NL 400 A,K-OOP

#1| 0

Full ring, villain sidder med 387$, jeg dækker, villain er regular og jeg tror han spiller nogenlunde fornuftigt men jeg er faktisk ikke sikker.

Villian raiser til 12 fra UTG, foldet om til mig i SB. Jeg har A,K og vælger at calle. BB caller også.

Pot: 34,2
Flop: 7,K,3
Hero: Bet 26
BB: Folder
Villian: Caller

Pot: 84
Turn: 4
Hero: Bet 62 ------------- er det fornuftigt?
Villian: Caller

Pot: 208
River: J
Hero?

Her er et check vel oplagt, eller hvad? Han caller vel ikke et bet med noget vi slår?

Kommentarer ønskes til alle streets.

09-11-2006 20:49 #2| 0

Fint nok bare at calle PF OOP.
IMO fint at stikke ud.
På turn kan et c/c overvejes. Det lugter lidt når PF-raiseren bare flatcaller et K-high flop.
Kan ikke se ret mange andre hænder en KQ betale, som vi slår. C/c er vejen frem. Spørgsmålet er om han i det hele taget caller med KQ.

09-11-2006 21:02 #3| 0

Reraise eller fold PF imo.

Check raise floppet.

Mickey

09-11-2006 21:03 #4| 0

Villain spiller ihvertfald ikke 100% fornuftigt, da han nok bør hejse TP og overpar på floppet og seneste hejse bedre hænder på turn.

Turn: Jeg synes det virker marginalt hvorvidt et bet eller c/c er at foretrække her. Det der taler for et check er at floppet er ret tørt.

Dog har jeg ihvertfald ikke lyst til at committe penge på river, så jeg c/c'er ihvertfald her.

09-11-2006 21:08 #5| 0

@ Mickey

Jeg er ikke fortaler for re-raises OOP med så mange hænder. Især ikke mod en villain, hvor hero ikke er sikker på sit read.

Hvad gør du, hvis du har re-raised PF, på et board der hedder:

Qx-9x-2-x ?

Synes vi stiller os selv i en kedelig situation; AK rammer jo "kun" 1/3 gange.

Men for variationens skyld kan et re-raise dog sagtens overvejes i nogle situationer; især med et mere skudsikkert read på villain.

09-11-2006 21:19 #6| 0
OP

@Alle
Tak for svarene.

@Fitty
Folder de fleste ikke K,Q UTG på full ring?

Afslutning:
Hero: Check
Villain: Check

Villain mucker.

Så noget tyder vel på han havde K,Q...

09-11-2006 21:25 #7| 0

Hvis floppet er Q92, så byder jeg self ud, og håber på at tage den ned, herefter er jeg færdig med hånden - medmindre jeg samler et godt draw, eller et par op.

Mickey

09-11-2006 21:39 #9| 0

Dobbelt post. Sorry.

09-11-2006 21:39 #8| 0

@ Mickey

Yup, selvfølgelig C-better du. Min pointe er bare, at jeg synes vi hér stiller os i en træls situation mod en villain, som vi ik er sikre på, hvor vi har - hvis altså vi misser floppet.

09-11-2006 22:38 #10| 0

Hej alle:

Jeg må lige komme med lidt konstruktiv kritik:

PF: Du er OOP og har faktisk bedst af at slutte hånden nu. AKs er en super hånd, men AK er stadig kun en drawing hånd. Ved at re-raise får du en definition af Villains hånd, hvilket er nyttigt på et AKx bord eller et K-højt nonscary rainbow flop.
Du spiller FR i en ovennævnte hånd, og hvor et re-raise er standard SH, er der andre grunde i FR. Eftersom Villain er regular kan du selvfølgelig ændre dit spil, da du ofte spiller mod ham, men normalt er det ligemeget på NL400.
Jeg synes river er et valuebet. Bet 60-70% af potten. Jeg ved godt, at han vil tænke: Hvad kan jeg slå? KJ er ingen mulighed, men den bør du ikke calle PF - hvis du vil, kan du lave et re-raise, men det er marginalt, eftersom et K-højt flop sjældent vil hjælpe din hånd (Villain har ofte JJ+ KQ+ til re-raises).
Ellers kan jeg godt lide dit bet på floppet, men ellers er det muligt, hvis du ved, at Villain gerne vil gå langt med TPGK at valuebette river. Ellers kan du checke/calle flop, CR-turn (dermed vil du oftere få betaling af sets, men det er sjældent noget, Villains ligger mærke til på NL400).

Ydermere (sjældent brugt dansk ord) kan man sige (efter bogen og tørt som Mickey, som jeg dog er uenig med: Man folder IKKE AKs til et UTG raise på NL400 FR!), så bør du faktisk kun calle, da du ved et re-raise kun får action af super hænder (du siger med dit re-raise af UTG, som må tænke, at han har den bedste af 10 mulige hænder ved bordet, siden han raiser, at du har en bedre hånd end ham - endda meget bedre, når du kan re-raise ham OOP). Jeg er delvist uenig i ovenstående påstand, da Villains range UTG på NL400 FR er meget bredere end 88+, AQ, AK (KQ)).

Well, hope it makes sense ;o)

/Tinamus

10-11-2006 05:31 #11| 0

Nu spiller jeg aldrig fullring, men et PF call er vel ikke helt skidt mod en UTG raiser.

Floppet kan spilles på flere forskellige måder. Jeg synes lead er fint her når det er 3-way, men check call er også ok. Boardet er meget tørt, og det er ikke nødvendigt at fyre en masse penge i puljen allerede. Jeg er ikke meget for et checkraise, men det er vel ok en lille procentdel af gangene.

Som spillet på floppet check caller jeg turn for det meste, men igen er det ok at bette ud engang imellem. Da han er regular og jeg går ud fra du spiller en del med ham, er det vigtigt at variere sit spil.

Som spillet på turn checker jeg river.

10-11-2006 12:09 #12| 0

Som Goofy.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar