NL 400: AKs oop i 3bet pot

#1| 0

Ingen nævneværdig dynamik mellem hero og villain, hverken i denne session og ej heller i tidligere sessioner. Villain er regular. Han spiller TAG'ish, men lidt til den loose side (ca 24/20-26/22 eller deromkring 5 handed)

Jeg kender ikke helt hans 3-betting mønstre, men formoder at han godt er i stand til generelt at 3bette light. Men som sagt jeg kender ikke hans 3-bet strategi godt nok til at sige noget rigtig brugbart.

Effective stacksizes er ca 160 bb's
NL400

Fisk open limper i CO
Hero raiser til $22 i SB med AK
Villain 3better i BB op til $66
Fisk folder
Hero betaler

Flop: Q84 $136
Hero check
Villain better 100
Hero folder

Synes min linje virker meget weak. Spørgsmålet er hvor +EV det egentlig er at calle 3bets oop med AK.

Jeg har obv toppen af min range her vs fisken og jeg er nok ret exploitable, hvis jeg er så nem at udspillet med AK suited?

Men jeg synes nu ikke at spillere 3-better særlig tyndt i disse situationer, selv om det burde være ret profitabelt at gøre en gang i mellem. Og så er vi også en smule dybe.

Hvad siger i, okay spillet eller 4bet preflop?

13-10-2008 23:47 #2| 0

Jeg synes, du spiller den fint. Dog kan jeg sagtens følge dig i den problematik, du opstiller. It sucks. :-s

14-10-2008 00:30 #3| 0

Jeg kan sagtens følge din tanker omkring dit manglende kendskab til hans 3-bet range, men jeg vil dog alligevel 4-bette AKs OOP selvom det er 160bbs for at få noget info.
Du skriver selv han 3-better rimeligt light, og derfor mener jeg sagtens vi lige kan teste ham af.

14-10-2008 00:37 #4| 0

UGH! Kender ikke til dynamikken på det level, men på NL50-NL100 4-better jeg godt nok her like 100/100 gange. Når fisk limper ved villain vel godt, at du iso-raiser en bred range (det ville jeg i hvert fald gøre i dit sted), hvorfor han må 3-bette relativt løst, såfremt han er tænkende. Hvis I havde meget dynamik kunne jeg bedre lide din linje, da villain så måske ved, at du ved, at han 3-better light, og derfor nok ikke 3-better light alligevel i et sådan spot? Giver det mening? Det lader dog ikke til at være tilfældet, hvorfor jeg synes du skal 4-bette her, og kalde et shove.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar