Hey guyz
Vilain er en dygtig TAG med følgende stats: 22/18/2.1, c-better flop 72%. Vi har generelt spillet mange hænder mod hinanden og han spillet en omgang fornuftig poker, tror han har samme syn på mig. Vi har ingen speciel dynamik i den her session, ikke rigtigt haft nogen clashes.
Han har ikke set mig komme vildt ofte out of line.
***** Hand History for Game 4050786447 ***** (Prima)
$400.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, August 23, 02:10:46 ET 2011
Table Flop 16 400 Max (Real Money)
Seat 6 is the button
Seat 1: el_pescado ( $401.00 USD )
Seat 2: ginco ( $154.00 USD )
Seat 4: biglad ( $925.28 USD )
Seat 5: MrCurtains ( $459.90 USD )
Seat 6: Hero ( $440.60 USD )
ginco posts small blind [$2.00 USD].
biglad posts big blind [$4.00 USD].
Dealt to Hero [ Q♠ K♥ ]
MrCurtains raises [$12.00 USD]
Hero calls [$12.00 USD]
ginco folds
biglad folds
** Dealing Flop ** [ 6♠, 4♥, J♦ ] Pot: 30
MrCurtains bets [$22.00 USD]
Hero raises [$58.00 USD]
MrCurtains calls [$36.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 3♣ ] Pot: 146
MrCurtains checks
Hero bets [$116.00 USD] (synes jeg får sized turn lidt for stort her, kan bedre lide 105ishish
MrCurtains calls [$116.00 USD]
** Dealing River ** [ A♦ ] Pot: 378
MrCurtains checks
Hero bets [$254.60 USD]
Jeg raiser ikke flop her som std, men synes det er fin i ny og næ, specielt når han c-better ret light (folder også 55% til c-bet raise). Han giver nok også mig fin credit, da jeg generelt ikke raiser flops særlig light og planlægger også at skyde videre på mange turns såfremt han flatter mit raise.
Turn virker umiddelbart dårlig, men det ser ret stærkt ud når vi skyder videre her og vi repper fint 57s, 44, 66 og evt AJ, så tror han giver mig ret meget credit her og ofte folder Jx. Jeg er dog lidt i tvivl om vi skal forsætte på de fleste rivers? Så fyr løs med jeres tanker.
NL 400: 3 barrel bluff spot V2
Når du regner med at få meget credit ved dit flop raise, og villain caller alligevel, virker det ret skidt at skyde den turn. River er vel optimal til at få villain af Jx-KK, så den synes jeg SKAL skydes, når du er kommet hertil også af hensyn til fremtidig dynamik og balancering.
Narh, synes det er direkte modsat.. sjældent jeg caller flop med made hand for at raise
turn
De linjer jeg tager mest med made hands er:
1) call, call, raise/call river
2) raise, bet, bet
Ok fair nok, bare overvej om det passer ind i din generelle strategi på det her board og du kan få flere døde penge og credit ved at vente med raise. barreller villain meget? Mon ikke du også foretrækker linje 1 på det her board med made hand? Anyway om det passer godt ind i din strategi ved du du bedst selv, synes bare personligt, at det mod de færreste er optimalt med raise flop.
Mener stadig at raise turn er bedre end både call, call og raise flop i forhold til at få villain af Jx, så det bør du overveje imo. Virker lidt underligt helt at afskrive den linje i din strategi.
Call flop, bet/raise turn > call, call, bet/raise river > raise flop
Mod mange villains.
Har da ikke afskrevet den fra min strategi. De 2 punkter er de 2 linjer man oftest bør tage med made hands imo, og jeg kan godt lide at spille balanceret poker mod dygtige spillere som villain her
Og hvorfor er det de færreste det er optimalt at raise flop mod? Må du gerne uddybe, for det forstår jeg ikke helt.
Fordi det i hvert fald for mig er mere balanceret at vente på tørt board ip, og fordi der er flere døde penge mod air ved atlade villain skyde igen, og fordi chancen for at villain folder Jx på turn imo er større ved at raise turn end raise flop bet turn.
Grunden til at jeg foretrækker at raise turn i stedet for at vente til river er, at jeg er bange for at villain c/c et normalt sized bet med Jx på mange rivers, (selvom det måske er dårligt), men det er close.
Noget helt afgørende må dog være villains barreltendenser på turn og river, lidt info om dem?
linje er overall fin.
Turn 3♣ er et mandatory barrel kort.
Vil nok med din turn betsize fejl undlade at skyde river.
selvom det ikke ændre din range giver det villain lidt for gode riverpotodds
og et så stort turnbet giver ikke rigtig menig på et 6♠4♥J♦3♣ board.
Desuden tror jeg ikke på du kan reppe AJ her.
Reg vs Reg vil han nok ofte være tvunget til, at finde ud af hvad det skal
forstille.
Men ja, så længe din linje er i balance med hvordan du ellers vil spille sets
så er det cool at skyde 3 streets.
Det er faktisk et ret interessant spot, som IMO afhænger rigtig meget af dynamikken mellem jer, herunder hvordan han opfatter os.
Faktum er jo, at du repper meget tyndt på det flop, da han vel med rette kan konkludere:
- Du har ingen 2 par combies i din range
- Du 3better trods alt nok de fleste høje overpar PF
- Du er næppe typen der raiser JX på det her flop
- Selv med set, forventer han nok en del gange du bare flatter floppet
Hvis en spiller jeg ikke har respekt for raiser mig på det flop, så bliver jeg meget mistænksom og vælger som ofte at planlægge et rebluff eller calle ret light ned. Har jeg respekt for villan og forventer han godt ved det, så er sagen lidt anderledes, da jeg så nærmere forventer han netop kan prøve at udnytte dette.
Som spillet er jeg enig med Suffer
Yarx, det håber jeg da, han gør.
Synes det ser fint ud - specielt når du ikke har været "ude-af-linje" endnu
Jeg synes Laur beskriver det meget godt.
Synes det er skidt at raise dette flop når det er så dødt, og netop af den grund at du ikke raiser dette flop ret ofte med Jx, sets og 2par. Udover det synes jeg også som standard at det er skidt at raise her med Jx/sets/2par da Villian heller ikke kan have meget at forsætte med. Udover det har du også dårlig EQ de gange villian forsætter. KJ/KQ/AJ/AK/AQ hænder som kan forsætte hvis de er suited har du det heller ikk super godt mod eller de gange han bare caller ned med Jx eller TT/99/88, fordi du har taget en mærkelig linie på et så dødt board. Dislike herfra.
Så kan jeg meget bedre lide at floate til river og stange det indover, eller tage den ned på turn hvis check og følge op på river, da det giver mere mening at man caller ned på dødt board og shover river for at få value fra sin stærke hånd. Og ofte sidder villian i den situation at du har NUTS eller monster air.
Synes godt nok shove K og Q river er marginalt. Der er mange combos der slår os da han nok, som Laur er inde på, vælger at calle ned med sine value hænder fremfor at 3bette floppet. Samt K og Q er kort der netop rammer vores bluff range rigtig godt. Hvis vi samtidig antager at villain folder Jx på turn en del, så synes jeg det ser skidt ud med river shove. Ja, vi er nok foran på river over 50% af tiden, men tror det bliver svært at blive kaldt af dårligere over 50% af tiden.
Yarx skrev:
Synes godt nok shove K og Q river er marginalt. Der er mange combos der slår os da han nok, som Laur er inde på, vælger at calle ned med sine value hænder fremfor at 3bette floppet. Samt K og Q er kort der netop rammer vores bluff range rigtig godt. Hvis vi samtidig antager at villain folder Jx på turn en del, så synes jeg det ser skidt ud med river shove. Ja, vi er nok foran på river over 50% af tiden, men tror det bliver svært at blive kaldt af dårligere over 50% af tiden.
What?? Blive kaldt af dårligere over 50% af tiden? Meningen med et bluff er jo netop ikke at blive kaldt, og da aldrig af dårligere når vi har to high cards. Du skriver endvidere at "ja, vi er nok foran på river over 50% af tiden"... Hvis du antager dette (hvilket er way off - hvorfor skulle vi være foran med KQ??) ville et river bluff jo netop fungere.
djurhuus90:
Take a chill pill og læs hvad Yarx skriver igen.
Jeg kan bedre lide at floate det her flop, men når vi raiser floppet og forsøger at reppe sets må turn og især river vel være mandatory bets (går udfra du også har en del A's i din range som du rester på river for value)
Flop er WACK! Jeg synes man skal undlade helt at have en raising range J64r IP BvB. Bevares, KQ er ikke dén dårligste raise hånd, men på så tørre boards foretrækker jeg flat med overkort. De har implied, marginal showdown value osv.
Hvis jeg skulle finde en raising range kunne det være 87 (gerne med BDFD), 75 / 53, 23s, 85s, evt T9♦♠♥ og lign, meen så tror jeg næsten jeg hellere vil flatte dem og raise equityimproving kort på turn.
Med flops sóm J92, J83, J76 er det nemmere at balancere en flop raising range, hvis man vil have sådan en. Og så the obvious, hvor meget han raiser i SB er udeladt. Hvis han åbner 40% og cbetter 72% folder jeg nok en hånd til ham på floppet.....i 2019.
Enig i, at vi bør floate flop oftere end vi bør raise, men dermed ikke sagt, at det kan gøres profitabelt mod en habitual c-bettor - dog synes jeg, at det skal bemærkes, at vi er i gang med at spille en semi-nit af et formodet stærk hånd qua hans UTG-raise.
Hvis raise-linien på floppet på nogen måde skal give ræson, skal vi også inkludere en del Jx i vores raising-range ellers antager jeg, at vores range bliver for smal.
Turn-bet er - som OP også nævner - i den høje ende; ca. 100 havde formenlig været at foretrække. Hvis jeg raiser flop, stikker jeg i øvrigt turn meeeeget ofte. Jeg antager desuden, at villain's range er capped til 1 par på fjerde kort.
River er meh. Jeg tror ikke, at vi skal undervurdere, at villain forbedrer med A'et (bl.a. fordi vi selv spærrer for QQ/KK), så det er nok 50-50 om jeg stiller stakken ind. Argumenterne for er afgjort, at villain ikke har set os skumme seriøst, så jeg hader ikke at blæse for stakittet, men hvis vi skal helt ned i detaljen, havde jeg nok foretrukket at have 300+ tilbage.
Andre faktorer for, hvorvidt jeg skyder 3. tønde er: rød/blå linie (og alle faktorer herunder på alle streets) og hans generelle board reading skills.
@hilberado
Don't do drugs... det er ikke et blind battle! ;-)
Hvis du netop er i stand til at spille dine made hands raise/bet/bet (og villain ved dette) synes jeg det her spot er fint at bluffe i.
Er i øvrigt enig i, at det er den bedste måde at spille made hands, idet det også åbner op for langt flere muligheder for at bluffe folk på tørre boards straight up (raise flop, bette turn, fremfor et eventuelt river CRAI, hvilket i længden vil koste mere, når man bliver kaldt) og giver en mere balanceret range. At calle flop for at raise/river turn på så tørt et board som dette med made hands vil derimod ofte komme til at skrige, råbe og skråle "I HAVE STRONK HAND" (russisk accent ofc!) lige op i ansigtet på Villains. Dette ønskes ikke, når man så rent faktisk HAR en stærk hånd.
@Kagekat
Så du mener det er bedst at raise flop eller raise turn? Du argumenterer for begge dele.
CRAI? Vi er i position. Bliver sgu lidt svært.
Har åbenbart ikke forklaret, hvad jeg mener ordentligt. Uddyber herunder:
Det jeg henviser til er den diskussion, der har været lidt længere oppe, om hvilken måde det er bedst at spille dine made hands GENERELT. Pointen med det hele er, at hvis ikke du i det mindste i en del af de gange du har en made hand her (set, overpar), tager samme linje som du gør med dette bluff (og at villain ved, at du gør det med made hands) er det selvfølgelig meningsløst at bluffe her.
Så er det sådan set fuldstændig ligegyldigt, om du raiser flop eller turn, eller barreler flop+turn og shover river, for hvis ikke dette kriterie er opfyldt kan du ikke bluffe her.