010 23:34 #3| 0
hvilket er derfor jeg vælger at 3-bette

... men det er samtidigt grunden til at jeg ikke 3-better pre. Caller bare hans click og spiller en suited Kx i position mod en halvdårlig spiller.

Flop er b/f. Ingen grund til at lege i blinde på det flop, da jeg ret ofte tror han better turn.
11-06-2010 23:37 #4| 0

Mod en fyr der kalder 3B's så relativt light, folder jeg bare preflop.

Floppet ser jeg som et oplagt check. Du kommer i problemer når han raiser, og det er begrænset hvor mange streets value du får.

11-06-2010 23:38 #5| 0

@Meincke

Villain virker ikke til at CR flops særligt ofte, hvorfor at jeg ser en del value i at bette.. Samtidigt vil det cbet også give og en gratis river hvis det skulle blive nødvendigt.

11-06-2010 23:46 #6| 0

@Razga
En c/R% på 16 er da i mine øjne ret høj. Hvis vi checker bagpå, så kommer vi da lige så billigt til river, som hvis vi better?

11-06-2010 23:54 #7| 0

Det kan sgu egentlig godt være, at en cr% på 16 er høj.

Jo mere jeg tænker over det, hælder jeg egentlig mere til at checke floppet og hente value senere, hvis han skulle spike marginalt.

Nu skal man passe på med at konkludere for meget på 2 hænder, men de indikerer svagt, at han giver rimelig let op. Det sammenholdt med hans høje call af 3-bet er sådan set et argument for at 3-bette, fordi vi kan spille ham af så ofte.
-men det gør imo også, at vi skal være tilbøjelig til at checke svage tp, fordi vi folder for meget ud ved at bette.

Altså nu er det jo noget antagelsesbaseret vil jeg sige, men jeg tror check flop er slightly bedst.

12-06-2010 00:20 #8| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg er med Løp her. Elsker at checke floppet bag her, både af balance årsager (selv om det er SINDSSYGT overvurderet) men også fordi det ikk er super saftigt at blive C/R'et her. Som spillet folder jeg aldrig min hånd (især ikke med den beskrivelse du giver), tror mange halvdårlige folk ser det her board som et godt C/R bluff spot. Call flop, call turn (hvis stacks er weird efter hans bet så shove), call river.

12-06-2010 02:38 #9| 0

Det er nok ikke uinteressant at kigge på hans 4bet frekvenser ifht at 3bette. K6s er trods alt relativt stærk at spille i position ifht hans åbningsrange.

Mht flopspillet, så giver det nærmest ingen mening at betfolde mod nogen som helst slags modstandere, ud over de strammeste af de stramme nits (der samtidig spiller meget forudsigeligt), og dem ville vi ikke have 3bettet in the first place.
Call hans check-raise og evaluer forskellige turnkort, hans sizing og hans timing.

/AB

12-06-2010 02:43 #10| 0
Han stealer 38% i SB og folder 50% til 3-bet over 16 mulige, hvilket er derfor jeg vælger at 3-bette. Selvom han caller en del 3-bets, tror jeg det er EV, i det han er OOP og virker til at give let op i 3-bettet pots ( foldet 2 ud af 2 gange til cbet i 3-bet pot )

Jeg synes det er for lille en sample at basere et 3bet bluff på. Vi folder self ALDRIG, uanset om vi har 72o eller AA vs hans click raise fra sb. (med mindre vi hader penge)

Flop: Både call og raise er ok, vi har ikke rigtig nogen årsag til at gøre andet end at calle lige nu.

Jeg er ikke så meget til at checke, når han cr så ofte, så skal han bare have lov til det, og så kan vi bluffcatche og få en idé om hvor wide han gør det. Så kan vi checke vores AQ, AJ og Tx hænder i stedet (selvom AQ, AJ og andre draws nok er decent bet->ship hænder her).
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar