NL400, Cash, 5mands, Lads
Villain er kommet til bordet for nylig, og har doblet hurtigt på en std. AA vs. KK hånd
Mit image er SemiLAG pre-flop med mange cbets
Men jeg er ikke blevet set/har lavet noget stort skæg
UTG som har været aktiv klikker pre-flop
UTG+1/Villain caller - Han sidder med 880'ish --- Jeg dækkker
Jeg siger 38 fra knappen med 99
Blinds folder
UTG folder
UTG+1 caller
Flop: Qx Qx Kx rb Pot: 86
V. checker
Jeg siger 62
V. caller
Turn: 5x Pot: 210
V. better 107 - Og efterlader 673
Jeg har en meget stor kløe i fingrene efter at bluff-raise til 295'ish
Hvad synes I om det?
NL 400 - Turnbluff mod stenet linje
Kan godt lide det... Han ligner et blokbet rigtig meget..
Men hvis han betaler bliver jeg nødt til at give op på river.
Det er over mit limit, men han skal fandeme være fancy for at spille en monster på den måde. Synes han ligner en medium hånd i stil med KJ or so. Jeg kan godt lide et turn-raise selvom jeg nok ikke i situationen selv ville have nosserne til det.
Både en K og Q er i hans range. Han lyder som en totalt donk med den linie og ingen grund til at bluffe en donk når vi ved de har en hånd. Det siger min erfaring ihvert fald :-)
Bluff folk du ikke kender når du ved de ikke har en hånd. Lad være at prøve at skyde ham af en K når du ikke ved om han folder den. For all we know kan han have quads damer nu.
Jeg er ikke vild med det.
Grunden er at det strider mod en regel jeg har lavet for mig selv og som har sparet mig mange $ efter den er blevet implementeret:
"Kun at afvige fra std. når jeg har set noget i min modstanders spil, som retfærdiggør det."
Mod en modspiller du ikke kender, kan det være et super play men det kan også være rigtigt skidt. Vent med at lave den slags plays til du ved nok om din modstander til at besvare spørgsmålet.
Ved at følge den simple regel undgår du en masse unødig varians og min erfaring siger mig at man ikke opgiver ev, men sparer en masse unødige tab, som også kan have effekt på resten af sessionen.
Tune
www.pokeruni.dk
Helt galt at lave sådan et play på nl 400 uden bedre kendskab til villan.
For det første synes jeg godt om det turneringsmæssigt set. Han ligner J10 så meget så det gør helt ondt. Og der er et turn rr godt, fordi han skal risikere sit turliv på en OESD på turn - ikke alles favorit.
For det andet er det ikke en turnering:) Villain får 1:4, hvor han skal have lidt over 1:5, men med ekstra implied stackodds giver det god mening for ham at calle og se river an. Så tror desværre du er lidt turneringssmittet, som mig.