Sidder med ca. 1300, og min modstander ligeså.
Han er regular på party, og LAG - hans nick er Cantstop__ eller noget i den stil...
Jeg har spillet ham på flere borde i denne session, og generelt 3 bettet ham ret light.
Dette førte bl.a. til at han på dette bord, 4 bettede K9s, og skubbede et A22 board hvor jeg tog hjem med AJ...
Jeg sidder med 77 i sb, og han siger std 16 på knappen.
Jeg hæver til 55, han kalder.
Flop: 7♣5♣4♠ - pot 114
Jeg siger 82, han kalder... (alt for lavt ik?)
Turn 6♣
Jeg checker, han siger 150, jeg kalder for at fylde op...
River 8♥ jeg check folder til hans 350$ udstik...
Større på flop? Bet turn? Call river med straighten på bordet...?
Kommentarer modtages meget gerne!
NL 400, 300bb, set i rr...
Flop: 105-110.
Turn: C/C - fint her.
River: Fold er ok. Du caller for split, men en 9er er IMO meget sandynlig sammen med et ♣-træk. Jeg tror desuden, han stikker any two ud på river efter den action, der har været. Du c/c aldrig turn så dyb med en farve, dertil mister du for meget value.
jeg instant caller river grundet den nævnte villain. Btw, PM lige med partynick :)
Hvis du insta caller river grundet vildanden, er din turnaction vel også anderledes...?
Skifter meget snart nick, men så kan det da godt være jeg shipper det ;-)
Nej, for du bliver ikke callet af en ringere hånd, hvis du raiser turn(okay AA♣ måske, men den havde du nok fået på nakken af på flop/pre). Så dårlig tror jeg ikke villain er, dog er jeg ret overbevist om, at han sagtens kan prøve på at steale potten når scarecards falder.
Btw, dette er ikke en generelt holdning, men min thinking om den nævnte villain.
Jeg potter ud i ham og folder til et raise på river. Ellers fint spillet.
Synes den er fint spillet hele vejen.
Dit flop bet kan varieres med både hårdere OG lavere bet. Synes ikke der er noget galt med 82.
Turn: kunne bettes, for ikke at vise svaghed og fremprovokere et turn OG river bet fra aggresiv spiller der faktisk slet ikke har flush'en - men så kan du jo komme ud for at må fold'e til stort raise. Mener check-call er oplagt.
River: Check-call et svagt bet og fold til et stort. Ingen grund til at risikere 350 for at holde fast i din halve pot i en evt. split.
@ AB
Hvilket hånd repper du med river pot efter at have check/callet turn? Jeg synes, det er problematisk over for en aggro modstander - især hvis han er god.
@LOD: 9x naturligvis. Desuden synes jeg ikke det er problematisk - med 3 til farven på boadet skal villain virkelig være en kæmpetyr for at raise noget, der ikke slår 9x - og mucker ssv. splits'ne.
Flop: Ville også ha bettet lidt mere, nok potten.
Turn: Her kan du seriøst overveje at byde, du har formentlig stadig den bedste hånd.
@zmag
Jeg er helt med på jeg sagtens kan være størst her :-)
En vildand der floater i pos på et lavt flop for 300bb vil bestemt ikke være mærkeligt, men spørgsmålet er jo hvordan jeg undgår at smide 300bb væk de gange jeg IKKE er størst, og samtidig kan få fin værdi ud af ham når jeg er...
Måske du kunne begrunde dine synspunkter lidt mere hvis det skal have en betydning for diskussionen af denne hånd...?
Lad os sige du better 225, og vildanden skubber - hvad så?
Hov glemte denne her.
@ AB
Min pointe var; hvilken 9'er spiller du sådan på turn? A♣9? 9♣9 eller hvad? Du har nok ret i, at det kan være ok mod en 'normal' regular, men bryder mig ikke om det med OPs historie og slet ikke mod en god, tricky villain. Jeg tror i øvrigt ikke, han mucker et split.
følg nogen gange op på turn
check call op til pot bet på river - han skyder 10/10 gange og imo er det fulde pot bet mindre skræmmende end fx 2/3
@ AB
udstik på river er gross imo - jeg tror ikke du får splitsne væk ofte nok + du kan blive udsat for et play af en aggro villain
Hvis han virkelig er en møgtyr, der bluffer i underlige spots foretrækker jeg et checkraise på river frem for udstik.