NL400, Party, Cash
Villian er ukendt, udover de PT stats jeg har på ham.
De siger 22/5/1.2 over 150 hænder
Som std. rester jeg bare preflop her... - Eller 4better og instacallerskub
Men er i tvivl om, hvor betydning jeg ønsker at tillægge PT stats,
over så forholdsvis få hænder... - Hvad gør i pre, mod ham?
Seat 2: BertholdHeisterkamp ( $1,108.22 USD )
Seat 4: Saibot1987 ( $1,191.35 USD )
Seat 1: Chickenvike ( $117.50 USD )
Seat 5: VVanna13e ( $400 USD )
Seat 6: cevap222 ( $394 USD ) ---- VILLIAN
Seat 3: xPlayaa ( $184 USD )
Chickenvike posts small blind [$2 USD].
BertholdHeisterkamp posts big blind [$4 USD].
Dealt to Saibot1987 [ A♥ K♦ ]
>You have options at Table 126844 Table!.
xPlayaa folds
Saibot1987 raises [$16 USD]
VVanna13e folds
cevap222 raises [$52 USD]
Chickenvike folds
BertholdHeisterkamp folds
Saibot1987 --- ??? ---
NL 400: AK vs. nittede PT stats pre
Hvorfor ikke bare folde?
Du har investeret 4xBB i potten og insisterer at spille mod stacken mod en nit, hvor du at best er 50/50.
Jeg folder sgu her. Ingen grund til at være aggro bare for at være aggro. Du vinder i længden mod ham her, bare ved at stjæle de små puljer hele tiden.
Jeg tror faktisk også det sagtens kunne være +EV at folde. En 20/5 spiller 3better ikke AQ.
Jeg har spillet meget mod ham på 600NL, han er pænt ringe, men han 3-better ikke meget, så lige præcis mod ham tror jeg ikke jeg vil skubbe AK. Til gengæld har jeg det også skidt med at folde en god hånd idet han laver så mange fejl i sit spil. Så jeg ville nok calle, men fold er også fint.
Baldnbroke
www.playbald.com
Synes det linger et ret så nemt fold. Rester folk generelt som standard når de bliver 3-bettet preflop med AK?
Klart fold herfra - med PFR=5 og agg=1.2 og uden yderligere info sætter jeg hans range til AA, KK + Harringtons minimum 10% for gas - og så bliver det en klar fold.
@skodko
"Rester folk generelt som standard når de bliver 3-bettet preflop med AK?"
Nej - det må skulle varieres efter villain og - i noget mindre grad - efter game situation og current image.
I mangel på 3-bet stat i PAHUD kigger jeg på notater, aggressionskoefficient, PFR, steal frequency og vpip - forsøger at danne mig en fornemmelse for hans range og min eventuelle FE. Vil tro jeg rester 50% og folder 50% villains. Flatcall udelukket alle villains.
For nits som den aktuelle skal 3-bettet tages yderst seriøst. Man laver ikke meget gas med en aggression på 1.2... Exploited mod ham er sandsynligvis at tage ALLE hans styrkesignaler bogstaveligt - indtil andet evt. OBSERVERES.
Jeg noterer btw altid 3-bet observationer - meget brugbart.